Lyset Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hei. Tenkte å kjøpe meg en bærbar nå og de modellene jeg har sett på er: 1: Acer Travelmate 800 - 803LMI 2: Zepto 4100 3: ECS Green 551 De to første kom meget godt ut på testen på dinside.no. Batteritiden på acer'n er meget god, og zepto ikke så fullt, men god den og. Prismessig ligger alle tre maskinene på rundt 20 000. På multicom hadde de ett tilbud på ecs sin 551 med følgende: Centrino 1.7 - 1024 ddr - 80gb disk - resten som 1 og 2. Las en artikkel angående dell sin nye 8600. På en test vart den slått av en P4M 2.4ghz. Så, når multicom henviser sammenligner en 1.7centrino har ca like bra ytelse som 3ghz p4 så er det noe som ikke stemmer. Er zepto sin vifte kontinuerlig på som 551? og, hva ville du valgt av desse tre maskinene? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Zepto sin vifte er ikke kontinuerlig på slik som G551 sin er. Acer sin TM8xx er en meget god maskin rent over, og om du har råd til den så anbefaler jeg at du velger den. Du får antageligvis god service fra både Acer og Zepto om du noen gang trenger, men Acer TM8xx er rent over et bedre valg enn Zepto og Green sin pga bedre tastatur og byggekvalitet. JEG skulle i alle fall heller valgt en Acer TM8xx enn Z-note 4100 eller en G551... Men om du kan vente litt så finnes det mer interessante alternativer om du er litt interessert i bedre ytelse i spill en R9000 kan tilby... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 1. desember 2003 av kjello2 Lenke til kommentar
Lyset Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 sant nok. Jeg trykkte litt på en 803LMI som en kompis av meg hadde idag og var meget fornøyd. liten og kompakt og ingen viftesus! Var så å prøvde en 551, og merket stor forskjell når det gjelder tastatur og vifte. Dilemmaet er om jeg kjøper en 803LMI 1.6centr. får jeg "bare" 512ram, 40gb disk til en pris av ca 20 000. For samme beløp får jeg en 551 1.7centr, 80gb disk og 1024 ram så du får mer for pengene for 551'en enn 803'en. Hørte og at 803 sin WAN ikke fungerer optimalt pga mangel på drivere.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hva skal pc`n brukes til? Jeg har en Fujitsu Siemens Lifebook s6010 (p3-m) og kjører det meste greit.. untatt de aller nyeste spill. Lenke til kommentar
Lyset Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 brukes til spill, lekser, grafikkprogram, filmredigering.. vell.. en ren bør-duge-til-alt-jobbing.. Og.. er det meget forskjell på centrino ytelsen + hardwaren i maskinene? Da tenker jeg på testen av Dell 8600, eller er centrino oppskrytt? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) sant nok.Jeg trykkte litt på en 803LMI som en kompis av meg hadde idag og var meget fornøyd. liten og kompakt og ingen viftesus! Var så å prøvde en 551, og merket stor forskjell når det gjelder tastatur og vifte. Dilemmaet er om jeg kjøper en 803LMI 1.6centr. får jeg "bare" 512ram, 40gb disk til en pris av ca 20 000. For samme beløp får jeg en 551 1.7centr, 80gb disk og 1024 ram så du får mer for pengene for 551'en enn 803'en. Hørte og at 803 sin WAN ikke fungerer optimalt pga mangel på drivere.. Ytelsesmessig får du mer når du kjøper en G551 enn for eksempel Acer TM803. Allikevel mener jeg at en TM803 er et bedre kjøp nettopp pga du får med Windows XP Pro lisens (var pro sist jeg sjekket, fikk i alle fall med dette når jeg kjøpte en TM6xx), bedre tastatur (faktisk det beste/mest ergonomiske på markedet), antageligvis bedre service (selv om begge antageligvis får gjort det samme, bare til forskjellige tidsrammer) og en maskin du ikke kommer til å ergre deg over noe med. Jeg har dessverre solgt min TM6xx (tror det var en 630), savner den fryktelig og har ingen "egen" maskin for tiden. Men er i gang med leting etter en ny, og Acers neste store (den som kommer til våren og er oppgraderingen til TM8xx?) kommer til å bli veldig interessant. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 1. desember 2003 av kjello2 Lenke til kommentar
Lyset Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 sant. Jeg har windows XP pro lisens + div andre OS med lisens. Så jeg sparer ingenting med å få med os, tvert om. Du nevnte noe med grafikkbrikken R9000. Hvilken annen tenkte du på? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) brukes til spill, lekser, grafikkprogram, filmredigering.. vell.. en ren bør-duge-til-alt-jobbing.. Og.. er det meget forskjell på centrino ytelsen + hardwaren i maskinene? Da tenker jeg på testen av Dell 8600, eller er centrino oppskrytt? Vel, tenker du SERIØS filmredigering, eller gjør du som jeg vet mange andre gjør nå og sier bare filmredigering for at det skal virke som om du gjør mer nyttig på maskinen enn du egentlig gjør? Jeg bruker i alle fall si det, hehe... Uansett, over til mer matnyttig prat: Om du tenker SERIØS filmredigering og trenger en MYE mer kraftig maskin, men som du fortsatt skal KUNNE ta med, og ikke bryr deg særlig om støy/vekt/portabilitet bør du se på Fujitsu Siemens Amilo D1840 15.4" WXGA , denne har det råeste skjermkortet på markedet i dag, R9600 Tilbake til "ordentlige" BÆRBARE Du har jo flere valg da, hva med HP/Compaq nx7000 Centrino - PM 1.6Ghz - 15" WSXGA,512MB,60GB,DVD+RW, BT, XP Pro Flott maskin som har bedre skjermkort enn alle de du har kommet med forslag (HP/Compaq nx7000 har R9200 ), om, dvd-brenner og 60GB HD-plass. Rent over et godt valg det også Om 1 måned eller 2 ser vi antageligvis mange flere modeller med arvtakeren til R9000 -> R9600, som er litt av et skjermkort Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 1. desember 2003 av kjello2 Lenke til kommentar
Lyset Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 hehe.. vikek svare på øverste kommentar:). Men søskenbarne mitt har digital v.cam, så blir nok litt redigering der og tenke e. Over til noe mer nyttig. Ser hP'en er utstyrt med ett R9200 64mb. Går det an å få skiftet ut R9000'en i 803'en mot et gf GO 5650? Virker og som GF kortet er mer spillekort enn R92'en.. men så er 5650 128mb mot R92 med 64. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Ser hP'en er utstyrt med ett R9200 64mb.Går det an å få skiftet ut R9000'en i 803'en mot et gf GO 5650? La oss hoppe over ting som kan være mulig med mye penger og slikt og bare si det som er et faktum for oss forbrukere og vanlige brukere; Nei, du kan ikke bytte skjermkortet i Tm803'n med noe annet enn det som er i fra før eller mindre modell-variasjoner av det. Skjermkort på bærbare kommer etter hvert til å gå over til en "standardmodul" slik at man kan bytte de ut. Men dette gjelder ikke denne modellen fra Acer. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 1. desember 2003 av kjello2 Lenke til kommentar
Lyset Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) grei den. Las at grafikkort kommer i PCMCIA format men det er nok sikkert LEEEEEENGE til så vi får heller smøre oss inn med tålmodighet her. Men som sagt, bærbar til 20k, så er det jo ønskelig med mest mulig for minst mulig. Lurte på, hva slags erfaringer dere har med bærbare og juletid og etter jul. Prisreduksjon (tror IKKE det er like mye å hente her som på stasjonære) osv osv. Mao, er det bedre å vente til julen er over og kjøpe da... EDIT: ---------------- Ønsker og tilbakemeldinger på bra/dårlige erfaringer med de tre bærbare maskinene som er listet ovenfor. Har lest testene på dinside, men syns det er bedre å få litt flere synspunkt på desse sakene. Alt i alt er alle tre maskinene meget gode maskiner... Endret 1. desember 2003 av Lyset Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Las en artikkel angående dell sin nye 8600. På en test vart den slått av en P4M 2.4ghz. Så, når multicom henviser sammenligner en 1.7centrino har ca like bra ytelse som 3ghz p4 så er det noe som ikke stemmer. Var det en P-M 1.7ghz som ble slått av en P4M 2.4ghz? På grunn av arkitekturforskjeller i disse prosessorne så vil den ene være bedre på enkelte ting, og den andre på annet. Det er mulig at en P4M2.4 kan slå en P-M1.7, men ikke i alle tester. På denne siden (bl.a) ser man at P-M1.7 vinner litt og taper litt. Dermed utelukker ikke jeg P-M cpu'ene når det gjelder kraftige cpu'er. Hadde muligens gått for Acer maskina av de 3. Men nå er det jo tilbud på whitebox CL50 til 11.990ex mva = 14.867kr. Hadde nok seriøst vurdert den fremfor å bruke 5k mer på en av de andre... Hvis du ikke har noen bestemte krav som utelukker denne da. K Edit: Url skrives ikke med 'e' nei... I den 1. linken var det kanskje først og fremst 3dmark tester, og de er jo vel så avhengig av skjermkort... Les litt flere tester hvis du vil. Endret 1. desember 2003 av enemigo Lenke til kommentar
Nopoint Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har kjøpt meg Acer 803LMi og betalte rett over 18k, og det var i norge, har ikke fått den enda, men sjekket over lang tid og bestemte meg til sist for denne modellen. Lenke til kommentar
piit Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ønsker og tilbakemeldinger på bra/dårlige erfaringer med de trebærbare maskinene som er listet ovenfor Jeg har bare gode ord å si om G551 :- ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå