Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD fra død maskin virker å være helt tom

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en ASUS som ikke vil starte i hele tatt. Strømsignalet lyser, men lengre feilsøking har vært uten resultat. Har derfor tatt ut hardisken og anskaffet en USB tilkobling.

Men.

Når den kobles til en annen maskin virker den å være helt tom - 320 GB ledig av 320 GB.

Siden maskinen før den døde var stappet full av innhold virker dette å være rart.

Har forsøkt tre ulike gjennoppretningprogram, senest EaseUS og Recuva. Men den finner bare 280 filer totalt - ikke mer. 

Noen tanker om hvorfor det er slik? 

Den synes forøvrig i Min Datamaskin, men uten innhold. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har hatt litt problemer (reallocated sector count) men ser ut til å tilsynelatende være i orden nå (pending sector count er 0). Det mest anbefalte er å bruke et recoveryprogram til å lage et image av harddisken og så søke etter filer. Jeg bruker UFS explorer men den koster noen kroner.

Lenke til kommentar

Vet du hva som gjorde at maskinen ble ubrukelig?

Nei. Dessverre. Men som sagt vil den ikke skru seg på i hele tatt. Batteriet lyser og det samme gjør ladedioden på maskinen. Antar at hovedkortet har tatt kvelden eller lignende.

Har forøvrig forsøkt å boote direkte fra hardisken på annen maskin, uten at det skjer noe. 

Det som er merkelig er at den rett og slett virker helt tom. Har kjørt tre dypscanninger i tillegg og den finner bare rundt 100-200 nytteløse filer. 

Kan den være "kryptert" eller lignende, siden det var passord på den andre maskinen?

Forsøkte ett tips fra Google "attrib -h -r -s /s /d g:\*.* " - men dette ga kun access denied - volume information. 

Endret av inside_450097
Lenke til kommentar

Vet du hva som gjorde at maskinen ble ubrukelig?

Nei. Dessverre. Men som sagt vil den ikke skru seg på i hele tatt. Batteriet lyser og det samme gjør ladedioden på maskinen. Antar at hovedkortet har tatt kvelden eller lignende.

Har forøvrig forsøkt å boote direkte fra hardisken på annen maskin, uten at det skjer noe. 

Det som er merkelig er at den rett og slett virker helt tom. Har kjørt tre dypscanninger i tillegg og den finner bare rundt 100-200 nytteløse filer. 

Kan den være "kryptert" eller lignende, siden det var passord på den andre maskinen?

Forsøkte ett tips fra Google "attrib -h -r -s /s /d g:\*.* " - men dette ga kun access denied - volume information. 

En HDD blir ikke kryptert av at man setter et Brukerpassord i Windows. Dersom maskinen hadde fått et "syskey" passord, så er nok disken kryptert.

Jeg vil tro at siden HK kan ha tatt kvelden, så har HDD på en eller anen måte blitt fullstendig formatert, uten at jeg er helt sikker på hvordan.

Jeg ville prøvd å kjøre Linux fra en minnepinne, og sett om du fant noe på disken der. Det er ikke alltid Windows kan / vil finne filer på disker som er koblet til via USB adaptere. Ha også helst disken koblet direkte til HK, isteden for å bruke en USB til SATA kobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...