Gå til innhold

Ruter fjerner snikernes favorittunnskyldning


Anbefalte innlegg

La merke til at når kontrollørene skanner billetten din nå, ja, de har en app nå, så popper både navn og det at du har betalt for billetten opp.

 

Burde det ikke være mulig for de å bare søke på navnet ditt da, eller er det bare at den leser informasjonen av QR-koden kanskje?

 

I dagens samfunn når mobilselskapene ennå ikke vil lage mobilene litt tykkere så sitter vi igjen med en mobil som klarer maks en dag med normalt bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelp ikkje akkurat så mykje med USB-uttak heller dersom folk ikkje har med seg ladekabel med overgang til den kontakt som telefonen treng.

Er mobilen tom for straum ved kontroll så blir den ikkje mindre tom ved at ein kunne lada dersom ein hadde med seg ladar.

Og går du fyrst med mobilladar i lomma, ja då er det såpass god tilgang til stikkontakter i det offentlege rom at det ikkje er noke problem å lade opp.

 

 

Så dersom dette tiltaket er lagt inn for å sikre at alle passasjerane lader telefonen sin, så hjelp det lite med USB-uttak.

Då burde dei montere pluggar med USB-C/micro-USB/eller liknende slik at passasjerane plugge sjølve telefonen i veggen og lade.

Då fyrst ville ein kunne lada telefonen sin sjølv om ein har gløymt å ta med seg ladaren.

Lenke til kommentar

Tilgang til ladestrøm ombord på kollektivtransporten er positivt, sniking eller ei.

Skulle gjerne sett det også ble ettermonterte på busser som skal holdes i drift mer enn de neste 1-2 årene, men tydeligvis ikke. Er man strømtom må man tydeligvis ta omveien med t-banen og ikke bussen strake veien hjem...

Lenke til kommentar

Folkens, invester i en batteribank!

De selges flere steder, og prisen er ikke høy for de billigste.

 

Du trenger ikke å kjøpe den dyre testvinneren fra Biltema, de billigere utgave er som regel brukbare.

 

Jeg har en liten batteribank i vanntett ziplock-pose i ryggsekken når jeg reiser. 20cm kabel i matchende farge følger med.

 

Dette er et I-landsproblem som kan unngås.

 

Jeg støtter dog helhjertet gratis Wi-Fi og stikkontakt på offentlige steder og transportmidler.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Gratis kollektiv er ikke spesielt gunstig, fordi det spiser mye av sykling og gange. Kollektiv er allerede mye mye billigere enn bil.

 

AtW

 

Stemmer nok for de fleste. Men for de av oss som uansett må ha bil for å kunne leve det livet vi ønsker i fritida blir det regnestykket noe anderledes. En tank er billigere og varer lenger enn en månedsbillett for Oslo sone 1 i mitt tilfelle.

Bor i Oslo kun pga jobb. I helgen evakuerer jeg og havner oppi dalom for å slippe fra menneskehavet inni byen. Sommerferie innebærer over 500 mils bilkjøring.

 

Har i alle år reist kollektivt til og fra jobb. Først med de gamle typer billetter og endte til slutt opp med appen for å slippe å drasse på lommeboka. Vært nøye på å aldri reise uten gyldig billett. Alltid lada mobilen over natta. Og er blandt de som bruker mobilen minimalt. Men en dag hadde batteriet tydeligvis tapt seg noe voldsomt. Hadde ikke sett på mobilen på noen timer og løp for å rekke første buss og da kontrolløren ville se billett dro jeg en sørgelig livløs sak opp av lomma. Var ikke mulig å unslippe bot og følte meg uthengt som en kriminell ifht folka rundt oss. Aldri før vært med på noe så nedverdigende.

 

Kom hjem og lada opp mobilen. Varte ikke mange timene før den var tom igjen. Er vel mobilprodusentene som programmerer telefonene til å funke elendig etter noen år. Sendte inn klage på boten og fikk den slettet da de så jeg hadde gyldig billett i systemene sine. Men fikk samtidig beskjed at dersom lignende skjer igjen vil jeg måtte betale boten uansett om jeg har gyldig billett.

Den sjansen tør jeg ikke ta, selv om jeg skaffet meg ny mobil kort tid etter. Og har ikke reist kollektivt siden det. Reisen til og fra jobb har i tillegg blitt triveligere. Sparer penger, slipper venting på buss og slipper å stå tett i tett med mennesker trykka oppetter meg på alle kanter i den ulovlig fulle bussen. Kunne ikke tenke meg å gå tilbake til kollektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En tank er billigere og varer lenger enn en månedsbillett for Oslo sone 1 i mitt tilfelle.

...men når du tar med årsavgift, forsikring, avskriving, service, reparasjoner og bompenger har jeg vanskelig for å tro at du kommer under 708 kroner i måneden - selv uten å kjøre en eneste kilometer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En tank er billigere og varer lenger enn en månedsbillett for Oslo sone 1 i mitt tilfelle.

...men når du tar med årsavgift, forsikring, avskriving, service, reparasjoner og bompenger har jeg vanskelig for å tro at du kommer under 708 kroner i måneden - selv uten å kjøre en eneste kilometer...

 

Noe en ikke regner med da en uansett må ha bil  (-bompenger)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...