Gå til innhold

Hjemme router, problemer.

suuhoo

Anbefalte innlegg

Hei

Har pr. idag kun kablet og wifi fra våres internett boks fra vår leverandør.

Det jeg ønsker er at den routeren fra leverandøren settes i en modus hvor den kun sender ut ethernet, og ikke wifi, om dere skjønner. 

I den forbindelse ser jeg etter en ny router. Problemet i dag er at støtt og stadig fungere ikke kablet nettverk til tv eller mine 2 receivere. Plutselig fungerer spotify connect og plutselig fungerer det ikke.

Aldri hatt problem på min pc. 

I dag er det koblet opp slik:

Fra router--> kablet til tv, receiver og blu ray spiller.

Det resterende kablete nettet har jeg dratt fra router med kabel gjennom 1. til 2. etasje til en switch. Til denne switchen er min pc, dama sin pc, receiver og xbox 360 koblet i mot.

Mitt problem er at støtt og stadig så fungerer ikke ethernet kabel tilkoblingen til diverse enheter. 

F.eks, her om dagen da jeg resatte routeren min, så virket ikke ethernett kabelen  til tv, å måtte bruke wifi, det samme på recevier oppe. Hvorfor er det slik? Dama har også opplevd at hun må bruke wifi for å koble seg til fordi kablet nett ikke virker, (ikke opplevd det selv, selv om vi er på samme nettverk)

Hjelper det på å kjøre alt gjennom en bedre router? eller har dere andre forslag?

Den routeren jeg har sett på er https://www.komplett.no/product/757756/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router#

Vil det bli bedere med denne?

Håper på noen kloke ord fra dere her inne :)

Blir ikke klok på dette problemet

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabllene er koblet selv, https://www.google.no/search?q=ethernet+cable+connection&safe=off&espv=2&biw=1920&bih=950&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwin9cy6sOPRAhVG3SwKHdSbAAUQ_AUIBigB#imgrc=V1iNvm_5pLUQqM%3A

Brukt denne B standaren om det har noe å si?

Av og til fungerer alt sammen, men f.eks når jeg resarter router så har ikke tv internett, eller mine 2 receivere. Skjønner ikke hvorfor.

Det kan gå 2 uker, så viker det igjen over ethernet kabler. Hjleper det å kjøre alt gjennom en nyere router?

Lenke til kommentar

Routeren du har sett deg ut er solid. Jeg har bare gode erfaringer med den, stabil og god ytelse for prisen.

Jeg har en selv og kjøpte en nettopp til fattern, vil ha skikkelig nett når jeg er på besøk ;)

Men da tror jeg at jeg blir å teste denne routeren :) Takk for positiv tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...