Gå til innhold

På tide med en boikott av amerikanske varer?

Anbefalte innlegg

Skal du boikotte amerikanske varer? Lykke til, sier jeg bare! :D

Du skrev ikke tilfeldigvis ned denne ideen på en Mac? ;)

Eller Windows?

Men han skrev det på ett laget i og antagelig kjøpt fra USA ;) Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg boikotter muslimske bedrifter, hovedsaklig pizzasjapper. Ser ingen Ola eller Jonny som får jobb der. Du kan boikotte USA :)

Det er ikke diskriminering, men muslimske jobber mye bedre. Hvertfall med hverandre med tanke på kommunikasjon. Helt annen arbeidsmoral enn Ola som er bleik og slapp, for han har gama i hele natt.

Samme som Sag og Flis AS vil ha Ronny med ølmage til å kjøre gravemaskin, og stubbefreser Kim Roger har jobbet der i 50 år og er ikke helt klar for å ta imot våre nye landsmenn.

Det går begge veier. Folk ansetter de man mener alle går godt overens med, og som skaper best mulig arbeidsmijø og flyt.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Jeg boikotter muslimske bedrifter, hovedsaklig pizzasjapper. Ser ingen Ola eller Jonny som får jobb der. Du kan boikotte USA :)

Det er ikke diskriminering, men muslimske jobber mye bedre. Hvertfall med hverandre med tanke på kommunikasjon. Helt annen arbeidsmoral enn Ola som er bleik og slapp, for han har gama i hele natt.

Samme som Sag og Flis AS vil ha Ronny med ølmage til å kjøre gravemaskin, og stubbefreser Kim Roger har jobbet der i 50 år og er ikke helt klar for å ta imot våre nye landsmenn.

Det går begge veier. Folk ansetter de man mener alle går godt overens med, og som skaper best mulig arbeidsmijø og flyt.

aaa

Endret av Apekattsjio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja du har så rett, rart at folk tror at dette plutselig bare "funker" på nasjonalt nivå.

Lenke til kommentar

Ja du har så rett, rart at folk tror at dette plutselig bare "funker" på nasjonalt nivå.

aaa

Endret av Apekattsjio
  • Liker 3
Lenke til kommentar

:rofl:

Ingen tvil om at Mr Trump er hakkande gal. 

Men mannen har mot, og hvis personene bak han bare får stoppet kjeften hannes, og det meste av galskapen hannes så tror eg han kan få mye bra til etterhvert som han blir moden.

For er det noe den mannen der er, så er det det å være glad i landet sitt, og ett stort ønske om å gjøre det "great again"

Endret av Villfaren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja rart at muslimske land ikke er så vanvittig rike med den veldige gode arbeidsmoralen. Bare frosken kan vite dette.

Når frosken har lært leksa si er det for sent.. :)

Lenke til kommentar

På tide at Verden sier fra at nok er nok nå. Ikke mye lille Norge kan gjøre men demonstrasjoner som vel er sterkeste virkemiddel til nå trur jeg USA gir sjeldent lang faen i. IOM at Norge ikke akuratt er Verdens navle er det vel litt høyt spill hvis dette offisielt kommer fra regjeringen men noe jeg trur kunne fått mer oppmerksomhet en hva man oppnår i dag..? Trump har uttalt at han vil skattelegge utenlandske varer for å hente hjem jobber og at han vil straffeskattelegge Mexico og det gjør en boikott til en passende reaksjon syns jeg.

Slike tiltak er vel aldri langvarige men sinte innlegg på Facebook og Twitter leder ingen steder.Kanskje det å slutte å kjøpe Amerikanske varer en stund kan gjøre noe?

Tanker?

Forslag:

Lag en prioritert liste over land som du ønsker å boykotte varer og tjenester fra - og hvorfor.

Noe slikt:

1. Kina (udemokratisk og imperialistisk overfor sine naboland - spør f.eks. Vietnam)

2. Japan (er trege med å unnskylde sine krigsforbrytelser).

3-N : Landa i Midt-Østen (mye å henge seg burti her - f.eks. veldig rassistiske

- lever ikke opp til våre forventninger).

* Og så Russland da. De er også trege med å unnskylde krigsforbrytelser og ellers udemokratisk.

Helles, Italia, Spania: mye korrupsjon der.

Hele Latin Amerika ? Mye dritt der også.

Østlandet?  Lite varer å bøykotte fra Østlandet uansett så da kan man like gjerne si at en boykotter det :-)

?

Angående USA:

La oss tenke oss at en vanlig gruvearbeider i Virginia representerer USA. Forventer du at han liker at hele verden ser på landet hans som et mål for innvandring?  Og forventer du at han skal engasjere seg så mye i verden rundt?

Skal han ikke få lov til å bestemme selv og få være i fred? Hvorfor vil du ha "tiltak" mot han fordi han ikke vil redde en suicidal verden?

Endret av lada1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...