Salvesen. Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Det er ikke å komme fra at mat og drikke ute er dyrt i Norge. Jeg jobber selv i en bransje full av ingeniør og sivilingeniører. De spiser tilnærmet aldri ute. Jeg har derimot endel bekjente som jobber i utlandet (f.eks: spania, belgia, tyskland) innen samme bransje. Det er ute å spiser mange ganger i uken. Første tips er derfor å ikke spise ute i Norge... Det er nok mer kulturforskjeller som gjør dette, de aller fleste ingeniører hadde ikke hatt problemer med å spise lunsj ute hver dag. Meg inkludert. Men det er ikke en "normal" ting å gjøre i Norge, det presser også prisene oppover. Men land som italia er det helt normalt å ha en eller flere måltider ute pr dag. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Det er ikke å komme fra at mat og drikke ute er dyrt i Norge. Jeg jobber selv i en bransje full av ingeniør og sivilingeniører. De spiser tilnærmet aldri ute. Jeg har derimot endel bekjente som jobber i utlandet (f.eks: spania, belgia, tyskland) innen samme bransje. Det er ute å spiser mange ganger i uken. Første tips er derfor å ikke spise ute i Norge... Det er nok mer kulturforskjeller som gjør dette, de aller fleste ingeniører hadde ikke hatt problemer med å spise lunsj ute hver dag. Meg inkludert. Men det er ikke en "normal" ting å gjøre i Norge, det presser også prisene oppover. Men land som italia er det helt normalt å ha en eller flere måltider ute pr dag. Hva slags bachelor har du tatt da Salvesen? bygg ? maskin ? elektro? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Hva slags bachelor har du tatt da Salvesen? bygg ? maskin ? elektro? Jeg holder på med en i elektro/automasjon. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Du må nok sette opp eit betre budsjett for å kunne vurdere situasjonen skikkelig. Ein slik jobb gir deg litt i overkant av 16 000 kr brutto. Det er på ingen måte umulig å leve på ei slik lønn, men det begrenser seg sjølvsagt litt kor høgt forbruk du kan legge deg på. Dersom du feks treng 600 kr i måneden i telefonabonnement så tyder det på at du lever over evne, og at du må ha meir inntekt for å matche utgiftene dine. Men når det er sagt så har det sjølvsagt med prioriteringar å gjere. Dersom mobiltelefoni er einaste underholdnigsutgifta du har så er det ikkje eit problem, men du har nok ikkje råd til kabel-TV med full sports og filmpakke i tillegg. 1 Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hva mener du med månefasene? Med månefasene mener jeg månefasene. Jeg har googlet det for deg, her kommer et utdrag fra Wikipedia: Månen er i ny når den synlige delen vokser fram mot fullmåne, og i ne når den minker mot nymåne. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hva mener du med månefasene?Med månefasene mener jeg månefasene. Jeg har googlet det for deg, her kommer et utdrag fra Wikipedia: Månen er i ny når den synlige delen vokser fram mot fullmåne, og i ne når den minker mot nymåne. Hvorfor er det relevant? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Herr Brun: Å leve går ikke an i Norge , da må man flytte til Polen eller Tyskland eller noe......går knapt an å kjøpe seg en middag i ny og ned pga prisene. Jeg ville forresten googlet månefasene før jeg diskuterte videre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå