Gå til innhold

Finnes det gode forsterkere på ebay?

Anbefalte innlegg

Man må naturligvis ha en strømforsyning som leverer vesentlig mer enn 3A ved 21 volt for å oppnå en slik utgangseffekt. 10A bør man nok minst ha.

Men det merker man vel hvis man har for dårlig PSU, da begynner vel forsterken å slå seg av hyppig? Ustabil ved høy effekt.

Men det kan vel også være overbelasting vern i forsterken hvis forsterken er for varm eller gir dårlig lyd.

Var vel noe som TPA3116D2 2.1 jeg prøvde: 2*50W+100W Mini TPA3116 2.1 CRS4.0 Class D Digital Amplifier Board AUX

Har testet noen få forsterker, og må si en del er ganske skuffene.

Ganske dårligere en hifi minner litt om tandberg var før dunking i høytallen når den skru på og noe susing ved idle.

En del påstås å ha bluetooth etc men i praksis ikke.

Er vel ofte bass som gir dårlig lyd på slike små forsterker høres ganske ullen ut.

Diskant blir ofte høylytt som pezio diskant, men virker ut man kan spille på full uten å ødlegge forsterkeren.

Effektforsterker pleier og bli varme og gir kipping i lyden ved for høy effekt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det første kortet som er linket til, TPA3116, er diskutert opp ned og til siden i et hifi forum jeg ikke husker. 800-siders klassen.

Det er måter å få ned varmen på, å laptop-lader fungerer. Jeg har bestilt et blå-TPA3116 idag, så får se hvordan det fungerer. Jeg har tilnærmet null kunnskap om både høytalere og elektronikk, så får så lære og lese.

Edit: jeg har kjøpt et Logitech Z623 anlegg som jeg putter inn i ei tandberg retro kasse, så blå-kortet TPA3116 blir nok for salg

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...