VRK18 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvordan går jeg frem for å male en vegg i to farger. Altså at det skal gå et skille mellom to forskjellige farger på veggen. Bruker man maskeringsteip og maler over denne? Blir det rett skille på den måten? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Mal farge 1 ferdig, maskér for området, mal farge 1 igjen over maskeringstapen. Mal deretter farge 2. På den måte "metter" du det som evt trekker inn under tapen med farge 1 som er riktig, før farge 2 legges over. Kilde: Tid for hjem 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 Mal farge 1 ferdig, maskér for området, mal farge 1 igjen over maskeringstapen. Mal deretter farge 2. På den måte "metter" du det som evt trekker inn under tapen med farge 1 som er riktig, før farge 2 legges over. Kilde: Tid for hjem Har du URL til denne? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Ikke annet enn denne. Husker ikke hvilken episode det var snakk om Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Husker det samme. Ved å male "bunnfargen" på nytt etter maskering vil fargen som trekker inn under tapen være samme som fargen under tapen. Når du så maler rett farge vil dette ikke trekke inn og overgangen blir helt "skarp" og fin. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 2. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2017 Husker det samme. Ved å male "bunnfargen" på nytt etter maskering vil fargen som trekker inn under tapen være samme som fargen under tapen. Når du så maler rett farge vil dette ikke trekke inn og overgangen blir helt "skarp" og fin. Da gjør jeg det! Noen spesiell markeringstape jeg bør bruke? Er denne bra? http://www.clasohlson.com/no/Maskeringsteip-3-pack/30-6533 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Nå har jeg ingen erfaring med maskeringstapen til CO, men til den jobben du skal gjøre ville jeg ikke spart på maskeringstapen. Selv bruker jeg kun blå tape fra Scotch eller Tesa som du får kjøpt i byggvareforretningene alla Coop Bygg/Maxbo osv. Endret 2. februar 2017 av archongamer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå