127 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hei, jeg tenker å studere 3 år statsvitenskap og så 2 år samfunnssikkerhet på UiS. Jeg leser at det er ingeniører som studerer dette faget på masternivå også. Men, jeg lurer på hva jobbmuligheter det har og hva forskjellen er mellom disse to veiene. Noen sier at det ikke er vanskelig å finne relevant jobb med denne utdanning. Er det sant? Kan jeg høre noen personlige erfaringer? Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Hei! Jeg har ikke tatt studiet selv, men har folk i omgangskretsen som har tatt det. Sånn jeg har forstått kan man velge mellom en teoretisk og en praktisk "versjon" av mastergraden. Den praktiske er mer myntet på ingeniører som skal jobbe med samfunnssikkerhet i alt fra HMS til byplanlegging, områderegulering eller bygging. Mitt inntrykk av den teoretiske er at den nesten er bygget opp sånn at du sikter deg inn på jobb hos PST, politiet, forsvaret eller andre offentlige instanser. Akkurat nå er det nok litt vanskeligere å få jobb innenfor den praktiske retningen, men det er jo konjukturbasert - spesielt i Stavanger. Med statsvitenskap i bunn stille du iallfall godt i arbeidsmarkedet om du velger den teoretiske. Ta det med en klype salt, jeg har ikke førstehåndserfaring med emnet. Ta kontakt med studieveilederne, de kan sikkert hjelpe litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå