DementedAlbino Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Trenger en enkel og grei klient. Bluker nå shareaza, men den tar opp nye sykt med resurser så trenger et bra alternativ. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Bruker både Shadows experimental (~2% cpu pr. download) og BT++ (2-10%, ca. 12 downloads). YMMV. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 har testet shadows nå men ender bare opp som "gul". Har åpnet portene 6881-6889 uten at det hjelper. Noen tips? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Skru av evt. brannvegger du måtte ha, og forward trafikken til portene hvis routeren din krever det. Shadows eller Azureus (og varianter bygget på disse) er de eneste jeg kan anbefale. De andre klientene klarer stort sett å gnøkke til det meste. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Trenger en enkel og grei klient. Bluker nå shareaza, men den tar opp nye sykt med resurser så trenger et bra alternativ. tør jeg gjette du hasjer filer? når du legger inn shareaza og setter den til å dele filer som du mest sannsynlig gjør siden du ikke er lame verifiserer alle filene dine. I akkuratt denne prosessen bruker shareaza veldig mye ressurser, men det er et engangstilfelle. Men hvis du ikke liker shareaza vil jeg anbefale Azureus som er min favoritt "rene" BitTorrent klient. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Har selvfølgelig forwarded all trafikk til portene og konfigureret NIS til å tillate trafikk på de nevnte portene. Shareaza er sinnsykt tregt og ustabilt uasett hvor lenge jeg har hatt det på. Det er som oftest greit i starten, men om det laster ned med lave hastigheter så kan jeg ikke gjøre noe som helst annet på maskinen. Har oppgradert programmet nå, og kan se ut som at det hjelper. På shadows har jeg nå fått grønn status, men den laster bare ned med 3-4 kbs på min 2 mbit linje. Hasjer filer??? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hash, ikke hasj. http://www.x5.net/faqs/crypto/q94.html Hasj er noe helt annet. Shareaza klarer det utroligste ('glemmer' filstruktur-klargjøring etter endt nedlasting, har store problemer med enkelte trackere, etc, etc), så det ville jeg holdt meg langt unna. Jeg lurker/poster litt på diverse andre forum, samt er innom diverse irc-kanaler, og det er overraskende ofte at syke feilmeldinger og -tilstander skyldes en eller annen mindre begavet klient. Farten vil naturligvis være avhengig av hvor mange andre du er tilkoblet og hvor mye de kan dytte ned din linje, men jeg synes du bør prøve å skru av NIS fullstendig. Andre klienter kan ha satt opp andre porter, så NIS kan b0rke hele greien for deg. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Norton er konfigurert til å koble til andre på alle porter, men bare å akseptere innkommende på 6881-6889. Jeg får nå grønt lys, men hva betyr "connected to 25 peers" og "connected to 7 seeds"? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Hash, ikke hasj.http://www.x5.net/faqs/crypto/q94.html Hasj er noe helt annet. Shareaza klarer det utroligste ('glemmer' filstruktur-klargjøring etter endt nedlasting, har store problemer med enkelte trackere, etc, etc), så det ville jeg holdt meg langt unna. Jeg lurker/poster litt på diverse andre forum, samt er innom diverse irc-kanaler, og det er overraskende ofte at syke feilmeldinger og -tilstander skyldes en eller annen mindre begavet klient. Farten vil naturligvis være avhengig av hvor mange andre du er tilkoblet og hvor mye de kan dytte ned din linje, men jeg synes du bør prøve å skru av NIS fullstendig. Andre klienter kan ha satt opp andre porter, så NIS kan b0rke hele greien for deg. okei da hash Husk at shareaza enda er i beta stadiet selv om det nærmer seg final release, det har vært en del problemer med shareaza siden den første public betaen og jeg kan ikke si noen nevneverdig med den siste public betaen. Jeg har aldri opplevd noe slikt som du beskriver. Men nokk om det. Gå på en en side og finn en populær litt gammel fil et eksempel er denne *.torrent filen til fedora core 1(yarrow) denne filen er populær og har nå 42 leafs. Klarer lett å makse ngt bravo(850 kbps) linja mi. Prøv ulike klienter med den filen. edit:skriveleif Endret 2. desember 2003 av jokki Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Peers = Personer, Seeds = husker ikke helt (men jo flere jo bedre ) PS : Har samme problemet som, deg, ta en titt på min tråd i denne seksjonen her.. eller den stengte i hw.no/internett&netteverk" Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Går bedre nå med begge programmene. Shareaza får maskinen til å henge i ca 10-15 min når den er ferdig å laste ned en fil, noe som er utrolig irriterende. Ellers så er shareaza ganske bra nå. Shadows virker veldig bra, men jeg får ikke til å resume en nedlastning om jeg har stoppet, noe som trekker mye ned. Men dette er vel sikkert bare rot fra min side. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har aldri opplevd noe slikt som du beskriver. Selv om du ikke har et problem, betyr ikke at det ikke eksisterer. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har aldri opplevd noe slikt som du beskriver. Selv om du ikke har et problem, betyr ikke at det ikke eksisterer. Jeg har verket funnet noen på shareaza forumet eller zeropaidforumet som har hatt noen problemer slik du beskriver , ressursbruken SKAL gå opp etter en ferdig nedlasting på grunn av verifisering og flytting av data(gjelder i størst grad store filer). Shadows mener jeg ikke har muligheten til resuming av filer(sist jeg prøvde) Anbefaler Asereuz som BT klient, Lenke til kommentar
jokki Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 en ny release candidate er sluppet ut av shareaza v1.8.10.2 prøv den og se om det løser noen problemer skal teste den nå Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 På Azureus får jeg opp 1 MB discarded, hva vil det si? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Selv så får jeg i hvertfall resumet alle downloadene mine med Shadows clienten.. Der er bare å finne en bittorrent fil og høyreklikke på urlen og ta "save as" også ligger filen på pcen din ett sted. Så åpner du filen med Bittorrent og setter den til å laste ned i samme mappe som du holdt på med.. og vips! så resumer den av seg selv Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Nå har jeg kasta ut bt++ og dradd igang azurus-klienten. Dette var andre boller gitt! Den har jo nesten alle funksjonene som er mulig å tenke seg. Endret 4. desember 2003 av arehb Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 På Azureus får jeg opp 1 MB discarded, hva vil det si? Det er vel korrupte data som er mottatt, og som klienten kaster i søppelbøtta. Shadows-klienten sparker folk som laster opp korrupte data ut av din del av svermen, bare sånn for sikkerhetsskyld. arehb: Jeg forstår ikke at folk bruker BT++-skiten lengre. Den suger pung. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå