Mimmi Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Hei Jeg har installert ny ruter og har dekoder fra Telenor fiber i ruteren. Til å begynne med fikk jeg ikke tv signal men hadde TV-guide. I ruteren slo jeg på IGMP Proxy og IGMP snooping ....altså aktiverte de. Da fikk jeg tv signal men TV-guiden forsvant. Det vil si jeg har TV-guide men den vil ikke hente in info om tv programmer eller tid og dato ...den står på 1 jan. Har snakket med Telenor som sier at dekoderen mottar ikke IP adresse og en annen sa at jeg må kjøpe Telenor sin ruter. Asus support sa at det hadde ingenting med ruteren å gjøre. Ingen kunne hjelpe meg. Er det en vennlig sjel som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Mimmi Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Glemte å si det er en wireless asus rt-n66w router Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Høres ut som et issue med multicast, men som du nevner er dette allerede aktivert. Mulig noe her kan hjelpe: https://community.youview.com/youview/topics/multicast_settings_for_asus_routers_with_bt_broadband Lenke til kommentar
Mimmi Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg skal se på det ....takk for svar Lenke til kommentar
Mimmi Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 Under WAN har jeg ikke noe som heter enable VPN + DHCP som jeg skulle si nei til. Ellers er LAN innstilt som den skal. Der er et eget VPN som er på OFF og ved å slå av DHCP, mistet jeg tv signal. Jeg slo den på igjen og har fått tilbake signal men mistet TV-guide fullstendig. Jeg må videre forklare at det er sønnen min i første etasje som har hoved modem? til Telenor ...jeg har en vanlig ekstra dekoder fra Telenor Kan noen hjelpe ? Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Når du sier "hovedmodem", mener du da at han har en ruter fra Telenor satt opp? Som du evt. da har koblet videre til din egen Asus Ruter? Lenke til kommentar
Mimmi Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 Hei muffinss Ja det er slik vi har det. Men nå er problemet løst. Jeg koblet WAN direkte til dekoderen og restartet....da fikk jeg klokken til å virke. Skiftet WAN tilbake til routeren og restartet routeren...videre måtte jeg inn i routeren for å koble WAN til routeren igjen........og vips så hadde jeg både tv og TV-guide ). Tusen takk for din hjelp ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå