Gå til innhold

Trenger hjelp med ny PC

Anbefalte innlegg

Det er på høy tid at jeg gikk til anskaffelse av ny PC- den gamle er ELENDIG.

Men jeg trenger noen tips:

- Jeg tenkte på å bygge PC selv, men er redd for å ødelegge noe, og har aldri bygd en PC selv før - noen råd om sikkerhet når man bygger PC?

- Har planlagt å kjøpe denne maskinen (alt fra komplett.no), noen råd om hva som kan gjøres bedre?

Kabinett: Q-tec sort 350W Pro Line 450.00

Prosessor: AMD Barton 2600 Boxed 981.00

Hovedkort: EPoX EP-8RDA3+ 846.00

Harddisk: Maxtor ATA133 120GB 8MB cache 897.00

Minne: Twinmos Dual DDR 512MB 855.00

Tastatur: Logitech Deluxe Access 164.00

Vifte: Følger med prosessor 0

Skjerm: Eizo 15" LCD 3.195.00

Grafikkort: Sapphire Radeon 9600 XT 1.683.00

Operativsystem: Windows XP Home 905.00

Diskettstasjon: Sony svart diskettst. 140.00

Brenner: Asus CD-brenner 52x24x52 Sort 423.00

Høyttalere: Logitech Z-640 5.1 778.00

Antivirus: Norton Antivirus 2004 642.00

12,211.00 + transport

PS: har ikke tenkt å overklokke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen skal brukes mest til spilling - ikke redigering eller lignende.

Har sjekket, og jevnt over er Komplett billigst - har fått det for meg at det blir rot når man bestiller fra flere butikker, så jeg er villig til å betale ca. 200-300 kr ekstra for å slippe alt styret.

Lenke til kommentar

Jeg hadde byttet ut boxedkjøleren med en annen kjøler, i og med at boxedkjøleren bråker mer enn den kjøler. Du vil ha mye mer glede av en rolig kjøler. Jeg hadde også byttet ut 2600+ med 2500+, og klokket littegrann (vet du ikke skulle klokke, men skitt au). En annen harddisk hadde også vært å anbefale. Maxtor bråker endel, dvs. den lager slike skurrelyder når lesehodene beveger seg.

Lenke til kommentar

Ville byttet Q-tec kabinnetet med for eksempel Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Har hørt mye stygt om strømforsyningen til Q-Tec Kabinettene men mye bra om Chieftec Dragon Kabinettene. Ville også ha byttet hardisken med en Seagate 120GB 8mb cache eller vist du har råd til og strekke deg litt lenger Seagate 160GB 8mb Cache

Mvh.

AMD-GNom

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Hvis det er første gang så ikke kjøp qtec. Det er rett å slett trangt og litt vanskeligere å bygge i. Betal heller litt mer å få en chieftec dessuten er ikke strømforsyningene dems så bra heller, min svikta når skjermkortet krevde en ekstra strøkontakt. Hadde litt problemer med qtecen i starten men når du har fått sammen ulla er den helt ok.

Lykke til, hilsen en som blir mobbet i klassen pga qtecen :D

Lenke til kommentar

Takk for alle rådene, tror jeg bytter kabinett til Chieftec Sort Kabinett m/dør, og sannsynligvis en annen harddisk. Har hørt at Seagate Barracuda-diskenes stillhet går litt på bekostning av ytelsen, men hva med Western Digital, er de noe bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...