Harald Brombach (digi.no) Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Nå fjernstyrer han varmen i Teslaen sin via kalenderen i Outlook Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader. Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt. Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 (endret) Jeg skulle bare småkikke litt på en demonstrasjon av dette på Youtube: Mannen som presenterer det snakker så usammenhengende og uforståelig om ting nybegynnere ikke har begrep om hva er, betyr, virker.. --- at demonstrasjonen faller i fisk. For en "apekatt" av demonstratør, ta et kurs i pedagogikk for svarte. Denne youtube-videoen demonstrerer pedagagokk på sitt aller mest eksemplariske. Og det er vel ikke snakk om en gratisløsning, dersom man i utgangspunktet må ha en Office365-konto? Og hva er de andre kontoene han syr inn i løsningen? Løsninger som er gratis i den utstrekning det lar seg få til, er som regel de "beste løsningene".. (selvsagt med noen unntak). Endret 29. januar 2017 av G Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Virker som de drar inn nok skattepenger i Skill. Godt betalte løpegutter for MS. 1 Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Moss kommune burde hatt forbud om å bruke rådgivere som kun baserer seg på en teknologi. 1 Lenke til kommentar
Sondre Jacobsen Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Er vel bare å lage en egen kalender på den gratis Google / Gmail brukeren din, gå i displayet på Teslaen og velg at bilen kun synkes mot denne kalenderen. Problem solved. Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Er vel bare å lage en egen kalender på den gratis Google / Gmail brukeren din, gå i displayet på Teslaen og velg at bilen kun synkes mot denne kalenderen. Problem solved. Men det fungerer ikke som reklame for MS. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader. Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt. Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen? Litt OT, men Tesla har elektrisk varmeapparat, og ikke ett som krever varme i form av fossilt brennstoff. Så når man slår på varmeapparatet kommer det varm luft med en gang. Går rimelig kjapt å varme opp bilen da. Gjelder nok andre elektriske biler og. Lenke til kommentar
Sondre Jacobsen Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Fra 7 kuldegrader til 22 varmegrader tok ca. 6 minutter i min TESLA X. Energiforbruket er over 16A når varmen står på maks, ettersom den bruker av batteriet selv om 16A laderen står på. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader. Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt. Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen? Tesla har en funksjon som heter "Smart Preconditioning" skal gjøre bilen varm når det behøves. Jeg har ikke testet den selv (bruker alltid appen til å starte varme når jeg mener det trengs), og har ikke sett den har fått spesielt mye skryt på nettet heller. Så tror Volvo ligger foran der om det er slik du beskriver. 1 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader. Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt. Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen? Litt OT, men Tesla har elektrisk varmeapparat, og ikke ett som krever varme i form av fossilt brennstoff. Så når man slår på varmeapparatet kommer det varm luft med en gang. Går rimelig kjapt å varme opp bilen da. Gjelder nok andre elektriske biler og. Om jeg husker riktig så har Tesla ca 12KW varmeapparat, hvorav 6KW er reservert batteriet og de andre 6KW som kupevarmer. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvorfor bruker et så "seriøst" nettsted som digi.no lenker som bare heter "her"? Les mer "her" er noe av det verste som finnes når det gjelder lenker. Sier ikke noe om hva lenken inneholder. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hvorfor bruker et så "seriøst" nettsted som digi.no lenker som bare heter "her"? Les mer "her" er noe av det verste som finnes når det gjelder lenker. Sier ikke noe om hva lenken inneholder. At man ikke skal bruke "her" er utdatert. Det er faktisk kanskje bedre å bruke "her" enn å lage linker av vanlig tekst fordi det blir tydeligere for f.eks. blinde hvor de skal klikke. 1 Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Stakkars Pål-Andre, må jo ikke fryse Anbefaler sykkelen Pål-Andre, da trenger du ikke outlook for å bestemme når du skal bli varm Lenke til kommentar
Aim insect oil Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Fra 7 kuldegrader til 22 varmegrader tok ca. 6 minutter i min TESLA X. Energiforbruket er over 16A når varmen står på maks, ettersom den bruker av batteriet selv om 16A laderen står på. 6KW varmeapparat til kupeen, 6KW varmeapparat til batteriet. Lenke til kommentar
Tek-847740 Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 For en fantastisk nyhet!! Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg har koblet opp det nye toalettet mitt på samme måte. Hver dag kl. 18.00 så settes igang et renseprogram. API'et er det samme Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg starter forvarming av min tesla når jeg slår på lysene eller forteller Alexa at hun skal sette i gang forvarmingen. Når skal jeg få komme i avisen? Men seriøst, det er mange som har langt finere løsninger på dette en kalender basert forvarming. Ser ikke helt hvorfor det dekkes. Men det er jo absolutt en fin måte å gjøre det på¨, men finnes langt bedre. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Det er jo helt rått at man kan varme opp bilen før man skal ut å kjøre. At ingen har tenkt på dette tidligere! At man kan bruke JSON, en API, å gjøre dette med telefonen over nettet med en app eller tre, er enda råere. Helt råest blir det når en av lakeiene til Putin finner ut hvordan man hakker disse dekadente tivolibilene til de vestlige oljepampene, å alle garasjene på Oslos vestkant brenner ned fordi en eller annen russer slo på varmen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Det er jo helt rått at man kan varme opp bilen før man skal ut å kjøre. At ingen har tenkt på dette tidligere! At man kan bruke JSON, en API, å gjøre dette med telefonen over nettet med en app eller tre, er enda råere. Helt råest blir det når en av lakeiene til Putin finner ut hvordan man hakker disse dekadente tivolibilene til de vestlige oljepampene, å alle garasjene på Oslos vestkant brenner ned fordi en eller annen russer slo på varmen. ehm, hvorfor skulle de begynne å brenne? Jely much? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå