sport123 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hello. Skal snart begynne å søke om å sette opp en 50kvm+ garasje. Noen som vet hva en slik søknad koster? Mvh Lasse Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg betalte 8000,- i behandlingsgebyr på min forrige byggesøknad til min kommune. Tipper det kan variere fra kommune til kommune. Lenke til kommentar
sport123 Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 Det kan hende. Men det er slik at hvis garasjen er under 50kvm så er det vell bare å sette opp og sende inn byggemelding? Og vet noen hva reglene sier om bygging inntil nabo tomt? Mener å ha lest at selve bygg kan stå 1m fra grensa, og selve taket kan gå helt til grensen? Naboen har sagt ja til at jeg kan sette garasjeveggen hele inntil hans tomt, men greit å kanskje sjekke uansett. -Lasse Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Det er mer enn bare arealet som avgjør om du må søke eller ikke.Det kommer også an på høyde på bygget, bruksområde, avstand til tomtegrense, vann, vei og annen bygningsmasse...Sjekk ut veiviseren på følgende link for å finne ut om du må søke kommunen eller ikke: byggutenåsøke Endret 30. januar 2017 av gravypressure 1 Lenke til kommentar
sport123 Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 Da var det enkelt, jeg må søke. Ser jeg må søke pga flere punkter... Takk for tips om veilederen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå