Barbarian'71 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg skal snart til lege og spør om valium eller lignende for angst. Noen forslag om hva jeg bør si (evt. ikke nevne) til legen når det kommer til å få dette på resept? Og hvilken av disse medikamentene anbefaler dere mest for angst? Evt. hva er forskjellen på disse? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Si hva som plager deg og hvilke symptomer du har til legen din. Så vet han hva han skal gi deg ut fra det. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Vrient å få vanedannende medisiner av den typen av legen og det anbefales ikke å bruke heller. De vil gjerne prøve andre ting først, men for guds skyld hold deg unna Effexor. Quetiapin kan fungere bra, men du kan bli veldig sløv av det, ikke det at Valium ikke er sløvende... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Flunipan og Vival er absolutt best, særlig om du kun trenger behandling en gang i blant, altså VED BEHOV, noe som virker der og sa.SSRI med flere har ofte vonde bivirkninger og man endrer alle dager, ikke bare de med behov. Søvn blir gjerne mye verre med bruk av SSRI. Anonymous poster hash: 12339...980 Lenke til kommentar
Barbarian'71 Skrevet 27. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Har generelt opplevd Sorbril som hakket mindre sløvende enn Valium. Kan dette stemme? Noen andre som har samme opplevelse? Quetiapin er noe faenskap. Endret 27. januar 2017 av Barbarian'71 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Det er ikke sikkert du får det. Kommer an på hva du har angst for. Som hovedregel gjør benzo angstlidelsen verre og ingen leger med respekt for seg selv burde skrive ut noe sånt. Endret 27. januar 2017 av Kakofoni Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Sobril er litt mindre "alvor" enn valium. Valium er et tungt preparat med lang halveringstid og kan diskvalifisere deg fra bilkjøring. Det har blitt veldig strengt nå. Har du det virkelig ille, så du får si 10 mg eller mer (tror jeg det er), kan du glemme å kjøre bil dagen etterpå hvis du ikke får spesielle unntaksregler fra legen (da tror jeg du kan ta litt mer). Og blir du sittende hjemme tror jeg heller det gjør vondt værre, for jeg tror det er viktig for folk som sliter å komme seg ut på etellerannet. Sosialt samvær, helst i en rusfri setting hvor du kan snakke om ting som plager deg med andre i samme situasjon, tror jeg er beste kur mot angst. Ikke nødvendigvis psykolog heller, men et sted folk ikke tar betalt for å høre på deg og hvor du ikke føler deg "utenfor". Endret 27. januar 2017 av marius77 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Man må rett og slett bare prøve seg frem for å finne medikamentet som hjelper mest og er mest til nytte. Man kan også kombinere flere typer alt ettersom når på døgnet man trenger osv.Det er ikke noe problem å ta en Vival tidlig kveld om man kjører bil neste morgen, men det kommer vel også litt an på mengden. Anonymous poster hash: 12339...980 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå