Gå til innhold

Gjør bare feil i ny jobb

m20k

Anbefalte innlegg

På mandag startet jeg i ny jobb via et vikarbyrå. Jobben går ut på å skru sammen pcer. Jeg har aldri vært borti dette før, så dette er nytt for meg. Jeg så positivt på dette, og synes det er spennende å prøve noe nytt.

Jeg har klart å ødelegge 3 deler allerede, så bedriften må bestille nye deler. Han som følger meg opp har ikke blitt sint, men jeg mistenker at han tror jeg er helt inkompetent...

Jeg er så forsiktig som jeg kan, men PC-deler tåler visst mindre enn det jeg tror. Føler at jeg gjør mer herverk enn fiksing... Skjønner at jeg ikke bør gi opp etter 1 uke, men det er snakk om kunder sine pcer som blir satt på vent fordi jeg klarer å ødelegge! Koster også bedriften penger.

Nå tør jeg nesten ikke å skru pcer, fordi jeg vil ikke ta sjansen på å ødelegge mer. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Føler at de ikke har bruk for meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen forventer at du er verdensmester etter en uke, alle er ferske en eller annen gang.

Skal du virkelig bare gi opp etter en uke, eller skal du skjerpe deg og vise at du duger?

Ditt valg, men stå på videre så går det alltid bedre etterhvert, sånn er det for alle.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen forventer at du er verdensmester etter en uke, alle er ferske en eller annen gang.

Skal du virkelig bare gi opp etter en uke, eller skal du skjerpe deg og vise at du duger?

Ditt valg, men stå på videre så går det alltid bedre etterhvert, sånn er det for alle.

Hør på han kloke mannen her!! Ikke gi opp!

Lenke til kommentar

Du må for all del ikke bli nervøs. Alle som jobber med tekniske "ting" vil til slutt ødelegge noe uten at de ønsker det - men du må ikke miste selvtilliten! Jeg syntes du viser både interesse og setter krav til arbeidet du ønsker å levere, og dette er veldig gode kvaliteter. 

Som et tips så kan du jo for eksempel tenke igjennom hvilke komponenter du er mindre komfortabel med. Disse komponentene kan du for eksempel forsøke å montere under veiledning? 

Ønsker deg lykke til, og som nevnt over - øvelse gjør mester! Lykke til!  :dremel:

Lenke til kommentar

Takk for gode svar.

Hun fra vikarbyrået ringte meg og fortalte at hun hadde fått beskjed om at jeg hadde ødelagt noen deler, og jeg fikk beskjed med en sur tone om at det må jeg IKKE gjøre, som om jeg gjorde det med vilje.

Sa klart i fra før jeg begynte der om at jeg aldri har skrudd pcer før, men at jeg var villig til å lære det. Hun sa at det er best at vi finner noe annet til meg, så jeg får altså ikke sjansen til å forbedre meg.

Jeg hadde ikke fått noe beskjed fra sjefen på firmaet, og ble heller ikke fortalt om hva jeg kunne ha gjort annerledes. Har ikke fått noe ordentlig opplæring. Hun fra vikarbyrået sa at jeg kan møte opp på jobb som vanlig i morgen, men uten å få betalt. Har de lov til det?

Trodde jeg skulle få lenger enn 1 uke, og selvtilliten fikk en stor knekk nå... :(

Endret av m20k
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å ødelegge pc-deler? :huh: Sikker på at de ikke var ødelagt fra før? At det var derfor kunden sendte inn PCen?

Hun fra vikarbyrået sa at jeg kan møte opp på jobb som vanlig i morgen, men uten å få betalt. Har de lov til det?
De kan selvsagt ikke tvinge deg til å jobbe uten at du får betalt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar.

Hun fra vikarbyrået ringte meg og fortalte at hun hadde fått beskjed om at jeg hadde ødelagt noen deler, og jeg fikk beskjed med en sur tone om at det må jeg IKKE gjøre, som om jeg gjorde det med vilje.

Sa klart i fra før jeg begynte der om at jeg aldri har skrudd pcer før, men at jeg var villig til å lære det. Hun sa at det er best at vi finner noe annet til meg, så jeg får altså ikke sjansen til å forbedre meg.

Jeg hadde ikke fått noe beskjed fra sjefen på firmaet, og ble heller ikke fortalt om hva jeg kunne ha gjort annerledes. Har ikke fått noe ordentlig opplæring. Hun fra vikarbyrået sa at jeg kan møte opp på jobb som vanlig i morgen, men uten å få betalt. Har de lov til det?

Trodde jeg skulle få lenger enn 1 uke, og selvtilliten fikk en stor knekk nå... :(

Hvor er det du jobber egentlig? Høres ut som en jobb jeg kunne tenkt meg å gjøre selv :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...