Gå til innhold

På tide med en boikott av amerikanske varer?

Anbefalte innlegg

På tide at Verden sier fra at nok er nok nå. Ikke mye lille Norge kan gjøre men demonstrasjoner som vel er sterkeste virkemiddel til nå trur jeg USA gir sjeldent lang faen i. IOM at Norge ikke akuratt er Verdens navle er det vel litt høyt spill hvis dette offisielt kommer fra regjeringen men noe jeg trur kunne fått mer oppmerksomhet en hva man oppnår i dag..? Trump har uttalt at han vil skattelegge utenlandske varer for å hente hjem jobber og at han vil straffeskattelegge Mexico og det gjør en boikott til en passende reaksjon syns jeg.

Slike tiltak er vel aldri langvarige men sinte innlegg på Facebook og Twitter leder ingen steder.Kanskje det å slutte å kjøpe Amerikanske varer en stund kan gjøre noe?

Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å boikotte alt som er amerikanskprodusert tror jeg faktisk er komplett umulig. 

Man kan så klart velge å henge seg opp i om man drar med en lyspære fra en amerikansk produsent eller så kan man forstå at å kutteut det man kommer over er mer en nok for å få frem poenget.

Lenke til kommentar

Så vi skal boikotte alle land som ønsker å bygge opp egen industri med akseptable lønninger og ikke jobber mot total globalisering?

Regressive snakker om å boikotte Israel og USA, men når muslimske land gjør akkurat det samme som de kritiserer Israel og USA for å gjøre så er det ingen av dem som snakker om boikott :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trengs ikke. Har importert amerikansk brus før, og møter avgiftshelvetet hver gang. På tide man får smake egen medisin.

Veldig godt poeng! Norge er mestere i å legge avgifter på utenlandske produkter. Når USA nå innfører avgifter på europeiske varer så får vi smake vår egen medisin. Vi har ingen rett til å kritisere Trump med den avgiftspolitikken vi selv fører. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Lykke til med å få gitarister til å slutte å kjøpe gitarer made in USA ;)

Jovist finnes det mye annet bra blandt annet i Japan, men......

Interessant at det virker som at alt annet en 100% boikott gjør at signaleffekten forsvinner hos så mange. Jeg trur ikke det stemmer. Og jeg tenkte verken som VR antydet at poenget hadde forsvunnet hvis jeg skrev dette på en mac eller at gitarinnkjøp en måneds tid vil være deal-breaker eller i det hele tatt problematisk.

Nå sitter Japan igjen med mest i Apple-produkter og USA har vel ca 6% så merkelig sammenligning der. Gitarsjapper er vel heller ikke de viktigste her?

Endret av Clarus
Lenke til kommentar

Jeg synest det alltid er en eller annen som skal boykotte ett eller annet av en eller annen grunn. Livet er jammen ikke enkelt.

Spis norske poteter og rype skutt i den norske fjellheimen med norskprodusert hagle, hjemmeladet ammunisjon og husk å slakte rypa med en norsk tollekniv. Server med selvplukkede tyttebær fra norsk skog og værden blir et bedre sted å leve :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Boikotte amerikanske varer eller selskaper? Det er for tiden svært få ting som blir produsert i USA. Det er jo derfor Trumpeten gjør som han gjør, en ustabil økonomi er ikke bra. Dette vil selvfølgelig gå utover andre, men hvis det ikke gjøres noe så går det jo utover USA.

Det du egentlig spør om er om USA'ere er verdt mindre enn andre :p

Lenke til kommentar

Boikotte amerikanske varer eller selskaper? Det er for tiden svært få ting som blir produsert i USA. Det er jo derfor Trumpeten gjør som han gjør, en ustabil økonomi er ikke bra. Dette vil selvfølgelig gå utover andre, men hvis det ikke gjøres noe så går det jo utover USA.

Nå er det mange som frykter ustabil økonomi ikke bare i USA men hos flere av deres nærmeste partnere selv om jeg er klar over at noen trur hans løsninger vil slå positivt ut. 

Det du egentlig spør om er om USA'ere er verdt mindre enn andre  :p

Denne må du nesten forklare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...