Gå til innhold

Nomade Zen,Ipod eller Phillips sin harddisk mp3?


Anbefalte innlegg

Hei,

skal innrømme jeg har hat Ipod før, både versjon 1,2 og 3 og var veldig lite fornøyd. Samme sier noen av de jeg kjenner som har den. Uansett, så ønsker jeg meg en harddisk mp3 spiller til jul. har sett Zen 30GB til 2500 kr.

 

Hvilken er å anbefale?

Må ha enten firewire eller USB2, relativt stor harddisk, lett å flytte musikk. Gjerne mulighet å få opp som harddisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det hjelper sikkert litt om du sier hva du er missfornøyd med og hvilke kriterier som veier tyngst i prioritert rekkefølge. Så vidt jeg vet er vel dens største ulempen m iPod prisen. :laugh:

 

Du får jo mye større plass med andre enheter, men de er gjerne ikke like lette å bruke (usability hva er det? ) og ser ikke like "sexy" ut.

Lenke til kommentar

Phillips har fått dårlige anmeldelser. Pen og ok men altfor dyr. Zen Nx er stort sett det beste kjøpet du kan gjøre mht. kapasitet i forhold til pris. Ipod er dyr men men går utenpå alt annet i brukervennlighet og ren og skjær stil!

 

Også har du jo iRiver - kvalitetsmerke men også noe dyr. Men den har bla. FM Radio, direkte opptak til MP3 fra radio og andre kilder, og lang batteritid.

 

Ellers har jeg hørt at Samsung har en som i tillegg har FM-Radio OG FM-sender. Så kan du ta den med deg i bilen og spille musikken din på det eksisterende radio-anlegget...

Lenke til kommentar

Har du hatt tre forskjellige iPod-versjoner og hverken du eller vennene dine liker den? Si meg.. Hvordan er det i det hele tatt mulig? :) iPod er en av de lekreste MP3-spillerne på markedet (både design og teknologi-messig) og jeg har ennå til gode å møte en eneste person som ikke blir helt betatt av den.. ja, med unntak av deg da. :)

 

Zen NX har fått en del skryt, blant annet av Tom's Hardware Guide så hvis du først misliker iPod'ene så sterkt kan jo den være verd å sjekke ut.

 

På et forum vil du forresten stort sett kun få veldig subjektive meninger om hardware du vurderer å kjøpe så det beste er å finne tester og reviews på nettet.

Lenke til kommentar

skal vi se,

har tre som liker den og en som ikke likte den så godt fordi den hele tiden døde og apple var ikke imøtekommende.

Uansett, jeg har allerde en ganske stor og lang sak med apple i bakhodet og etter møtet med supporten,pr (public relations) og ventetiden deres så har jeg utrolig liten lyst å handle noe laget av apple igjen.

 

 

Nå er jeg forsåvidt mer usikker enn før på hva jeg skal velge, ettersom Lefdal sier de tre er en harddisk og kan ikke gi forsikring, elkjøp skylder på betingelser med Safe og Computer City sier de fikk så mange returer på Ipodene at de fjernet forsikringen

Lenke til kommentar

Har gamleversjonen av Zen og må si meg godt fornøyd med den, men at man må ha drivere og Creative-software for å overføre filer er et stort minus. Supporten til Creative er imidlertid bra, noe som seff er ett pluss.

 

Spilleren fra asono som ble linket til tidligere, er såvidt jeg kan se et glimrende alternativ siden den støtter mass storage device protokollen (egen stasjon i windows), har 20 eller 40GB og kan konkurrere på pris med Zen. Størrelsen vet jeg lite om, men regner med også denne bruker 2,5' hd, noe som kan tilsi at den ikke er mye større en Zen.

 

Jeg er fullstendig enig i at iRiver virker meget bra, men den er dyr og har bare 20GB. Om man har råd og kan klare seg med 20GB er denne etter min mening det beste valget (basert på specs).

Endret av okvangar
Lenke til kommentar
nå står det mellom Zen og Asono.......Zen har 10Gb mer, men er mer inkompatibel ettersom den ikke støtter mass storage

Det var dei to det sto mellom for meg og og valget blei til slutt asono. Trur aldri eg vil få bruk for meir enn 20GB likevel. No er den satt ned 200kr, og så kan du kjøpe med ein kjekk, liten fjernkontroll til 250kr, det har ikkje Zen støtte for så vidt eg veit. Om du ikkje har andre hedphones, så følger det med ganske brukbare øyrepluggar til asonoen.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg iPod er verd hver eneste krone. Det med lyden skjønner jeg bare ikke. Har prøvd mange andre mp3 spillere og syntes iPod har helt klart den beste lyden. Sync´en med iTunes er bare genial, og det er jo forsåvidt programmet og (som finnes for pc og). Bruker også min iPod som ekstern HD :)

Lenke til kommentar
Personlig syntes jeg iPod er verd hver eneste krone. Det med lyden skjønner jeg bare ikke. Har prøvd mange andre mp3 spillere og syntes iPod har helt klart den beste lyden. Sync´en med iTunes er bare genial, og det er jo forsåvidt programmet og (som finnes for pc og). Bruker også min iPod som ekstern HD :)

Tror iTunes er laget for folk som ikke har orden i mp3 filene sine. Jeg har orden i katalogene og filene mine, men ikke i ID3 taggen i disse filene. Når da iTunes/iPod "organiserer" filene, blir det totalt kaos. Mulig jeg har misforstått, det eneste jeg vet er at jeg fikk 20 REM kataloger på iPoden etter overføring av to album. Liker ikke at man *må* bruke software for å legge inn musikk på iPod, dette er dårlig...

Lyden på iPod virket veldig bra though.

Edit: Jeg vet at man kan "mass-rename" id3 tagger i iTunes, men hvorfor skal jeg gidde å gjøre det?

Endret av anatomicpants
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...