Gå til innhold

Skyting mot moske i Canada

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det en smiley der da? 

Det er en litt oppgitt smiley. "Tenkte jeg det ikke". 

Hvorfor skriver du ikke en ny forumpost der du er oppgitt på media og deres svært dårlige dekning nå når det viste seg at det var en hvit right-wing og anti-innvandrings-nettroll? 

Det er for tidlig å trekke konklusjoner. 

Nok om det. 

Lenke til kommentar

Hvorfor er det en smiley der da? 

Det er en litt oppgitt smiley. "Tenkte jeg det ikke". 

Hvorfor skriver du ikke en ny forumpost der du er oppgitt på media og deres svært dårlige dekning nå når det viste seg at det var en hvit right-wing og anti-innvandrings-nettroll? 

Det er for tidlig å trekke konklusjoner. 

Nok om det. 

Haha, det er for tidlig å trekke konklusjoner. Snakker om intens dobbeltmoral.

AtW

• Liker 5
Lenke til kommentar

Den ellers twittre-ivrige Trump har ingen kondolanser eller medfølelse å komme med etter moskee-massakren.

Ikke "overraskende" kanskje siden gjerningsmann altså er kanadisk homegrown terrorist. Hadde det derimot vært hendelse med muslimsk opphav, ville han umiddelbart brukt det som forsvar for innreiseforbudet han har innført, "Look to Canada, "det er terroristene jeg vil beskytte dere mot" osv.

Nå derimot er det helt tyst.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nå de høyreradikale nettrollene trekker seg tilbake i hulen sin frem til de kan cherrypicke neste sak. Dette invaliderer selvsagt ikke trusselen fra det radikale Islam, men når det skyggelegger andre problemer som høyreekstrem terror, overgrep på grunnleggende rettigheter og sviktende psykisk helsevern så blir plutselig VR Katten, og resten av Schadenfreude-ligaen her inne, veldig destruktive.

Så viser det seg altså: Terroristene var muslimer :) Og med ett var det ikke like interessant å dekke dette for media, som hadde håpet det var hvite kanadiere og at de kunne lage nok en sympatisak ut av det. 

Dette innlegget har 8 likes. Kanskje VR "Fake news" Katten skal gjennomgå kildene sine, og de 8 andre gå og skamme seg.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så viser det seg altså: Terroristene var muslimer :)

Du synes ikke selv det blir i overkant patetisk å legge et smilefjes bak en slik setning? Flott med en massakre så lenge du tror den er begått av noen som kan gi deg billige debattpoenger?

Det er ikke smiley der fordi jeg er glad for handlingen. Slutt å henge deg opp i trivialiteter.

Du glemte visst å beklage hatet og fordommene du spydde ut på feil grunnlag mot uskyldige muslimer igjen her, er det noe du kanskje burde henge deg litt opp i?

Høyreradikal canadisk student skal ha stått bak moské-drapene i Quebec. 27-åringen uttrykte støtte til Marine Le Pen.

Pinlig ignorant.

Endret av Thoto79
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket. Når jeg googlet moskeen i går kveld så det ut til at moskeen var tradisjonell sunni-muslimsk (utifra bildene, videoene etc). Mine fransk-kunskaper er minimale.

Hadde angrepet vært mot en Alevi, shia eller Ahmadiyya moske, da kunne vi kanskje spekulært i et islamistisk terrorangrep.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Den ellers twittre-ivrige Trump har ingen kondolanser eller medfølelse å komme med etter moskee-massakren.

Ikke "overraskende" kanskje siden gjerningsmann altså er kanadisk homegrown terrorist. Hadde det derimot vært hendelse med muslimsk opphav, ville han umiddelbart brukt det

jepp, akkurat som jeg sa

5cv8I9p.png

I kommentarfeltet på Twitter spør folk seg det samme, hvorfor var han helt taus når 6 ble myrdet i moskeen?

Tror jeg har funnet "svaret". Trump har visstnok planer om å omdøpe et program som heter "Countering Violent Extremism" (DVE) til "Countering Radical Islamic Extremism". Og da passer det jo dårlig å bli "påmint" om at det også eksisteter annen terror.

Donald Trump administration 'wants to cut white supremacism from counter-extremism programme'

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-cut-white-supremacism-countering-violent-extremism-programme-neo-nazi-counter-extremism-a7558796.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...