nesenra Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har akkurat satt i en caddy med en 40 gigger i men hvordan får jeg windows til og finne disken!!!!! Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Er det satt opp riktig med master/slave, både på disk og kabel(hvis ata66/100 kabel)? Du har satt opp disken i bios? (auto/auto f.eks) Finner du den fra dos (fdisk)? Er den formatert? Vel, det var triksene jeg kom på i farta... Lenke til kommentar
nesenra Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 ja den er formatert-finner ikke disken i fdisk-har satt den som slave-og satt den på auto i bios men windows finner den ikke? Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Finner du den ikke i dos/ fdisk har det antagelig skjedd noe krøll med hardware. Blir disken detektert av bios? "ide autoconfig" eller hva det nå heter... Lenke til kommentar
nesenra Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 jeg tror det for primer disken min er i to partisjoner,den nye er ikke partisjonert og bios finner 3 Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 NR3 må være CD-rom(?). Bios ser ikke partisjonene, den finner bare harddisk-hardwaren. Det er rart du ikke får fram disken i fdisk... Sjekk en gang til om fdisk lister opp 2 disker når du starter den (fra dos). Du kan også se om disken henger med fra Windows, hvis du sjekker systeminstillinger/ disk drives. Ser du den der? Lenke til kommentar
nesenra Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 nei jeg finner den ikke i systeminstillinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå