Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerreimskifte


Anbefalte innlegg

Hei

Eg har skifta registerreima på min hiace 88 diesel,montert den etter skisse og fått alle merka på rett plass.

Motoren eg treg å starte,trekker dårleg,eg må ha masse pådrag på gassen for i det heile å få trekkraft.

Etter montering har eg tørna den rundt mange ganger og merka kjem på  rett plass kvar gong.

Er det nokon som kan ha ein id'e om grunnen til dette ??

Viftereima/dynamoreima trenger ikke monteres for å sjekke om motoren starter og går (drei den rundt for hånd først...), men da går ikke vannpumpa (og vifta) heller, og motoren går fort varm.

 

Registerreimvarsellampa slukker du med å trykke inn en reset-knapp som sitter inne i instrumentet (bak et hull i glasset, muligens tettet med en gummiplugg) med en binders, tynn skrutrekker e.l.

 

98C5C69.gif

 

Lyser oljelampa når motoren går (og den gjorde det før du begynte å skru?), så må du finne ut av det aller først... Sjekk peilepinne, mål oljetrykk. (IKKE kjør til verksted med lysende lampe...)

Endret av Rocksourch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bil er dette?

 

Du har garantert en tann feil et sted.

 

Bilen er ein hiace 2,4 diesel 4wd, 88 mod..muligt eg har ei tann feil,men alle merke stemmer etter skjema eg har,men kan det vere ein grunn om eg ved ein feil har tørna veiva ein halv omdreining,eller vil ikkje dette ha innvirkning på mine problem ?

Lenke til kommentar

 

Hva slags bil er dette?

 

Du har garantert en tann feil et sted.

 

 

Bilen er ein hiace 2,4 diesel 4wd, 88 mod..muligt eg har ei tann feil,men alle merke stemmer etter skjema eg har,men kan det vere ein grunn om eg ved ein feil har tørna veiva ein halv omdreining,eller vil ikkje dette ha innvirkning på mine problem ?

Etter at alle merka er på plass, bør du tørne motoren forsiktig et par omdreininger for hånd og se om merkene fremdeles stemmer.

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags bil er dette?

 

Du har garantert en tann feil et sted.

 

Bilen er ein hiace 2,4 diesel 4wd, 88 mod..muligt eg har ei tann feil,men alle merke stemmer etter skjema eg har,men kan det vere ein grunn om eg ved ein feil har tørna veiva ein halv omdreining,eller vil ikkje dette ha innvirkning på mine problem ?

Etter at alle merka er på plass, bør du tørne motoren forsiktig et par omdreininger for hånd og se om merkene fremdeles stemmer.

 

 

Som eg skriv i starten av innlegg så har eg tørne den mange gonger,merka stemmer på ein prikk gong etter gong. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kan det være at motoren har vært jobbet med ved en tidligere anledning, slik at merkene ikke lenger stemmer? Sjekket du at alle merkene var som de skulle før du byttet remmen? På den første bilen jeg byttet registerrem på var tydeligvis tannhjulet på kammen blitt tatt av, og satt på annerledes, og der var merket way off. Heldigvis hadde den som hadde gjort dette slått inn et lite merke på det nye riktige stedet, som jeg oppdaget etter å ha sjekket mer grundig etter at bilen ikke startet med ny rem montert på de originale merkene.

Lenke til kommentar

Kan det være at motoren har vært jobbet med ved en tidligere anledning, slik at merkene ikke lenger stemmer? Sjekket du at alle merkene var som de skulle før du byttet remmen? På den første bilen jeg byttet registerrem på var tydeligvis tannhjulet på kammen blitt tatt av, og satt på annerledes, og der var merket way off. Heldigvis hadde den som hadde gjort dette slått inn et lite merke på det nye riktige stedet, som jeg oppdaget etter å ha sjekket mer grundig etter at bilen ikke startet med ny rem montert på de originale merkene.

 

Det er vel bommerten eg gjorde(ikkje merka før eg tok av gammel reim),sjølv om eg vart minna på dette :nei: HOPELESS.

Eg har fått tilsendt merking for min motor,men uansett så vil den ikkje starta som det var før.

Bilen startar ved ein del forsøk,men dårleg drag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...