Fragletrollet Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 *Cpu-blokk: DangerDen RBX kroner 695 *Vga-blokk: Maze 3 eller 4 med 1/2 nipler for geforce 3 eller 4, kroner 495,- *Danger Den Z-Chip chipset blokk 495,- *Pumpe: Eheim 1048. 455,- *Radiator: Hardw. Labs radiator, "BlackIcextreme" , AC radiator, "airplex EVO 240" kroner 650,-/485,- *Vanntank: AC vanntank, "aquatube", Sølv kroner 495,- , NC Bay reservoir kroner 395,-. *2 meter tygon slange 1/2 (hørt at mange ikke liker de fra microplex.no, men bare de som har 1/2 størrelse?, kroner 10 pr 10 cm. = 200,- Er dette alt jeg trenger i tillegg til en/to 120 mm (papst?) vifter? Jeg trenger vel en overgang fra 1/4 til 1/2? + anti alge og uv glow? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 hvordan er det med plassering av dette i et miditower? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Ser bra ut.. men kjøp y-ledd så du kan paralell kople cpu og nb blokka, z-blokker senker vannmengden sinnsykt! Kjøp 3/8" tygon fra netconnection, de funker på 1/2" nipler også.. Endret 2. desember 2003 av C0bra Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 men er ikke poenget med å ha 1/2 nipler å kunne bruke 1/2 slanger slik at man får større flow? (vet det ikke er mye men det ser så mye kulere ut med tjukke slanger enn sånne tynne fiser ) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Er disse så spinkle da? det er 3/8" tygon.. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Er disse så spinkle da? det er 3/8" tygon.. De er IKKE pingle,slike er fete! 1\4"ID er PINGLE! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 ok men jeg hørte at de slangene på microplex hadde en tynnere vegg enn de på netconnection og 3dfxcool? Noen som kan verifisere dette? og hvor stor ulempe er det med tynnnere vegger? er det nok til IKKE å kjøpe de fra microplex? Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) De har Tygon slanger på Microplex oxo,men hvis du MÅ ha 3/8" ID så må du gå for Kuriyama slanger hvis du skal handle på Microplex. Fy f... og det går unna med Vannkjøling hos Microplex,snakket med de i dag.Skulle tro ALLE skulle ha vannkjøling til Jul. COBRA: Hvilke slanger bruker du? Endret 3. desember 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 ja jeg vet at de har 1/2 slanger der (tygon) men bare lurte på om disse passet til hele oppsettet jeg satte opp? Ingen som faktisk har noe i det hele tatt å si på oppsettet mitt? er jo ganske noob så jeg burde jo ha satt noen feil... Har også hørt at tygon slangene på microplex har tynnere vegger enn de som selges på 3dfxcool og netconnection. Men de har ikke 1/2 slanger, bare 3/8. Så, passer alt sammen og hva bør jeg velge annerledes? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Bruker selv 3/8" tygonslangene fra netconnection.. Disse passer både for 3/8" og 1/2" nipler, det kan være lurt å ta litt zalo på 1/2" niplene før du presser slangene på(blir mye lettere!). Fordelen med tykkevegger er at de kan bøyes mer uten å kollapse(knekke).. Det skal passe sammen hvis du bruker disse slangene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå