Salvesen. Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Spør du meg så er opel ampera e eneste alternativ hvis man skal ha elbil nå Tja skal en ha elbil nå så er vell ampera e langt i fra noe alternativt. Biler som bestilles i dag leveres vell forhåpentligvis før årsskiftet. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Bestiller du en Ampera E i dag kan du håpe på få den i løpet av første kvartal 2018, men mer sannsynlig er det at du får den i andre kvartal 2018.. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Bestiller du en Ampera E i dag kan du håpe på få den i løpet av første kvartal 2018, men mer sannsynlig er det at du får den i andre kvartal 2018.. Vel tipper det blir som andre elbiler, mye import fra andre land som tyskland, husker når e golf kom og kia soul så var det mange som importerte fra tyskland. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Bestiller du en Ampera E i dag kan du håpe på få den i løpet av første kvartal 2018, men mer sannsynlig er det at du får den i andre kvartal 2018.. Vel tipper det blir som andre elbiler, mye import fra andre land som tyskland, husker når e golf kom og kia soul så var det mange som importerte fra tyskland. Da E-golfen kom var det vel greit å importere de uten varmepumpe (ventepumpe som kallenavnet var en stund) fra utlandet ja, mens de med ventepumpa ikke kom tidligere uansett.. Hva gjelder Ampera-E er det slik at den norske importøren etter hva jeg forstår har fått tilgang på en svært høy andel av bilene som produseres den første tiden.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Er det egentlig det? Restverdien er jo ikke dratt ut av tynn luft, det er jo forventet verdi etter at bilen er 3 år. Mao. kjøper du bilen er ikke restverdi noe høyere etter 3 år, så over 50% av bilens verdi er tapt uansett. Mulig du har rett, men jeg aner at leasingselskapene gjetter, og at de setter restverdien såpass lavt fordi de er usikre. Teknologien utvikles naturligvis, men det gjør den på alle områder, selv om elbiler er i raskere utvikling enn bensinbiler. Et kjapt søk på finn viser at 6-7 år gamle i-Miev/iOn/C-zero ligger ute for 60-80.000 (avhengig av km-stand), og det er en bil som ny koster under 150.000. De som er 3-4 år gamle (2013) ligger på ca 100.000. For mitt tilfeldige søk på finn.no ser det ut til at restverdien etter 3 år er nærmere 65 % enn de ca 50 % som leasing tilbyr (har riktignok sjekket kun med BMW), og at 50 % nås først etter ca 6 år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Er det egentlig det? Restverdien er jo ikke dratt ut av tynn luft, det er jo forventet verdi etter at bilen er 3 år. Mao. kjøper du bilen er ikke restverdi noe høyere etter 3 år, så over 50% av bilens verdi er tapt uansett. Mulig du har rett, men jeg aner at leasingselskapene gjetter, og at de setter restverdien såpass lavt fordi de er usikre. Teknologien utvikles naturligvis, men det gjør den på alle områder, selv om elbiler er i raskere utvikling enn bensinbiler. Et kjapt søk på finn viser at 6-7 år gamle i-Miev/iOn/C-zero ligger ute for 60-80.000 (avhengig av km-stand), og det er en bil som ny koster under 150.000. De som er 3-4 år gamle (2013) ligger på ca 100.000. For mitt tilfeldige søk på finn.no ser det ut til at restverdien etter 3 år er nærmere 65 % enn de ca 50 % som leasing tilbyr (har riktignok sjekket kun med BMW), og at 50 % nås først etter ca 6 år. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88090711 Ser du på en Nissan Leaf er det fort en annen historie, den kostet vel fra 262.900 når den var ny. Fordelen med leasing er at du ikke sitter igjen med risikoen når bilen skal selges videre. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88090711 Ser du på en Nissan Leaf er det fort en annen historie, den kostet vel fra 262.900 når den var ny. Fordelen med leasing er at du ikke sitter igjen med risikoen når bilen skal selges videre. Problemet til leaf er jo at de nå er langt billigere enn når de først kom, dette påvirker bruktprisen. På samme måte som Tesla holder seg sinnssykt godt i verdi på grunn av at prisen har gått opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Ser du på en Nissan Leaf er det fort en annen historie, den kostet vel fra 262.900 når den var ny. Fordelen med leasing er at du ikke sitter igjen med risikoen når bilen skal selges videre. Dette gjelder også i-Miev-trillingene, som kostet opp mot 250.000 da de kom. Dette var før avgiftslettelsene for elbiler, og nå kan vel avgiftene kun gå en vei. Risikoen er dermed mindre enn for de som kjøpte for noen år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå