Gå til innhold

Trumps påståtte "muslim-forbud" er FAKE NEWS


VRK18

  

32 stemmer

  1. 1. Bør Norge svare på Trumps migrant-nei ved å ta imot flere migranter?

    • Ja
      5
    • Nei
      27


Anbefalte innlegg

 

Så da er du enig i at det er et "muslimsk flyktning fra de nevnte syv land"-forbud? 

 

Nei. Det er en ban av innreise for personer fra de landene, men det gjøres unntak for den mest forfulgte gruppen, nemlig kristne. USA har som vi vet en kristen kulturarv, og det er naturlig at Trump prioriterer å hjelpe disse. 

 

 

Og når vi trekker fra  kristne, hva sitter vi igjen med da, som er majoriteten av de som blir rammet av forbudet? 

 

 

Jepp, du gjettet riktig

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg snakker ikke om å endre fakta, jeg snakker om å kalle det det i realiteten er, ikke det Trump og hans venner kaller det. 

 

 

 

Du har da selv endret ditt syn på saken der du først kalte det et muslimforbud, men når det viser seg at ateisten Aylar ikke får komme inn så ble det plutselig et muslimsk flyktningforbud. Hva skal du kalle det nå som det viser seg at muslimer som allerede har greencard allikevel får komme inn? Muslimskflyktningutengreencardforbud?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke endret syn på saken i det hele tatt. Det er et muslimforbud, i realiteten. Det er en liten minoritet a la Aylar og co. som blir rammet. 

 

Men det er absolutt et muslimsk flyktningsforbud også. Hvorfor er disse to utelukkende forresten? Et muslimforbud gjelder jo også for flyktninger.

 

 

Altså Rudy Giuliani sier på tape at Trump ønsket et muslimban og dette var det beste han kunne få til. Så det er i realiteten et muslimban, med noen få modikasjoner som gjør at Trump-supportere som dere kan holde på her i timesvis med å nekte for at det er et muslimban. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

 

 

Så da er du enig i at det er et "muslimsk flyktning fra de nevnte syv land"-forbud? 

 

Nei. Det er en ban av innreise for personer fra de landene, men det gjøres unntak for den mest forfulgte gruppen, nemlig kristne. USA har som vi vet en kristen kulturarv, og det er naturlig at Trump prioriterer å hjelpe disse. 

 

 

Og når vi trekker fra  kristne, hva sitter vi igjen med da, som er majoriteten av de som blir rammet av forbudet? 

 

 

Jepp, du gjettet riktig

 

 

 

Majoriteten av de som er rammet er muslimer, men det er fortsatt ikke en muslim ban. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Det er en ban av innreise for personer fra de landene, men det gjøres unntak for den mest forfulgte gruppen, nemlig kristne. USA har som vi vet en kristen kulturarv, og det er naturlig at Trump prioriterer å hjelpe disse.

Jaja, du får fortsette å forfekte det politisk korrekte narrativet, og skrike "fake news" når media formidler fakta på en helt nøktern måte og samtidig ser dette i en bredere kontekst. Hjelper ikke å snakke til en vegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei. Det er en ban av innreise for personer fra de landene, men det gjøres unntak for den mest forfulgte gruppen, nemlig kristne. USA har som vi vet en kristen kulturarv, og det er naturlig at Trump prioriterer å hjelpe disse.

Jaja, du får fortsette å forfekte det politisk korrekte narrativet, og skrike "fake news" når media formidler fakta på en helt nøktern måte og samtidig ser dette i en bredere kontekst. Hjelper ikke å snakke til en vegg.

 

 

Haha, jeg tror jeg gir meg nå. Dukket opp en halvtimes video av en Trump-supporter som skriker i kamera også, som visstnok skal forklare meg alt. 

 

Snakke til en vegg, jau. 

 

 

Åja, det er Stefan Molyneux ja. Haha. Herregud, I am outta herrrre. Vi snakkes på den andre siden. 

Endret av Mchansern
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan ikke forklare hvordan muslimer fra Pakistan, India, Indonesia eller f.eks Norge kommer inn i USA, når det er et muslim-ban ifølge deg?

 

Det finnes mange minoriteter i Midtøsten, og det finnes mer enn to religioner i verden. Hvis du ikke klarer å komme på flere minoriteter enn kristne foreslår jeg at du leser deg litt opp på ting før du sier noe. 

 

Og det rammer åpenbart og folk som ikke er muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke forklare hvordan muslimer fra Pakistan, India, Indonesia eller f.eks Norge kommer inn i USA, når det er et muslim-ban ifølge deg?

 

Det finnes mange minoriteter i Midtøsten, og det finnes mer enn to religioner i verden. Hvis du ikke klarer å komme på flere minoriteter enn kristne foreslår jeg at du leser deg litt opp på ting før du sier noe. 

 

Og det rammer åpenbart og folk som ikke er muslimer.

 

Det er et muslim-ban fordi det har som hensikt å ramme muslimer. Ikke jøder, kristne, ateister o.l.

 

Det rammer folk som er ateister, jøder og kristne, men det er ikke målet.  

 

(Grunnen til at jeg nevner kristne spesifikt er at Trump selv har ytret et ønske om å hjelpe kristne i regionen, ikke be meg lese er du snill). 

 

Her er en link på at flere land kommer muligens til å bli lagt til listen 

 

http://europe.newsweek.com/trump-aides-more-nations-added-immigration-ban-549801?rm=eu

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Målet er jo ikke å ramme muslimer. Målet er å hindre terrorister å bli med flyktningestrømmen, noe venstreekstremistene sa var irrasjonell fremmedfrykt, men som av en eller annen grunn likevel har skjedd både i tyskland og frankrike.

 

Ja jeg regner med trump vil legge til flere land i den listen, da de landene som har fått innreisenekt så langt er plukket ut av den forrige presidenten.

Lenke til kommentar

 

 

Så da er du enig i at det er et "muslimsk flyktning fra de nevnte syv land"-forbud?

Nei. Det er en ban av innreise for personer fra de landene, men det gjøres unntak for den mest forfulgte gruppen, nemlig kristne. USA har som vi vet en kristen kulturarv, og det er naturlig at Trump prioriterer å hjelpe disse.

Og når vi trekker fra kristne, hva sitter vi igjen med da, som er majoriteten av de som blir rammet av forbudet?

 

 

Jepp, du gjettet riktig

Mennesker?

Lenke til kommentar

 

Du kan ikke forklare hvordan muslimer fra Pakistan, India, Indonesia eller f.eks Norge kommer inn i USA, når det er et muslim-ban ifølge deg?

 

Det finnes mange minoriteter i Midtøsten, og det finnes mer enn to religioner i verden. Hvis du ikke klarer å komme på flere minoriteter enn kristne foreslår jeg at du leser deg litt opp på ting før du sier noe. 

 

Og det rammer åpenbart og folk som ikke er muslimer.

 

Det er et muslim-ban fordi det har som hensikt å ramme muslimer. Ikke jøder, kristne, ateister o.l.

 

Det rammer folk som er ateister, jøder og kristne, men det er ikke målet.  

 

(Grunnen til at jeg nevner kristne spesifikt er at Trump selv har ytret et ønske om å hjelpe kristne i regionen, ikke be meg lese er du snill). 

 

Her er en link på at flere land kommer muligens til å bli lagt til listen 

 

http://europe.newsweek.com/trump-aides-more-nations-added-immigration-ban-549801?rm=eu

 

 

Nei, det har ikke som hensikt å ramme muslimer. Det har som hensikt å beskytte amerikanere mot terror. Hadde Trump hatt som mål å ramme muslimer ville han forbudt islam. 

Lenke til kommentar

Jo, det har som mål å ramme muslimer. Rudy Giuliani sier rett ut at Trump ba om en executive order som forbød muslimer.

 

Hvordan har dette som hensikt å ikke ramme muslimer, VR-katten? 

