Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forbinder ikke deg med regnskap selv om du sikkert er dyktig der også. Utsikt til tusen her på dette ståstedet selv om du er bare 355moh. Hvordan vurderer du selv bildet i forhold til horisonten, for-/mellom-/bakgrunn? Muligens en litt uvanlig kommentar. Du trenger ikke å svare - jeg bare spør :-) Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Jeg forbinder ikke deg med regnskap selv om du sikkert er dyktig der også. Utsikt til tusen her på dette ståstedet selv om du er bare 355moh. Hvordan vurderer du selv bildet i forhold til horisonten, for-/mellom-/bakgrunn? Muligens en litt uvanlig kommentar. Du trenger ikke å svare - jeg bare spør :-) Mvh Gunnar

Jeg liker at du utfordrer meg litt :)

Jeg har her kjørt himmel på halve bildet og bryter derfor regelen med 1/3 himmel så det ljomer. Men det er fordi jeg synes himmelen er halve bildet her, mellomgrunnen er noe for mørk, og det er nok forgrunnen også selv om jeg har lysnet så mye som programmet tillot meg å gjøre. Det er mulig horisonten heller litt til venstre også..

Hva synes du da? :)

Lenke til kommentar

Ja hvor er det bare smukt sted...god dybde...bare man boede i nærheden .. :)  Hilsen Sus

Ja, jeg bor fint i et fint område med mange turmuligheter.  Litt mye motbakke alle steder bare..

Du bor da riktig flott til du også, bare litt annerledes :)

Jeg skal ta deg med på en tur hvis du kommer forbi en gang :)

Lenke til kommentar

Jeg liker at du utfordrer meg litt :)

Jeg har her kjørt himmel på halve bildet og bryter derfor regelen med 1/3 himmel så det ljomer. Men det er fordi jeg synes himmelen er halve bildet her, mellomgrunnen er noe for mørk, og det er nok forgrunnen også selv om jeg har lysnet så mye som programmet tillot meg å gjøre. Det er mulig horisonten heller litt til venstre også..

Hva synes du da? :)

Jeg unnlot å nevne det, det med 1/3 eller 2/3 himmel er ikke noen absolutt regel, men oftest best. Hvis du kun bruker jpeg, anbefaler jeg RAW selv om du har godt kamera. Det gir større muligheter i etterbehandlingen. Ha en fin dag! Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Et flott sted å bo særlig når man ser hva som venter en etter en tur opp i høyden .

Et flott landskapsbilde men som du nevner er der mørke partier i bildet , jeg hadde ingen problemer med å lyse dem opp . Ellers er enig i at her er himmelen mye av bildets totalopplevelse og bør få være som den er .

Alec

Lenke til kommentar

Fint landskap! Tenk å kunne oppleve slike forhold i januar! Du har fått til et fint sug innover i bildet mot horisonten langt der borte (heller nok litt til venstre, ja).   :) 

Regnskapet lar en ligge, iallefall når slik en mulighet byr seg. :yes:

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...