AAnders Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvor mange dager tar det fra det blir bestillt til det anokommer da? Bestilte på formiddagen i dag, men ser at pakken er under prosessing. Venter som en gal på et tracking number her. Anders Lenke til kommentar
terjed Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Når jeg bestilte lå ordren med status "processing" i to dager på nettet. La også merke til en email til [email protected] var mer oppdatert enn internettsiden. Den ga melding om at ordren var pakket noen timer før websiden. Lenke til kommentar
germ Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Hos meg var det kanskje spesielt, vet ikke. Men det tok 1 døgn før ordren var sendt. Men så vare litt under 40 timer totalt i frakt fra det store eplet hit til Kristiansand. Utrolig! Lenke til kommentar
AAnders Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Vil det si at du mottok kamera 40 timer etter at det var sendt?. Eller lå det noen dager her i landet før du fikk det?.. Venter i spenning Lenke til kommentar
germ Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Vil det si at du mottok kamera 40 timer etter at det var sendt?. Eller lå det noen dager her i landet før du fikk det?.. Venter i spenning Nei, dette var tiden fra det ble sendt fra butikken (eller mottat på post-kontoret da), til lastebilen kjørte opp innkjørselen her. Sykt sykt sykt! Lenke til kommentar
AAnders Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja, da får jeg bare håpe at jeg er like heldig da Tror kanskje du har vært utrolig heldig som har fått det så fort da. Men det er lov til å håpe på det samme. Anders Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kanskje de som har mottatt kamera kunne fortelle litt om hvordan Garanti bevis og sånn så ut... Var det ferdig utfylte "world wide" garanti bevis med kamera (utfylt av forhandler that is..) I følge *service kontoret til Canon Norge as* så må man få med ett fullstendig utfylt international garanti-bevis for at garantien skal gjelde utenfor USA/Canada... Jeg må vel si at med det i baktankene så vet jeg ikke helt om jeg har så velig lyst til å bestille i fra USA avlikevel... Lenke til kommentar
AAnders Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Vel kamera er fremdeles under processing fordi jeg ikke hadde send de en kopi av kreditt korte mitt. Synes det er rart at de trekker penger men fremdeles vil ha en kopi av kortet.. hmmmm.. Uansett er det en konto jeg ikke bruker til vanlig. Håper bare at de snart sender det. Det er vel andre som allerede har motatt kameraet som kan fortelle mer om garantien? Anders Lenke til kommentar
frodes00 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Man får internasjonalt garantikort (med serinr.) + kvittering (med serienr.), det skulle ved være tilstrekkelig for evt. gararantiutbedringer også i Norge. FSv Lenke til kommentar
terjed Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Synes det er rart at de trekker penger men fremdeles vil ha en kopi av kortet.. hmmmm.. De trekker ikke pengene fra kontoen før kameraet er sendt. De bare reserverer pengene på kontoen din. Akkurat det samme som skjer når du tar inn på hotell osv. Helt normalt med andre ord. Et lite tips bare... De ønsker kopi av kredittkortet ditt (forside og bakside) på bhphotovideo. De fleste Visakort utstedt i Norge er også bankkort, og der ligger personnummeret og kontonummeret ditt også på kortet. Sladd ut de opplysningene før du sender kopien til USA. Det gjorde jeg og det var helt greit ! Bare sånn for sikkerhets skyld ! De brukte 2 døgn før mitt var sendt (sendt i går). Regner med å ha det i morgen eller mandag ! De får nok en del bestillinger for tiden, også fra Norge. :-) Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Man får internasjonalt garantikort (med serinr.) + kvittering (med serienr.), det skulle ved være tilstrekkelig for evt. gararantiutbedringer også i Norge. FSv Vil dette si at du har handlet 300D hos B&H da Frode? (Jeg spør kun for å få en bekreftelse på hva man får når man handler hos B&H...) Lenke til kommentar
frodes00 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg kjøpte et Canon-objektiv, Frode Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ah, da var det kanskje international garanti på det objektivet da... B&H har jo sagt i fra at det kun er "USA-garanti" på 300D'n.. Vet det kanskje ikke er rart å lure på... kamerar i dag er jo så btra bygd og utprøvd... men med min uflaks så er det jo sjanser for at ting kan gå i dass... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Eneste problemet vi har hatt med de etterhvert ganske mange 300D vi har fått til butikken til nå, er at ett av 18-55 objektivene var DOA (Dead on arrival). Lenke til kommentar
frodes00 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Sammen med "U.S.A. only"-kortet er det også et kort "International warranty". Jeg antar at denne gjelder i Norge. Frode Lenke til kommentar
AAnders Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hmm... fikk tracking number i går men fremdeles ingen ting registrert på ups. Fått feil kanskje?. Håper da ikke det. Gleder meg som et barn etter å få inn kamera her. Anders Lenke til kommentar
AAnders Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ser ut til at jeg må vente på ups her i norge. Kamera kom hit i dag og etter å ha snakket med de fortår jeg det dit hen at kamera kommer til meg fredag eller mandag... 1,5 dager fra USA 4 i norge Skikkelig surt at de er så utrolig trige her hjemme. Anders Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ser ut til at jeg må vente på ups her i norge. Kamera kom hit i dag og etter å ha snakket med de fortår jeg det dit hen at kamera kommer til meg fredag eller mandag... 1,5 dager fra USA 4 i norge Skikkelig surt at de er så utrolig trige her hjemme. Anders Det er vel på grunn av fortollingen? Slike ting tar tid. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Inntollingen tar kun en dag, så lenge man betaler pr visa eller noe slikt... fikk mine siste linser forrige fredag 10.00, bestilte dem tirsdagen før 11.00, med ett batterigrep som tilleggsbestilling 22.30 samme dag, varene var i norge tidlig torsdag morgen, mva ble betalt via visa og levert i henhold til avtale dagen etter, inkl. batterigrep. Som tidligere nevnt, det lønner seg å følge opp sjåførene litt, de er ikke nødvendigvis så flinke til å ringe rett nr, til avtalt tid osv.... Lenke til kommentar
Arild Flatland Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Må bare fortelle hva som skjedde med meg, som et apropos til dere som har 100% fokus på å kjøpe i utlandet. I går kveld sjekket jeg web'en til FotoVideo i Oslo og de hevdet at de hadde 1 stk Canon 300D med 18-55 linse. I formiddag ringte jeg dem for å høre om dette virkelig stemte, og det gjorde det. Så da var det jo bare å svinge innom og hente pakken... De hadde i går fått inn 4 stykker, 3 var forhåndsbestilt -- og det siste har jeg nå! Arild Flatland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå