Eriksendrul Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Vi har i dag fortum, De gjør jo som alle andre, lover billige strømpriser osv osv. Siste regninga nå var det 45,31 Øre/Kwh Jeg ser at blant annet at NorgesEnergi tar 34,01 Øre/Kwh i mitt området. Det jeg da lurte på, Er Fortum så mye dyrere ? eller har vi en gammel avtale som de ikke har endret ? (Jeg har tatt over strømregningen og nett/tv regning for Mor & Far som betaling for at jeg fortsatt bor hjemme ) Er det da mulighet for at vi har en gammel avtale med Fortum som gjør at det er over 11 øre forskjell ? Eller er det bare en så stor prisforskjell blant Strømlevrandører ? Jeg har ikke peiling på dette, Jeg begynte og betale Strøm/nettleie i sommer en gang, Men ser jo nå at det er penger og spare, 11 øre forskjell blir jo fort noen kroner i løpet av en lengere periode. Også er det en ting til, På Elskling.no ( Sammenligninger av strømpriser ) så står det der at Fortum leverer til 37,23 Øre/Kwh, Hvorfor betaler vi da 45,31 Øre/Kwh ? Regner med at Elskling.no er oppdatert på strømprisene.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Hva slags strømavtale har dere? http://www.kraftinor.no/produkter/privat/kraftinor-lavpris-mobil/ Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 så lenge nettleien og avgifter er står for over halve regningen på strømmen har det ganske lite og si hva du betaler for selve strømmen, det er forsvinnende lite og spare på strøm , når det jo kommet nye regler om samlet regning men det er enda ikke på plass alle plasser heller , bare det og måtte styre med 1 extra regning gjør det hele lite attraktivt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 så lenge nettleien og avgifter er står for over halve regningen på strømmen har det ganske lite og si hva du betaler for selve strømmen, det er forsvinnende lite og spare på strøm , når det jo kommet nye regler om samlet regning men det er enda ikke på plass alle plasser heller , bare det og måtte styre med 1 extra regning gjør det hele lite attraktivt Ja, det kan være svært lite å spare. Samtidig ser jeg at det å velge rimelige leverandører kan føre til at de dyre leverandørene velger å sette ned prisen når de nesten ikke har kunder igjen. Det er derfor flere grunner til at man bør bytte og ikke bare gi beng i om man betaler noen få kroner mer. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Mange av de "billigste" abonnementene er leverandører med tvilsomme praksiser som finner unnskyldninger for å sette deg over på dyrere abonnement eller slenge på gebyrer etter noen måneder. Jeg ville leste betingelsene nøye, og ikke stresset om du må betale noen tiere over spotpris i påslag iløpet av et år. 2 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Mange av de "billigste" abonnementene er leverandører med tvilsomme praksiser som finner unnskyldninger for å sette deg over på dyrere abonnement eller slenge på gebyrer etter noen måneder. Jeg ville leste betingelsene nøye, og ikke stresset om du må betale noen tiere over spotpris i påslag iløpet av et år. lyse poste dette på facebook for noen dager siden , så ja det er mye tvilsom praksis ute å går Her kommer litt info til våre strømkunder Forbrukerombudet har den siste tiden mottatt flere klager fra privatpersoner som opplever at enkelte strømleverandører oppgir feilaktig og villedende informasjon for å skaffe seg nye kunder. Blant annet påstår enkelte strømleverandører at de har inngått en «samarbeidsavtale» med Lyse, og at kunder som bytter til annen leverandør fortsatt vil være kunde hos Lyse, men med en annens strømprodukt. Dette stemmer ikke. I tillegg er det flere av konkurrentene våre som sammenlikner sine priser med Lyses, men i denne sammenlikningen oppgir uriktige priser på våre strømavtaler. Vi oppfordrer derfor alle kunder til å sjekke hva de betaler hos oss i dag, og være bevisst på at enkelte strømleverandører oppgir uriktige priser på både Lyses og egne strømavtaler. Du finner prisene våre her: www.lyse.no/kundesenter/stroem/priser-privat/ En ny bestemmelse fra NVE - Norges vassdrags- og energidirektorat sier at nettselskap som tilbyr felles fakturering med lokalt strømselskap, også må tilby gjennomfakturering til andre strømleverandører som ønsker dette. Lyse Elnett er i dialog med noen selskap som ønsker gjennomfakturering. Dette er derimot ingen samarbeidsavtale, men kun en ren avtale om å fakturere strøm på samme faktura som nettleie. Ingenting vil endres for kunder som har strøm fra Lyse i dag. God helg! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Hva slags strømavtale har dere? http://www.kraftinor.no/produkter/privat/kraftinor-lavpris-mobil/ Har hatt dette abonnementet i snart 4 år, er veldig fornøyd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg bruker innkjøpspris herfra, aldri noe tull med GE: https://social.ge.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå