Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barbering for oss gutter!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på snart 21 år.

Jeg barberer sjeldent noe på kroppen min, bortsett fra skjegget mitt av og til.

Det som jeg tenker litt på, er hvor vi gutter "bør" barbere oss. 

Vet at det er veldig vanlig å barbere skrittet og rompa når man er ung, men ikke andre steder på kroppen.

Hva bør jeg gjøre?

Hva tenker dere om barbering hos gutter? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer oppgulp som skal ignoreres; En ekte mann har hår på kroppen! Hvorfor vil noen som har et snev av manndom se ut som en prepubertal 13 åring?

Vel, for å svare litt seriøst: hårvekst bestemmes av to ting. Den ene er andelen av en helt bestemt type testosteron, nemlig DHT (dihydrotestosteron). Det andre er antall DHT-reseptorer i huden. Jo mer DHT og reseptorer for det, jo mer hårvekst. Dette er genetisk betinget, og har ingenting å gjøre med det totale testosteronnivået. Man kan ha skyhøye testosteronnivåer, men hvis veldlig lite av det er DHT eller man har få slike reseptorer i huden, så vil man fortsatt ha lite hårvekst.

Så, hårvekst har ingenting med manndom å gjøre.

En annen sak er jo så klart det enkle faktum at: kikk mellom beina dine. Har du pikk? Gratulerer, du er ekte mann!

Anonymous poster hash: 8b993...f18

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg manskaper det over og under, og shaver ballene. Så derfor er jeg ikke mann? Tipper jeg benker langt mer enn de fleste i denne  "mennen" i denne tråden, så da er jeg mest mann i mine øyne.

Fra spøk til revolver. Dette er jo latterlig inviduelt, noen gutter tenner på at dama ser ut som en sau der nede, mens andre liker det helt fritt for hår. De jentene jeg treffer på tilhører stort sett del to, derfor gjør jeg det og. Ingenting er som at en jente setter pris på at du har nyshava baller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hårvekst har ikke noe med manndom å gjøre! Lyse nordmenn er ofte ganske hårløse i forhold til andre. Eller har veldig lyse hår. Jeg foretrekker lite kroppshår.  :ninja:

Noe av det kjekkeste på menn synes jeg er kjeven. Å gro langt skjegg som skjuler kjeven er derfor turn-off for meg. Evnen til å få skjegg eller ikke betyr ikke noe.

Endret av Kablam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mener å huske og ha brukt hårfjerningskrem engang, og at det brant og var svært ubehagelig. Husker jeg feil, og hva bruker dere andre for å fjerne hår?

Lenke til kommentar

Mener å huske og ha brukt hårfjerningskrem engang, og at det brant og var svært ubehagelig. Husker jeg feil, og hva bruker dere andre for å fjerne hår?

Jeg har enda ikke funnet en hårfjerningskrem som er ment for bruk i skrittet; på alle de jeg har sett rundt om kring (stort sett Veet egentlig) står det eksplisitt at det ikke skal brukes i skrittet. Sviing og ubehag er stort sett det jeg hører fra folk som har brukt det til å fjerne kjønnshår ja.

Jeg går til salong og vokser meg, ca. 1 gang i måneden. Det tar en halvtime og er, til tross for at mannlige komikere som skal prøve det i radio og på TV brøler som aper, ikke veldig vondt. Så er man helt glatt i 3 uker (siste uka før neste voksetime ser man bittelitt vekst) og man slipper razor burn og kløe.

Anonymous poster hash: 8b993...f18

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...