Gå til innhold

Webside uten kode-kunnskaper..

Anbefalte innlegg

Skal ha opp en webside, med bl.a noe lett ecommerce, galleri, kontaktskjema og en blog. Jeg er helt blank på programmering, men ønsker å kunne tilpasse design, layout, plugins osv.

Ser for meg at enkleste og billigste løsning blir å kjøpe en wordpress theme, med tilnærmet ønsket layout og mulighet for tilpassninger.

Er det noen bedre alternativer jeg ikke vet om?

Hvor mye vil det ca koste med en profesjonell skreddersydd løsning?

Hvor vanskelig vil det være å bygge dette selv fra bunnen, og hvordan går jeg evt frem?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte litt det samme, og så først på  Wordpress, men syntes det ble veldig unødvendig dyrt før du i det hele tatt har begynt. (Kun nettbuikk delen da.)

Deretter fant jeg Magento som så ganske fint ut, men kanskje litt mer avansert for nybegynnere.

Lenke til kommentar

Squarespace og magento er fine greier, men jeg må presisere at det ikke er en nettbutikk jeg er ute etter.

Det er galleriet og bloggen som er viktig, men ønsker samtidig muligheten til å selge noe. Helst via en paypal plugin (fra f.eks sellfy eller payloadz) da det er digitale filer som evt skal selges.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å kunne noe om programmering for å lage det du nevner, men LITT grunnleggende kunnskap må du ha allikevel. Kjøp deg den billigste pakken hos One.com samt et passende domene. Da kan du installere Wordpress ved å klikke på en knapp. Så er det bare å starte søken på det "perfekte" themet. 

Utvalget er stort og mange av themene er gratis. Skal du ha anbefaling og videre starthjelp så ta kontakt med meg via PM så skal jeg dytte deg i gang :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å kunne noe om programmering for å lage det du nevner, men LITT grunnleggende kunnskap må du ha allikevel. Kjøp deg den billigste pakken hos One.com samt et passende domene. Da kan du installere Wordpress ved å klikke på en knapp. Så er det bare å starte søken på det "perfekte" themet.

Utvalget er stort og mange av themene er gratis. Skal du ha anbefaling og videre starthjelp så ta kontakt med meg via PM så skal jeg dytte deg i gang :)

Takk for svar.

Jeg er godt kjent med wp og har lagd et par sider med ferdige themes. Det blir nok det denne gangen også, ville bare forhøre meg om andre muligheter.

Ønsket mitt er vel å ha full kontroll selv, og da er det nok ingen vei utenom å lære seg programmering :)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke mye som slår Wordpress i dag, så sant du da ikke har kunnskapen samt tiden til å designe ditt eget CMS system etc. Personlig så kan jeg ikke fordra disse gratis bloggtjenestene som finnes rundt om. Jeg har prøvd de fleste og jeg ender hele tiden opp med å bli forhindret med tanke på utbyggingsmuligheter.

Tenk heller fremover og ta i bruk et system som kan bygges ut til uendelige. Litt kunnskap kreves også med Wordpress men det lærer man seg fort underveis og det finnes jo også uendelig med informasjon rundt Wordpress på nettet. 

Man har jo også Drupal og Joomla og selv om det sikkert kan være noen fordeler med å velge en av disse fremfor Wordpress (uten at jeg vet det) så kan jeg ikke helt forestille meg hva det kan være. 

Hvis noen derimot vet dette så vil jeg gjerne vite :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...