Gå til innhold

Blå drøm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargene fremstår som naturlige og dybdeskarpheten får frem detaljer i landskapet. En drøm som noen tydeligvis vil beholde siden de har bardunert den godt fast. Vet ikke om det er vinden eller fotografen som er skyld i at drømmen heller litt til venstre. "Stormfuglen" holder seg ellers godt plassert i landskapet. Mvh. Helge

Lenke til kommentar

Jeg synes jeg må presisere litt om det gylne snitt. oppskriften finnes sikkert på nettet. Et annet alternativ er å kjøpe "Digital fotografi i praksis" av Magnar Fjørtoft, som jeg har sitert fra tidligere. Ditt motiv representerer et harmonisk motiv på en blå septemberdag. Jeg siterer fra boka, side 325 i gammel utgave :"Det gylne snitt representerer det vi kan kalle en komposisjon i harmonisk spenning. Plasserer vi hovedmotivet nærmere midten av bildeflaten, avtar spenningen. Midtpunktet representerer statisk ro. Plasserer vi hovedmotivet lengre ut mot bildekanten, øker spenningen i komposisjonen". Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Et nydelig bilde fra fjellheimen.

Med et flott krypinn , surret fast som det seg hør og bør på slike værharde plasser .

Hvor er bildet tatt ? Byfjellene i Bergen ?

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...