 

 

Seff, det går med et par ateister osv. i dragsuget, men det er jo ikke hensikten. Det er jo bare for at ordren ikke skal være komplett ulovlig. 

 

 Fox News host Jeannine Pirro asked Giuliani, “How did the president decide the seven countries?”

 

“I'll tell you the whole history of it," Giuliani said. "So when [Trump] first announced it, he said, 'Muslim ban.' He called me up. He said, 'Put a commission together. Show me the right way to do it legally.'"

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

 

 

Du kan ikke forklare hvordan muslimer fra Pakistan, India, Indonesia eller f.eks Norge kommer inn i USA, når det er et muslim-ban ifølge deg?

 

Det finnes mange minoriteter i Midtøsten, og det finnes mer enn to religioner i verden. Hvis du ikke klarer å komme på flere minoriteter enn kristne foreslår jeg at du leser deg litt opp på ting før du sier noe.

 

Og det rammer åpenbart og folk som ikke er muslimer.

Det er et muslim-ban fordi det har som hensikt å ramme muslimer. Ikke jøder, kristne, ateister o.l.

 

Det rammer folk som er ateister, jøder og kristne, men det er ikke målet.

 

(Grunnen til at jeg nevner kristne spesifikt er at Trump selv har ytret et ønske om å hjelpe kristne i regionen, ikke be meg lese er du snill).

 

Her er en link på at flere land kommer muligens til å bli lagt til listen

 

http://europe.newsweek.com/trump-aides-more-nations-added-immigration-ban-549801?rm=eu

Nei, det har ikke som hensikt å ramme muslimer. Det har som hensikt å beskytte amerikanere mot terror. Hadde Trump hatt som mål å ramme muslimer ville han forbudt islam.

Det har som hensikt å ramme muslime fordi de fleste terrorister vesten kjemper imot idag er muslime. Å mene noe annet er uærlig. Hadde alle terrorister blitt kjent som keivhendt utlendinger ville mange forby innreise til alle som er keivhendt

 

På andre hånd, hadde de fleste terrorister vært hvite kristne europeere ville det vært stor motstand til forbud av alle hvite kristne europeere. Isteden ville man prøve andre slags etterretning til å identifisere hvite kristne terroristene fra Europa.

 

Mye lettere å forby fremmede enn de som ser ut som deg.

Lenke til kommentar

 

Det er et muslim-ban fordi det har som hensikt å ramme muslimer. Ikke jøder, kristne, ateister o.l.

 

Det rammer folk som er ateister, jøder og kristne, men det er ikke målet.  

 

(Grunnen til at jeg nevner kristne spesifikt er at Trump selv har ytret et ønske om å hjelpe kristne i regionen, ikke be meg lese er du snill). 

 

Her er en link på at flere land kommer muligens til å bli lagt til listen 

 

http://europe.newsweek.com/trump-aides-more-nations-added-immigration-ban-549801?rm=eu

 

Målet er å ramme folk som er muslimer ja, fordi det kommer ikke kristne, jøder, ateister, folk fra andre religioner til USA og utfører terror. Så enkelt er det. Det kommer heller ikke folk fra India eller Indonesia til USA for å utføre terror. Så til tross for den enorme mengden muslimer det er i de landene, så har de ikke innreiseforbud.

 

Han er helt åpenbart ikke ute etter å ta alle muslimer. Sist jeg sjekket er heller ikke Giuliani Trump, er han vel? Det er og et sitat utifra all kontekst osv. Alltid når "Trump" kommer med en skikkelig drøy påstand eller noe slik, så viser det seg alltid at det er noen som kjenner Trump som skal ha sagt noe. Nyhet, folkene i Trumps regjering er sånne som sier hva enn de vil.

 

 

Og skal jeg si deg hvordan han plukket landene? Han brukte en liste laget under Obama administrasjonen. Det er en 100% faglig liste hvor noen byråkrater har satt opp de landene med høyest trusselfare. Sånn til info så har disse landene hatt de strengeste innreiserestriksjonene allerede.

 

Jeg forstår du er imot dette, jeg er og. Grunnlaget er en ting, altså bekjempe terrorisme. Det er greit. Det å stenge folk som ikke er terrorister ute for å hindre noen terrorister synes jeg og bør være greit å mene. Problemet er at dette åpenbart ikke er den beste måten å bekjempe terrorisme. Som nevnt tidligere gir USA 100% støtte til Saudi som støtter terrorisme. Yemen er på listen over land der folk ikke får komme til USA. Hvorfor? Fordi befolkningen kastet diktatoren der, og da lagde Saudi en koalisjon og begynte å bombe med fly, artilleri, båter alle bygninger i hele landet. Og de har holdt på lenge. Og USA gjør HVA ENN DE VIL i landet. Nylig ble en soldat drept der og et helikopter ødelagt når de bare tok seg en tur inn og drepte masse folk før de stakk igjen. Ja, lurer på hvordan folk fra Yemen fant ut at de ville dra til USA og skyte folk? Hvem lærte dem terrorisme? Saudi og USA.

 

Iran er og idiotisk. Helt siden befolkningen kastet diktatoren som USA likte (assosiasjoner til Yemen???) så har de vært fiender. Er du i Midtøsten og ikke gjør som USA sier så er du ond, fiende, terrorist, lista er lang. Så det eneste Iran har gjort galt er å ikke bøye seg for USA, men ønske om å styre landet sitt akkurat som de vil selv. Derfor er Iran terrorister. Og eneste grunnen til at noen fra Iran ikke skal like USA er fordi USA handelsblokkerer Iran. Iran er ikke fylt med radikale islamister som vil brenne USA.

 

Samtidig så støttes NRA 100%. Mer guns til folket. Og amerikanere skyter hverandre daglig. Terrorisme i USA er neglisjerbart i forhold til hva drap med våpen er. Og USA har utrolig mye mer drap med guns enn EU. Så idiotgreier. Amerikanere gjør hva de kan for å utrydde terrorisme, men forstår ikke at alt de gjør bare skaper mer....... lykke til til både Midtøsten og USA.

Lenke til kommentar

Det har som hensikt å ramme muslime fordi de fleste terrorister vesten kjemper imot idag er muslime. Å mene noe annet er uærlig. Hadde alle terrorister blitt kjent som keivhendt utlendinger ville mange forby innreise til alle som er keivhendt

På andre hånd, hadde de fleste terrorister vært hvite kristne europeere ville det vært stor motstand til forbud av alle hvite kristne europeere. Isteden ville man prøve andre slags etterretning til å identifisere hvite kristne terroristene fra Europa.

 

Mye lettere å forby fremmede enn de som ser ut som deg.

 

I Norge har vi mest norske terrorister, har vi ikke det? 

 

Spania har flest spanske terrorister.

 

Har du hørt om IRA?

 

Hva skjedde nettopp i Kanada?

 

Hvor mange blir drept med skytevåpen per 100.000 i USA kontra Europa?

Selv om det ikke er terrorisme, så blir folk drept. Og amerikanere er faktisk redde for å bli skutt, og mye reddere for kriminalitet enn det vi er i Europa. De går gjerne ikke i parken(Washington DC!). Kjører i sin trygge bil osv. Terrorisme sprer frykt. Folk er redde for folk med våpen i USA. Hvorfor ikke bekjempe denne frykten? Hvorfor ikke bekjempe disse drapene? Forskjellen USA og EU i drap med våpen er mer enn terrorister dreper. Amerikanere er verre enn utlendinger.

Lenke til kommentar

 

 

Det er et muslim-ban fordi det har som hensikt å ramme muslimer. Ikke jøder, kristne, ateister o.l.

 

Det rammer folk som er ateister, jøder og kristne, men det er ikke målet.  

 

(Grunnen til at jeg nevner kristne spesifikt er at Trump selv har ytret et ønske om å hjelpe kristne i regionen, ikke be meg lese er du snill). 

 

Her er en link på at flere land kommer muligens til å bli lagt til listen 

 

http://europe.newsweek.com/trump-aides-more-nations-added-immigration-ban-549801?rm=eu

 

Målet er å ramme folk som er muslimer ja, fordi det kommer ikke kristne, jøder, ateister, folk fra andre religioner til USA og utfører terror. Så enkelt er det. Det kommer heller ikke folk fra India eller Indonesia til USA for å utføre terror. Så til tross for den enorme mengden muslimer det er i de landene, så har de ikke innreiseforbud.

 

Han er helt åpenbart ikke ute etter å ta alle muslimer. Sist jeg sjekket er heller ikke Giuliani Trump, er han vel? Det er og et sitat utifra all kontekst osv. Alltid når "Trump" kommer med en skikkelig drøy påstand eller noe slik, så viser det seg alltid at det er noen som kjenner Trump som skal ha sagt noe. Nyhet, folkene i Trumps regjering er sånne som sier hva enn de vil.

 

 

Og skal jeg si deg hvordan han plukket landene? Han brukte en liste laget under Obama administrasjonen. Det er en 100% faglig liste hvor noen byråkrater har satt opp de landene med høyest trusselfare. Sånn til info så har disse landene hatt de strengeste innreiserestriksjonene allerede.

 

 

"Målet er å ramme muslimer, ja" BBBBBBBBBINGO. Det var ikke så vanskelig å si, var det vel? Nå har vi jo gått frem og tilbake her i flere sider med at folk har knitpicket på at et par kristne osv. blir rammet, så målet kan jo umulig være muslimer osv.

 

Rudy Giulianis utsagn er ikke tatt ut av kontekst i det hele tatt. Reporteren spør hvordan han bestemte de syv landene, og Giuliani forklarte historien bak, med at Trump ønsket et muslim-ban og at dette må gjøres innenfor loven. 

 

Jeg forstår ikke hvordan det har noe relevans at Obama-adminstrasjonen valgte ut de syv landene? Det var jo Trump som satte i gang orderen. Ja, det er en faglig liste med en høyst reell trusselvurdering, jeg tviler ikke på det. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

 

Det har som hensikt å ramme muslime fordi de fleste terrorister vesten kjemper imot idag er muslime. Å mene noe annet er uærlig. Hadde alle terrorister blitt kjent som keivhendt utlendinger ville mange forby innreise til alle som er keivhendt

På andre hånd, hadde de fleste terrorister vært hvite kristne europeere ville det vært stor motstand til forbud av alle hvite kristne europeere. Isteden ville man prøve andre slags etterretning til å identifisere hvite kristne terroristene fra Europa.

 

Mye lettere å forby fremmede enn de som ser ut som deg.

 

I Norge har vi mest norske terrorister, har vi ikke det?

 

Spania har flest spanske terrorister.

 

Har du hørt om IRA?

 

Hva skjedde nettopp i Kanada?

 

Hvor mange blir drept med skytevåpen per 100.000 i USA kontra Europa?

Selv om det ikke er terrorisme, så blir folk drept. Og amerikanere er faktisk redde for å bli skutt, og mye reddere for kriminalitet enn det vi er i Europa. De går gjerne ikke i parken(Washington DC!). Kjører i sin trygge bil osv. Terrorisme sprer frykt. Folk er redde for folk med våpen i USA. Hvorfor ikke bekjempe denne frykten? Hvorfor ikke bekjempe disse drapene? Forskjellen USA og EU i drap med våpen er mer enn terrorister dreper. Amerikanere er verre enn utlendinger.

Du har ikke forstått innlegget mitt. Jeg promoterer ikke forbudet, jeg hevder forbudet er diskriminerende mot muslimer fra disse land og at anti-terrorisme tiltakene ville bli annerledes hvis terroristene var hvite europeere

 

Jeg er en amerikaner selv og har selv bodd i Detroit området i flere år. Jeg kjenner amerikanske tilstander bedre enn de fleste nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...