zyp Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 jeg har en kompis med et nf7-m, og nå er det et problem med det, mest sannsynlig biosen... jeg har lest at hvis biosen klikker, kan man prøve å flashe den på et annet hovedkort av samme type... nf7-s og nf7-m er jo ikke sååå forskjellige, bare det at -s har sata og firewire, mens -m har onboard vga... jeg gikk på websida til abit for å hente ned siste nf7-m bios, det jeg tenkte litt på da var at det så ut som alle nf7 modellene hadde samme bios... så laga jeg bootdiskett, og boota som jeg skulle, så bytta jeg bios brikke... når jeg da startet flash programmet fikk jeg beskjed om at det var feil etellerannet, at bios ikke passet elns... jeg prøvde flere ganger og når det ikke funket bytta jeg bios brikke igjen... bare for moro skyld kjørte jeg flash programmet på min brikke også, men kom ikke noe lengre likevel... hvis ikke jeg får flasha det så må det til komplett, men det tar jo tid da, særlig når det tar 4 dager hos posten hver vei, og pc'en skulle helst vært klar til fredag... (et lan vi har ventet på i flere måneder, de er for sjelden her omkring) skal sjekke om jeg får flasha den med nf7-s bios (hvis det ikke er den samme) er det noen som har noen andre ideer om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Du må ha den rette biosen for å flashe kortet... Kortet godtar ikke andre bios enn den som er beregnet for det rette kortet. (ja, jeg har prøvd også) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Nå fant jeg ut noe jeg ikke liker... Jeg hadde rett da jeg sa at nf7-s og nf7-m har samme bios... det har de... Men det finnes flere typer nf7-s, nf7-s v2.0 (som jeg har) har en annen bios enn de andre nf7'ene... Det forklarer sannsynligvis også hvorfor min bios brikke ikke ikke ville boote på hans hovedkort... Googlet litt og fant noe info, det skal være mulig å force skriving av bios, går det skulle det funke... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Først må jeg bare si at jeg sitter på gammelpc'en nå, hint hint... Jeg skrev ned de switchene jeg trengte for å force write, men så ble det noe tull med diskettene, og etter å ha bootet et par ganger fikk jeg endelig klar programmet igjen... Jeg skrev inn kommandoene, i tillegg til de ekstra argumentene for å force... Først etter at jeg hadde trykka enter, og så at skrivingen til brikken begynte innså jeg det fatale, min bios brikke sto ennå i... nf7-m biosen ble skrevet til min brikke, når den var ferdig satte jeg like gjerne i den andre, for å skrive til den også, den gjorde klar, men fikk aldri begynt å skrive... nf7-m'et klarte å boote, fra min brikke, men det er veldig ustabilt, nå kommer jeg ikke inn i bios engang... derfor kan jeg ikke skrive min bios tilbake der heller... jeg må finne en pc i morgen med samme slot... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå