Vox_populi Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 En pensjonist viste meg en rar SMS han hadde fått. Den var fra Narvesen, sto det, men intet nummer var å se. Innholdet var: PIN-kode 1234 PIN-kode 5678 (Ja, andre tall, da!) Han visste knapt at det fins en Narvesen-kjede, og han kjenner ingen med det etternavnet, så avsenderen må være falsk, vil jeg tro.Hva kan dette være for noe rart? Noen som syns det er festlig å narre en 75-åring? Men han har uvanlig liten omgangskrets og slekt, så det er temmelig usannsynlig. Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 En eller annen 2-faktor løsning der feil mobilnummer er lagt inn? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 2-faktor løsning Og det betyr...? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 ...at det sitter en stakkars jævel der ute som ikke får logget på kontoen sin hos Narvesen fordi han aldri mottar kodene sine! Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 At innloggingen skjer i to trinn. Først med mail/brukernavn og passord. Og er dette riktig, så sendes typisk en melding med et nummer/passord til mobilen som er registrert på siden en prøver å logge inn på. Om noen har tastet denne pensjonisten sitt passord her, så vil han motta en melding hver gang de forsøker å logge inn (evnt. ta i bruk en tjeneste) hos Narvesen. (Andre eksempler med 2-trinns innlogging er Google Authenticator og Bank-ID på mobil. Men da bruker man egne apper typisk). Så synes forslaget til covah høres fornuftig ut. Men jeg hadde dobbeltsjekket mobilregningen hans likevel. Jeg har slike meldinger uten nummer fra Google, Oslo bysykkel, Lånekassen, frisøren jeg bruker, obos, twitter, UiO, SiO, Flytoget, Sumo, forsikringsselskapet, osv. Så veldig vanlig. Slik ser det f.eks ut når jeg logger inn hos Google: Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 En pensjonist viste meg en rar SMS han hadde fått. Den var fra Narvesen, sto det, men intet nummer var å se. Innholdet var: PIN-kode 1234 PIN-kode 5678 Noen har forsøkt å aktivere Narvesen-appen med feil telefonnummer. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 Takk for hjelpa, alle sammen. Narvesen-konto og app, du verden! Jeg er innom iblant og kjøper noen blad og kanskje ei pølse, men det kan jeg kanskje slutte med? Appen ordner det meste, også mat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå