Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Blå drøm Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Godt med blått i denne septemberdrømmen din i flott natur. Det ser ut til å være på et værhardt sted, så noe kloning skal jeg ikke foreslå. Jeg har hørt om noe som kalles det gylne snitt. Jeg går ut fra at du har tenkt over det i komposisjoen. Likte bildet, ha en fin dag! Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Helge Gulbrandsen Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Fargene fremstår som naturlige og dybdeskarpheten får frem detaljer i landskapet. En drøm som noen tydeligvis vil beholde siden de har bardunert den godt fast. Vet ikke om det er vinden eller fotografen som er skyld i at drømmen heller litt til venstre. "Stormfuglen" holder seg ellers godt plassert i landskapet. Mvh. Helge Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg synes jeg må presisere litt om det gylne snitt. oppskriften finnes sikkert på nettet. Et annet alternativ er å kjøpe "Digital fotografi i praksis" av Magnar Fjørtoft, som jeg har sitert fra tidligere. Ditt motiv representerer et harmonisk motiv på en blå septemberdag. Jeg siterer fra boka, side 325 i gammel utgave :"Det gylne snitt representerer det vi kan kalle en komposisjon i harmonisk spenning. Plasserer vi hovedmotivet nærmere midten av bildeflaten, avtar spenningen. Midtpunktet representerer statisk ro. Plasserer vi hovedmotivet lengre ut mot bildekanten, øker spenningen i komposisjonen". Mvh Gunnar Lenke til kommentar
sussss Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Gud hvor flot med det blå hus midt i klippe stenene her..og fine skyer..ikke værst :-) Nogen siger at blå er en kold farve..ja det vil jeg give dem ret i hvis ens soveværelse var blåt..men er ellers vild med blå :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Et nydelig bilde fra fjellheimen. Med et flott krypinn , surret fast som det seg hør og bør på slike værharde plasser . Hvor er bildet tatt ? Byfjellene i Bergen ? Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Kanskje det, men en grusefull blåfarge der byggverket står uten at det er fotografens ansvar. Flott panoramaformat der jeg er litt inne på tanken av å ta 1 cm til nede. Lys, skarphet etc. ingenting å si på. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg