VRK18 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 En interiørarkitekt har anbefalt meg å bruke matt maling på stueveggen. Noen sier imidlertid at veggen da blir svært vanskelig å få ren. Stemmer dette? Hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Hvor ofte vasker du stueveggene? Hvilken type skit er det snakk om isåfall? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Hvor ofte vasker du stueveggene? Hvilken type skit er det snakk om isåfall? Bare generell rengjøring. Bør vel gjøres minst en gang i året. Men du har vel rett i at det ikke er noe stort problem. Spørsmålet er da om jeg skal velge LADY Pure Color supermatt eller LADY Balance matt. Noen som har erfaringer med disse? Til slutt lurer jeg på hvordan jeg bestiller malingen. Når jeg ser i malingsbutikker (f. eks. Jernia) står det ikke oppgitt noen farger, det står kun "B-base", "C-base" osv. Aner ikke hva dette er. Endret 27. januar 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Lyse farger med matt maling er det veldig lett å sette fingermerker på og det er alt annet lett å få fingermerkene vekk igjen. Lykkes du kan veggen fort ende opp skjoldete eller at vaskemidlene du brukte får å få vekk flekkene skjolder veggen eller at du får skuremerker på veggen. Matt maling gjør riktig nok overflatene gjevnere men det har sin pris. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Er bare til å ha en skvett med maling og male over. Det gjelder tak også. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 Lyse farger med matt maling er det veldig lett å sette fingermerker på og det er alt annet lett å få fingermerkene vekk igjen. Lykkes du kan veggen fort ende opp skjoldete eller at vaskemidlene du brukte får å få vekk flekkene skjolder veggen eller at du får skuremerker på veggen. Matt maling gjør riktig nok overflatene gjevnere men det har sin pris. Og jo mattere jo verre merker? Kanskje jeg skal velge Balance da. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Ja! Jo matter jo værre og takmaling er grusomt. Til sammenligning er et gipstak malt med våtromsmaling lett å vaske og lett å holde rent. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Det du har hørt er nok riktig. Vanskelig men ikke umulig. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 "-base" trenger du ikke bry deg så mye med. Bare oppgi fargekoden på fargen du vil ha og så kan butikken fortelle deg pris du må betale. Base er hoveddelen av selve malingen, og så tilsettes fargestoff for å gi ønsket resultat. C- B- delen sier noe om hvor kraftig grunnfargen i basen er, hvis jeg har forstått det rett. Husk å oppgi hvor mange kvadratmeter du skal male og spør om du trenger en grunning Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 "-base" trenger du ikke bry deg så mye med. Bare oppgi fargekoden på fargen du vil ha og så kan butikken fortelle deg pris du må betale. Base er hoveddelen av selve malingen, og så tilsettes fargestoff for å gi ønsket resultat. C- B- delen sier noe om hvor kraftig grunnfargen i basen er, hvis jeg har forstått det rett. Husk å oppgi hvor mange kvadratmeter du skal male og spør om du trenger en grunning Koster malingen (altså base tilsatt fargestoff) mer enn baseprisen som er oppgitt? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Har selv brukt Lady Pure Color matt maling i så og si alle rom i leiligheten. Veldig fornøyd, og fingermerker er ikke noe stort problem synes jeg. Eneste er at den ikke er så hardfør, så fort gjort å lage merker om man skraper borti med noe. Endret 30. januar 2017 av archongamer 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 2. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2017 Har selv brukt Lady Pure Color matt maling i så og si alle rom i leiligheten. Veldig fornøyd, og fingermerker er ikke noe stort problem synes jeg. Eneste er at den ikke er så hardfør, så fort gjort å lage merker om man skraper borti med noe. Har du noen erfaring med Lady Balance? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Har selv brukt Lady Pure Color matt maling i så og si alle rom i leiligheten. Veldig fornøyd, og fingermerker er ikke noe stort problem synes jeg. Eneste er at den ikke er så hardfør, så fort gjort å lage merker om man skraper borti med noe. Har du noen erfaring med Lady Balance? Nei har ikke det, men vil ikke tro forskjellen på de to er veldig store. Glansgrad 2 og 5. Endret 3. februar 2017 av archongamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå