AnonymDiskusjon Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hvorfor er kiropraktikk behandling ikke dekket av norsk helsevesenet til tross for at leger henviser pasienter ofte til en kiropraktor? Anonymous poster hash: 26906...e10 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Fordi det er kvakksalveri. 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Langt fra alt som legen forordner er gratis eller subsidiert. Jeg fikk nylig beskjed om å kjøpe diverse saker som legen skulle benytte til behandling av et lite sår – 2500 kr. Og tannbehandling dekkes kun ved spesielle diagnoser. Tannpine – så ille at en kan gå på veggen – værsågod betal, eller vent til den gir seg. Jeg vil ikke påstå at alt er like logisk og gjennomtenkt, men begrensninger i statens utgiftsforpliktelser må det være, og tilskudd til behandling som ikke regelmessig kan påregnes å helbrede, bør ikke prioriteres. Endret 27. januar 2017 av Vox_populi Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Hvorfor er kiropraktikk behandling ikke dekket av norsk helsevesenet til tross for at leger henviser pasienter ofte til en kiropraktor? Anonymous poster hash: 26906...e10 Fordi den delen av kiropraktikk som har effekt er den delen de deler med fysioterapi - ergo er kiropraktikk helt unødvendig når vi har fysioterapeuter. Det en kiropraktiker gjør utover fysioterapi er stort sett udokumentert humbug. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg vet de aller fleste ser på kiropraktikk som bullshit. Men alt med det er jo ikke bullshit. Jeg fikk en låsning i ryggen, vet den ikke kan låses, men klarte ikke å rette meg opp eller bøye meg pga smerten. Jeg lå på benken der jeg ble først knadd forsiktig i og så satt nåler i for å øke blodsirkulasjonen. Ikke akkupunktur, men vridd og knipset på til jeg begynte å småblø. Var for å stimulere ett eller annet jeg ikke husker. Men det endte med at den store mannen vridde meg som en klut og det knakk så mye og voldsomt at det føltes ut som om hoftene mine flyttet på seg. Etter det kunne jeg fritt bevege ryggen igjen helt uten smerter, bortsett fra de jeg ble påført. Trengte aldri å dra tilbake heller. Jeg er også utrolig skeptisk til alternativ behandling. Men dette fungerte, drastisk. Hvordan kan det være bullshit? Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg vet de aller fleste ser på kiropraktikk som bullshit. Men alt med det er jo ikke bullshit. Jeg fikk en låsning i ryggen, vet den ikke kan låses, men klarte ikke å rette meg opp eller bøye meg pga smerten. Jeg lå på benken der jeg ble først knadd forsiktig i og så satt nåler i for å øke blodsirkulasjonen. Ikke akkupunktur, men vridd og knipset på til jeg begynte å småblø. Var for å stimulere ett eller annet jeg ikke husker. Men det endte med at den store mannen vridde meg som en klut og det knakk så mye og voldsomt at det føltes ut som om hoftene mine flyttet på seg. Etter det kunne jeg fritt bevege ryggen igjen helt uten smerter, bortsett fra de jeg ble påført. Trengte aldri å dra tilbake heller. Jeg er også utrolig skeptisk til alternativ behandling. Men dette fungerte, drastisk. Hvordan kan det være bullshit? .. Men hvis du ikke gikk til fysioterapeut først, hvordan vet du at det ikke ville funket like bra?Se folkeopplysningens program om kiropraktikk. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Jeg vet de aller fleste ser på kiropraktikk som bullshit. Men alt med det er jo ikke bullshit. Jeg fikk en låsning i ryggen, vet den ikke kan låses, men klarte ikke å rette meg opp eller bøye meg pga smerten. Jeg lå på benken der jeg ble først knadd forsiktig i og så satt nåler i for å øke blodsirkulasjonen. Ikke akkupunktur, men vridd og knipset på til jeg begynte å småblø. Var for å stimulere ett eller annet jeg ikke husker. Men det endte med at den store mannen vridde meg som en klut og det knakk så mye og voldsomt at det føltes ut som om hoftene mine flyttet på seg. Etter det kunne jeg fritt bevege ryggen igjen helt uten smerter, bortsett fra de jeg ble påført. Trengte aldri å dra tilbake heller. Jeg er også utrolig skeptisk til alternativ behandling. Men dette fungerte, drastisk. Hvordan kan det være bullshit? .. Men hvis du ikke gikk til fysioterapeut først, hvordan vet du at det ikke ville funket like bra?Se folkeopplysningens program om kiropraktikk. Det vet jeg ikke. Påstår ikke at kiropraktikk er bedre. Jeg bare gikk dit, siden det var det eneste som var ledig den dagen og jeg orket ikke å måtte gå rundt sånn mer enn nødvendig. Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 (endret) Ja en kiropraktor kan ofte hjelpe, han kan som nevnt mye fysioterapi - det er tingene de gjør utover det som er udokumenterte -derfor går jeg personlig heller til fysioterapeut, da jeg ikke ønsker å bli utsatt for den alternative biten, og heller ikke vil støtte opp om den. Endret 29. januar 2017 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå