Gå til innhold

Slik prises mobiltjenester.


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Talkmore? :p Jeg har forlatt Talkmore for å spare penger!

 

Hello er min smak, mangler dog muligheter for EU enda, men det blir dem tvunget til i sommer. (Dem har gratis nr til kundeservice 22222300).

Chilimobil er omtrent likt priset, men dem har en ubrukelig nettside og halvparten av tjenestene du ønsker å bruke, må aktiveres manuelt via kundeservice nummeret deres som IKKE er gratis å ringe.

 

Talkmore og Djuice er omtrentlig likt priset uansett hvilken vei en snur seg.

 

On topic: Alle selskaper ser jo helst at kundene tar de dyreste pakkene. Den billigste er der kun for å lure folk inn som kunder, og så når kunden har overforbrukt kvoten sin og vil klage til selskapet, så blir dem anbefalt en høyere pakke, som igjen koster mer penger.

 

Det er bare å se på reklamene til OneCall for tiden det, så ser dere litt mellom linjene der, så ser dere at dere får "fri" bruk de 2 første mnd til 99,-. Og når dere har blitt vant til å bruke mye, så anbefaler dem en diger pakke som koster flesk. Folk flest som har blitt vant til mer velger gjerne å beholde dette og tror at det er normalt.

 

Ganske lur greie i grunn. Jeg valgte jo også 1 GB hos Hello i starten. Nå veksler jeg mellom 3 og 5 GB når jeg vet at jeg skal være mer ute på tur en måned, og slår til med 10 GB hvis jeg skal ha ferie eller noe. Det er jo alt fra 99,-/mnd til 298,-/mnd hos Hello. Prisene er kort sagt lave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jo observert litt at en del baserer seg på at kunden går glipp av noe hvis dem ikke kjøper premium varene dem tilbyr. Selv om man ærlig talt ikke har bruk for dette. I går f.eks var jeg inne hos ESSO, der skulle jeg bare ha en vask til 279,-, men det skulle jammen ikke være så enkelt. Fyren i kassa ville absolutt at jeg skulle kjøpe 3 vask til 850,- med en gang. Men jeg sa at jeg kun trengte å vaske bilen min den ene gangen. Da den retorikken ikke hjalp så begynte han å mase om forvask på bilen min. Men da svarte jeg at det holdt med kun én vask om gangen. Den blir ren, jeg lover! Svarte jeg han i kassa. Neste gang drar jeg til en annen stasjon, eller kjøper egen høytrykkvasker og blir kvitt masete mer/oppsalg-folk...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Har jo observert litt at en del baserer seg på at kunden går glipp av noe hvis dem ikke kjøper premium varene dem tilbyr. Selv om man ærlig talt ikke har bruk for dette. I går f.eks var jeg inne hos ESSO, der skulle jeg bare ha en vask til 279,-, men det skulle jammen ikke være så enkelt. Fyren i kassa ville absolutt at jeg skulle kjøpe 3 vask til 850,- med en gang. Men jeg sa at jeg kun trengte å vaske bilen min den ene gangen. Da den retorikken ikke hjalp så begynte han å mase om forvask på bilen min. Men da svarte jeg at det holdt med kun én vask om gangen. Den blir ren, jeg lover! Svarte jeg han i kassa. Neste gang drar jeg til en annen stasjon, eller kjøper egen høytrykkvasker og blir kvitt masete mer/oppsalg-folk...

Pussig det der med vask, ass. Jeg har et hefte med fem vask hos Shell, og hver bidige gang jeg vasker bilen, maser de om at jeg må kjøpe et nytt hefte selv om jeg har mange vask igjen.

Lenke til kommentar

Har selv jobbet for noen selskaper der jeg skulle (måtte) tilby ekstra produkter, mer eller mindre relevante for kundene som ringte inn osv. Jeg fikk faktisk kraftig kritikk og mistet etterhvert jobben fordi jeg solgte så dårlig utenom det kundene ville ha. Verste av alt var at lederne mente at kundene trengte de produktene de ikke hadde fra før av. Og da snakker vi høyst trivielle produkter som ingen har igjen for å ha.

 

Kan ikke spesifisere, siden jeg har taushetsplikt sydd fast i anusen.

 

Kundene ble sure hver bibige gang jeg kom med et eller annet fjas. Spesielt dem som hadde ringt inn eller kommet innom 5-6 ganger på samme dag og allerede var grinete :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...