SellyBelly Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvilken opplevelse har du som bor i Norge av denne musikken når du hører den? Hva er dine musikkpreferanser, og hvordan påvirker det din opplevelse av musikken? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Prøyssisk blå. Hvilken opplevelse har du som bor i Norge av denne fargen når du ser den? Hva er dine fargepreferanser, og hvordan påvirker det din opplevelse av fargen? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Prøyssisk blå. Hvilken opplevelse har du som bor i Norge av denne fargen når du ser den? Hva er dine fargepreferanser, og hvordan påvirker det din opplevelse av fargen? Jeg har som nordmann opplevelse at dette er en blå farge, lun og fin å se på. Jeg liker mange slags farger, men ikke sterke farger. At jeg liker mindre sterke farger er en fordel i forhold til mitt inntrykk av denne fargen. Lenke til kommentar
Tanke Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 (endret) yay, det er samefolkets dag. Vel, jeg er same (eller delvis same) og min opplevelse av denne musikken er blandet. På den ene siden er det helt grusomt å høre dårlig joik (les: fyllejoik). Mange samer tror åpenbart at de mestrer denne musikken fordi de er samer. Mine musikkpreferanser går i retning av country, blues og rock (særlig 50/60-talls). Vet ikke hvordan dette påvirker min opplevelse av joik. Kanskje blir det vanskelig å fullt ut verdsette et så ikke-kommersielt musikalsk uttrykk som joik gjerne er? Nils Aslak Valkeapaa er dog veldig bra. Han kan (kunne) joike slik at det virkelig høres vakkert ut. Endret 6. februar 2017 av Tanke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå