Danielhipphurra Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hei hei Er det noen smarte folk som kan litt om lover og regler etc? Gjennom hele 2016 så har jeg gått med overskudd på odds (fotball) hver måned. alt ifra 842,- til 5173,- Jeg kunne tenke meg å selge tipsene mine online for en liten penge. F.eks: 200,- måneden for alle tips Det jeg lurer på er..... Er det lov? hvis ja, hva må jeg gjøre med skatt og alt annen tull? må jeg registrere det som enkeltmannsforetak? eller andre ting? Hva må til? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Da heller det vel mot konsulentvirksomhet, og sist jeg sjekket var det ikke forbud mot å tilby konsulent-tjenester - såfremt du betaler skatt og holder deg på den tørre siden Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Flytter denne til juss. Tror du får bedre svar der. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Avhengig av hvordan du innretter virksomheten vil du kunne få problemer med pengespilloven § 2, hvor formidling av pengespill forbys uten hjemmel i lov. Forbudet omfatter avholdelse, formidling, og markedsføring av pengespill. Formidling av betaling for pengespill omfattes eksplisitt. Loven har ikke vært prøvd på det området, men et omfattende salg av innsatsmidler i form av kunnskap kan tenkelig omfattes av forbudet. En abonnementsordning vil muligens ikke være bindende for betaleren, igjen avhengig av virksomhetens innretning og spørsmålet om forpliktelsen er oppstått "af Spil eller Væddemaal", jf. straffelovens ikrafttredelseslov § 12. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Avhengig av hvordan du innretter virksomheten vil du kunne få problemer med pengespilloven § 2, hvor formidling av pengespill forbys uten hjemmel i lov. Forbudet omfatter avholdelse, formidling, og markedsføring av pengespill. Formidling av betaling for pengespill omfattes eksplisitt. Loven har ikke vært prøvd på det området, men et omfattende salg av innsatsmidler i form av kunnskap kan tenkelig omfattes av forbudet. En abonnementsordning vil muligens ikke være bindende for betaleren, igjen avhengig av virksomhetens innretning og spørsmålet om forpliktelsen er oppstått "af Spil eller Væddemaal", jf. straffelovens ikrafttredelseslov § 12. Hvordan påvirkes alle de mediene som kjører tippetips av dette? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Vet ikke. Ikke undersøkt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Avhengig av hvordan du innretter virksomheten vil du kunne få problemer med pengespilloven § 2, hvor formidling av pengespill forbys uten hjemmel i lov. Forbudet omfatter avholdelse, formidling, og markedsføring av pengespill. Formidling av betaling for pengespill omfattes eksplisitt. Loven har ikke vært prøvd på det området, men et omfattende salg av innsatsmidler i form av kunnskap kan tenkelig omfattes av forbudet. En abonnementsordning vil muligens ikke være bindende for betaleren, igjen avhengig av virksomhetens innretning og spørsmålet om forpliktelsen er oppstått "af Spil eller Væddemaal", jf. straffelovens ikrafttredelseslov § 12. Hvordan påvirkes alle de mediene som kjører tippetips av dette? De tar vel ikke betalt for det? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 (endret) Hvordan påvirkes alle de mediene som kjører tippetips av dette?De tar vel ikke betalt for det? De fleste aviser koster penger. Endret 28. januar 2017 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
Danielhipphurra Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Kanskje jeg burde snakke med en rådgiver av noe slag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå