Gå til innhold

4 sinte katter på terrassen min


Gjest

Anbefalte innlegg

Det startet med en liten katt som gjemte seg i skuret av og til, og så fikk den en kompis tydligvis, og man kunne av og til høre dem krangle og sjaue på kveldene og natta. Nå siste ukene er det hele 4 stk katter som vandrer rundt i hagen. I dag ble jeg vitne til noe som lignet en ren voldtekt på terrassen min da jeg spiste lunch. Den store katten veltet seg over den ene mindre katten og bet den i nakken, deretter begynte en doggystyle lignende humping, etterfulgt av en form for misjonær.

 

Nå begynner jeg å bli lei disse kattene. Jeg har ikke vært noe form for truende eller sint mot dem, men de oppfører seg veldig truende. De hveser veldig høyt og flekker tenner. 

 

Er det en ide og lure i dem noe bedøvende slik at jeg kan ta dem med til en type kattekenel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil gjøre noe permanent kan du ringe kommunen eller lignende, vil du bare ha de bort fra der du bor kan du kaste en stor bøtte vann etter de hver gang du ser de (kanskje ikke nå på vinteren når jeg tenker meg om, vent til våren med det), i tillegg rope høyt/hvese mens du tramper i deres retning. Etter bare noen ganger skal de bli såpass redde for deg og området at de finner seg et annet sted.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

attachicon.gifSprengstoff.jpg

 

Jeg ville nok hørt med en dyreklinikk/dyrefanger(?) om tips.

 

 

Hvis det ikke er noen som vil savne kattene så blir det fire flotte hatter :)

 

Ring kommunen og/eller dyrebeskyttelsen.

De vil nok bare avlive dem. Siden jeg elsker dyr så vil jeg jo ikke det, men kanskje jeg skal gjøre det selv? For å spare tid og penger altså

Lenke til kommentar

Dyrebeskyttelsen avliver ikke katter og kommunen tar på seg ansvaret for å gi dem til dyrebeskyttelsen (vil jeg tro). Det er dumt at du selv kvitter deg med kattene, kan bli et helvetes styr hvis noen eier dem og vil lage bråk.

 

Edit; De avliver vel sinnsyke katter, men det vil isåfall skje uansett hvem som får dem.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Dyrebeskyttelsen avliver ikke katter og kommunen tar på seg ansvaret for å gi dem til dyrebeskyttelsen (vil jeg tro). Det er dumt at du selv kvitter deg med kattene, kan bli et helvetes styr hvis noen eier dem og vil lage bråk.

 

Edit; De avliver vel sinnsyke katter, men det vil isåfall skje uansett hvem som får dem.

hvordan vet man at de er sinnsyke? 

Lenke til kommentar

Vet du at det er villkatter med 10000% sikkerhet og er like sikker på at ingen vil merke eller bry seg hvis de "blir vekk"? Hvis ikke så må du for all del ikke tenke tanken på å avlive dem selv, da har du brått gjort en meget stor feil.

 

Det er meget sjelden katter er gale i hodet. Villkatter er lette å temme, litt mat og forsiktig frem med kos så er de helt bra etter en uke. At de freser og er aggresive er nok fordi de er ville.

Lenke til kommentar

Dyrebeskyttelsen avliver ikke katter

 

Nåja. De avlivet en katt jeg ga dem en gang, og det virket ikke som om dette var et unntak eller noe de kviet seg for. Det var en aldeles flott katt som jeg gjerne skulle hatt selv hvis det var mulig. Det skal innrømmes at katten kunne være aggressiv, men det er gjerne slikt som skjer når man blir forlatt og må kjempe for tilværelsen. Såpass burde Dyrebeskyttelsen skjønne og ta høyde for. Jeg tror den egentlige grunnen var at katten ikke passet inn i deres system. Jeg syntes de virket kalde og likeglade.

 

(Det er selvfølgelig store forskjeller på avdelinger og personer innen Dyrebeskyttelsen. Jeg snakker om dem som håndterte denne saken.)

Endret av LangtGjesp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...