Albert Andersson Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Gråspurvunge er ute av redet for første gang ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Jeg har vært så stygg at jeg har gitt denne arten kallenavnet "luftens lasaroner", men får litt dårlig samvittighet når jeg ser denne. Nydelig Albert, det kan knapt gjøres bedre. Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 Jeg har vært så stygg at jeg har gitt denne arten kallenavnet "luftens lasaroner", men får litt dårlig samvittighet når jeg ser denne. Nydelig Albert, det kan knapt gjøres bedre. Mvh Gunnar Hei, Gunnar. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Uttrykket "luftens lasaroner" har vært brukt i Østfold, også, men jeg tror at det bak uttrykket ligger en følelse av sympati og medfølelse for den fargemessig beskjedne vesle fuglen som ser ut til å være fornøyd med smuler, - på samme måte som vi ser på lasaronen i Charlie Chaplins skikkelse, - vi har medfølelse for den stakkars "fillefransen". Personlig synes jeg at gråspurver og pilfinker har en unik og uimotståelig sjarm ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 På nytt et flott bilde fra deg, skarp og mange fine detaljer. Du er flink Albert. :-) Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Nydelig bilde av denne lille sjarmøren mvh Torhild Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 På nytt et flott bilde fra deg, skarp og mange fine detaljer. Du er flink Albert. :-) Hei, Jimmyag. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, bildet ble ikke så aller verst (?). Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 Nydelig bilde av denne lille sjarmøren mvh Torhild Hei, Torhild. Mange takk for hyggelig kommentar ! Dyreunger er nesten alltid vakre og har en uimotståelig sjarm, synes jeg. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hei Albert Fint bilde av denne " kule " typen M v h Leif Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Øvelse gjør mester , så også for denne pjuskete gråspurvungen . For øvrig flott komponert med et nydelig lys og fin dus bakgrunn . Så er det bare å ønske lykke til på den første flyturen. Mvh Alec Lenke til kommentar
johan lisspers Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Bra skarphet og bra skærpedypt som isolerer motivet på et flott måte. Mvh Johan Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 Hei Albert Fint bilde av denne " kule " typen M v h Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Min yngste sønn kalte faktisk gråspurv for "kulepippip" da han var liten. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 Øvelse gjør mester , så også for denne pjuskete gråspurvungen . For øvrig flott komponert med et nydelig lys og fin dus bakgrunn . Så er det bare å ønske lykke til på den første flyturen. Mvh Alec Hei, Alec. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Unger av småfugler har en tøff start på livet, og flesteparten dør i første leveår, - så de trenger så absolutt et "lykke til". Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 Bra skarphet og bra skærpedypt som isolerer motivet på et flott måte. Mvh Johan Hei, Johan. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hei Albert Fint bilde av denne " kule " typen M v h Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Min yngste sønn kalte faktisk gråspurv for "kulepippip" da han var liten. Vennlig hilsen Albert. Hei Albert Kulepippip, kult, pip pip eller hva bra M v h Leif Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Flotte og skarpe fuglebilder du lager. Leste focal-lengden (exif) til å være 600 mm, mens linsen du benyttet zoomer fra 70-200mm? Hvordan får du til så duse (rolige) bakgrunner? Har lyst ti å forsøke meg på slike bilder, men da må jeg først ta meg råd til bedre utstyr - og lære meg tålmodighet. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 Flotte og skarpe fuglebilder du lager. Leste focal-lengden (exif) til å være 600 mm, mens linsen du benyttet zoomer fra 70-200mm? ! Hvordan får du til så duse (rolige) bakgrunner? Har lyst ti å forsøke meg på slike bilder, men da må jeg først ta meg råd til bedre utstyr - og lære meg tålmodighet. Mvh.Oddvarme/quote] Hei, Moerk. Jeg bruker stort sett Tamron 70-200mm F/2.8 og Nikon D810 til fuglebilder, og med FX-kamera innstilt på FX bildefelt, vil lengste brennvidden med det aktuelle objektivet være 200 mm. Jeg har sett praktfulle fuglebilder tatt med superzoomkamera, så utstyret spiller ikke så veldig stor rolle, men for å få en uforstyrrende bakgrunn, er et lyssterkt objektiv å foretrekke. Tålmodighet, - som du er inne på, betyr derimot svært mye, så "sett i gang" med det utstyret du har, resultatene kommer etter hvert. Lykke til, Oddvar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Bærre lækkert. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 1. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2017 Bærre lækkert. Roar Hei, Roar. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg