Gjest Slettet+0987123 Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Dark side... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hei, Alec. Et veldig spennende bilde, der dine kreative anlegg kommer godt fram ! For meg kunne dette godt være et bilde av en jordisk satelitt, - presentert av NASA ! Imponerende utført, Alec ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Her slutter jeg meg til Alberts gode kommentar. Fortsett med dine kreative prosjekt til inspirasjon for andre. Jeg så du nevnte RAW. Dette har hjulpet meg en del i etterbehandlingen. For de som ikke vet det, kan jeg nevne hvitbalanse. Særlig mine reisekamera, av den billige sorten, bommer en del her. Hvis man bruker kun jpeg, er løpet kjørt. I RAW kan man rette opp dette i etterbehandlingen. Dette var bare noen tanker og ikke ment for deg Alec som vet dette., men det kan muligens være et tips for noen. Litt vanskelig med kun mobil på en søndags morgen......, men promillen er som vanlig lav:-) Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Det var ikke dumt ! ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Takker for hyggelige og positive tilbakemeldinger - Albert , Gunnar og jimmyag !!! Har også kunnet korrigere jpeg filer med feil hvitbalanse , fotoprogrammet fikser det ganske greit . Kanskje det er mer å gå på både med hensyn til hvitbalanse og andre faktorer ved bruk av RAW . Mvh Alec Lenke til kommentar
johan lisspers Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Intressant og kreativt Alec! Mvh Johan Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Takker for hyggelige og positive tilbakemeldinger - Albert , Gunnar og jimmyag !!! Har også kunnet korrigere jpeg filer med feil hvitbalanse , fotoprogrammet fikser det ganske greit . Kanskje det er mer å gå på både med hensyn til hvitbalanse og andre faktorer ved bruk av RAW . Mvh Alec Jeg snakker om Kelvin skalaen Alec. Hvis du skal korrigere hvitbalansen uten kvalitetstap, må du fotografere i RAW. Hvis du ha klart dette i jpeg, er du den første jeg har hørt om. Eksponeringen kan også forbedres. Jeg forsøkte en tid å konvertere fra RAW til 16 bit TIFF for å oppnå ytterligere forbedringer, men det ble for tidkrevende og vanskelig så jeg har droppet.det. Det finnes et FORUM på tek.no hvor slikt diskuteres. Jeg vet ikke om du kjenner til dette? Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Intressant og kreativt Alec! Mvh Johan Hei Johan Takker for hyggelig og positiv tilbakemelding . Alec Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Takker for hyggelige og positive tilbakemeldinger - Albert , Gunnar og jimmyag !!! Har også kunnet korrigere jpeg filer med feil hvitbalanse , fotoprogrammet fikser det ganske greit . Kanskje det er mer å gå på både med hensyn til hvitbalanse og andre faktorer ved bruk av RAW . Mvh Alec Jeg snakker om Kelvin skalaen Alec. Hvis du skal korrigere hvitbalansen uten kvalitetstap, må du fotografere i RAW. Hvis du ha klart dette i jpeg, er du den første jeg har hørt om. Eksponeringen kan også forbedres. Jeg forsøkte en tid å konvertere fra RAW til 16 bit TIFF for å oppnå ytterligere forbedringer, men det ble for tidkrevende og vanskelig så jeg har droppet.det. Det finnes et FORUM på tek.no hvor slikt diskuteres. Jeg vet ikke om du kjenner til dette? Mvh Gunnar har sendt deg en melding med forklaring på hva som er beskrevet i programmet samt eksempelbllder på hva jeg oppnår ved bruken av dette . Når det gjelder RAW formatet skal jeg gå nøyere inn i mulighetene det gir . Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Kanskje kunne tittelen like godt ha vært "The light side"? Her ser jeg flere enn meg henger seg på Alberts kommentar. Roar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Kanskje kunne tittelen like godt ha vært "The light side"? Her ser jeg flere enn meg henger seg på Alberts kommentar. Roar Hei Roar Du har rett det burde hete: the light side men jeg tenkte mer i Pink Floyd baner . Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg