Gå til innhold

Ny PC til under 8000,-

Anbefalte innlegg

Hei,

Da laptopen ikke lenger henger helt med i svingene på spilling så vil jeg gå til anskaffelse av en stasjonær Pc.

• Hva skal maskinen brukes til?
  • Svar: Hovedsaklig spilling (WoW,CS,Overwatch)
  •  
  • Prisantydning
  • Svar: Max: 8000,- (gjerne lavere)
  •  
  • Skal maskinen overklokkes
  • Svar:Har ikke nok kompetanse til det nei.
  •  
  • Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?
  • Svar:Intel?
  •  
  • Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc
  • Svar: Har allerede tastatur, skjerm og Mus, så trenger kun Pc.
  •  
  • Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer
  • Svar: Har aldri bygget selv, men har ikke noe imot å prøve det dersom jeg får mer ut av kronene.

på forhånd takk forhjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tenkt dette som et utgangspunkt, men ser at det nok må kuttes en del om du skal greie å holde deg til budsjett, for et 1050 skjermkort ligger på ca 1500 kroner og oppover, 1000 kroner mer enn det for et 1060 skjermkort.

Så kommer ev. DVD ROM om du trenger slikt. Og ja, Windows lisens kommer jo i tillegg, og koster fort opp mot 1000 kroner, om du ikke har en du kan bruke fra før av.

• Intel Core i5-7600 Kaby Lake Prosessor - 2.549 kr
  • Crucial Ballistix Sport DDR4 16GB 2x8GB 2400MHz - 1.249 kr
  • Intel 600p 256GB M.2 PCIe SSD - 990 kr
  • Seagate Barracuda 2TB 3.5'' HDD - 799 kr
  • Corsair Carbide 200R Midi Tower Sort - 649 kr
  • ASUS Prime H270M-Plus, Socket-1151 - 1.149 kr
  • EVGA GQ 650W Hybrid Modular 80+ PSU - 849 kr
  • Totalt 8.234 kroner + alt nevnt over. Så fort over budsjett her ja.

Men andre kloke hoder kan kanskje peke på hvor det kan spares ut i fra mitt oppsett, og jeg har ikke noe peil på skjermkort, da jeg ikke spiller, så der har andre mye høyere kompetanse enn meg.

Priser hentet på komplett.no

Vurderinger jeg har gjort er at du ikke trenger en i7 CPU til det du nevner. Kan være at en i3 faktisk vil holde, men i5 er en mellomting. Det er noen hundre kr å gå ned på til en svakere i5. Går du ned en generasjon kan du også spare.

Hovedkort er fremtidrettet, med USB 3.1, M.2 porter for super raske Pcie SSD disker osv.

Kabinettet bare fordi jeg valgte det selv for et par uker siden da jeg bygde ny pc, og jeg likte det.

2 TB data disk, om du ikke har behov for slik lagring så kan du jo kutte den.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

I5 7600 er altfor dyr hvis budsjett er 8000. GTX 1050 blir for svak i et budsjett på 8000.

Smakforskjellen, se på "The Corporal" i Agent Spoons PC-pakketråd som er klistret øverst. Da har du et kraftig skjermkort i RX 480 i tillegg til penger til overs i ditt budsjett.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt over budsjett, men en kjempe bra maskin!

Regn på enda en 300-400 til frakt og diverse fra forskjellige nettbutikker.

Mitt beste råd er å ikke kjøpe alt for billig, det angrer man fort på. Kjøp kvalitet med en gang, det lønner seg. Det er vanskelig å fjerne noe fra denne uten å gå vesentlig ned på visse deler av ytelsen og kvaliteten på det man kjøper.

post-92763-0-23360000-1485734939_thumb.jpg

Lenke til kommentar

dette ^ også kan du gå til innkjøp av en hdd ved en senere anledning da 240gb vil mest sannsynligvis være for lite i lengden. 

Men det kommer jo ca 1000 kroner for Windows lisens på toppen av dette da + frakt og slikt. Så havner på nesten 10.000 kroner totalt.

Lenke til kommentar

Hei,

Starten på ny måned (og de følgende det har på bankkonto) gjør at jeg har begynt å heve budsjettet litt.

Hva tenker dere om en PC med disse Specsa om jeg får den for 9000,- (brukt)?

WIN 10

I5 6600K

Asus Gene VIII

16Gb DDR 4 Corsair LED 3200MHZ!!

GTX 1070 FTW EVGA 8Gb RGB

Cryorig H7

Corsair 240GB SSD

RM 650X

1TB WD Blue Phanteks Entoo Evolv Matx

Lenke til kommentar

Hei,

Starten på ny måned (og de følgende det har på bankkonto) gjør at jeg har begynt å heve budsjettet litt.

Fyren skriver jo at han skal ha 9.999 kroner for den og at den ikke sendes. Men du bor kanskje i området til selger? Og har greid å prute ned prisen til 9 blank?

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/794920/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-value-gamer-rx-480-edition#

WIN 10

I5 6600K

Asus Gene VIII

16Gb DDR 4 Corsair LED 3200MHZ!!

GTX 1070 FTW EVGA 8Gb RGB

Cryorig H7

Corsair 240GB SSD

RM 650X

1TB WD Blue Phanteks Entoo Evolv Matx

Dette er et bedre alternativ.

Hvis det er Finn så ikke betal forskudd. Prisen er ikke urealistisk, men såpass god at jeg hadde vært skeptisk til en selger på Finn.

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/304954-Hvordan-fungerer-PayEx-FINN-betalingsgaranti-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...