Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg betaler for Canal Digital 50 mbs internett, og jeg har ethernet kabel koblet til mellom stasjonær pc og ruter, men når jeg laster ned for eksempel et spill er download speed kun 7mb/s noen ganger lavere

Da har du sikkert litt høyere hastighet enn det du har blitt lovet. Tipper nedlastningen på spillet er 7MBps og ikke Mbps. Da laster du ned på godt over 50 Mbps. 8 Mbps = 1 MBps. Megabits vs Megabytes. Kan være fort gjort å ta feil her og tenke ka i helv...e, jeg skal jo ha mye større hastighet enn dette :hmm:  Når jeg har lastet ned spill både i steam og origin har dette vist i MB og ikke Mb. Da blir en nødt til å gange dette tallet med 8 for å gjøre det om til mbps  :)

Endret av FranZe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er helt normalt. Det kan ikke være sånn at kun 1 maskin får alle 50 mb/s. :p

Hva mener du her? Dersom det er bare 1 maskin på, får den selvsagt alle 50 Mbps.

Lenke til kommentar

Hva du får ifra Steam på nedlasting varierer voldsomt, en av årsakene er at det avhenger av hvordan utvikleren har pakket det du henter ned.

Tar de latmannsmetoden og bare kjører 1/1 kopi av det de har utviklet og ikke pakker det til en fil så får du elendig hastighet ned til deg grunnet at du henter ned en drøss med småfiler, og dette er det vanskelig å få noen god fart på.

Pakker de det bra, så får du se noe som er helt opp til hva nettlinja di klarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...