Randeboy Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) Akkurat hvordan det der fungerer veit jeg ikke. Han eier 3 biler, mer enn det kan jeg ikke svare på. Hvis det er prisen som er årsaken at det finnes så mange biler av de slik du får det til å høres ut som finnes det mange biler som er bedre å kjøre og sitte i, til lavere pris. De fleste drosjer som går av Prius er nok Premium eller minst Executive. Premium koster ca 400k ferdig. Det finnes flere bedre(mer premium) biler for den prisen. Grunnen til at de er populære er enkelt og greit fordi de er helt OK biler, og de er kjent for å ha god driftsikkerhet med lite feil. Det er nok litt mer sammensatt enn du vil ha det til. Bilene er billige (joda, de er faktisk det) og Toyota er en av få leverandører som har et serviceapparat dimensjonert for drosjebiler, om enn ikke like bra som det man har for Mercedes enkelte steder. Jada, det finnes billigere biler men da er fellesnevneren at importør/verksteder gjerne ikke har et serviceapparat dimensjonert for drosjebiler. Prisen som drosje er nok en litt annen enn du kommer med her, de har blant annet redusert engangsavgift. Innkjøpsprisen er også bare en del av prisen, servicekostnader og restverdi er noen av flere andre ting som påvirker om bilen er billig eller ei. Ikke er de ok biler heller. Jeg har sittet bak i en sånn skranglekasse en gang, aldri igjen. Da har du ikke kjørt av nyeste modell. Ingenting galt med de. Ligger helt fint på nivå med tilsvarende biler i samme klasse. Jeg kjører 5-serie daglig og vil si jeg er ganske kresen på biler, men overrasket meg den bilen jeg hadde på lån. Det er ikke en bil man kjører fort i svingene med, men den var ganske grei å ha på langtur. Kjørte tur på nesten 80 mil med den. Endret 30. januar 2017 av Randeboy Lenke til kommentar
eirink Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Da har vi en ny prius+ seven på prøve. Hvordan er denne på vinterføre, dere som har kjørt den en del? Det er ikke så fryktelig mye vinterføre å teste den på akkurat nå. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Da har vi en ny prius+ seven på prøve. Hvordan er denne på vinterføre, dere som har kjørt den en del? Det er ikke så fryktelig mye vinterføre å teste den på akkurat nå. Helt kurrant ja som jeg kommer på. Vi kjørte den over dovre midt på vinteren. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Da har du ikke kjørt av nyeste modell. Ingenting galt med de. Ligger helt fint på nivå med tilsvarende biler i samme klasse. Jeg kjører 5-serie daglig og vil si jeg er ganske kresen på biler, men overrasket meg den bilen jeg hadde på lån. Det er ikke en bil man kjører fort i svingene med, men den var ganske grei å ha på langtur. Kjørte tur på nesten 80 mil med den. Sist jeg kjørte en Prius 7-seter var i høst, det var en 2016-modell mener jeg så den er sikkert ikke siste utgave. Å kjøre langtur i den er fullstendig uaktuelt, setene funker ikke til det all den tid det er alt for typiske japseseter som ikke gir den rette støtten under lårene. Det kan godt hende du føler du stiller høye krav som BMW-eier, men jeg synes ikke det høres slik ut.. Helt kurrant ja som jeg kommer på. Vi kjørte den over dovre midt på vinteren. Å kjøre over Dovre midt på vinteren er vel noe enhver bil er god nok til. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Da har du ikke kjørt av nyeste modell. Ingenting galt med de. Ligger helt fint på nivå med tilsvarende biler i samme klasse. Jeg kjører 5-serie daglig og vil si jeg er ganske kresen på biler, men overrasket meg den bilen jeg hadde på lån. Det er ikke en bil man kjører fort i svingene med, men den var ganske grei å ha på langtur. Kjørte tur på nesten 80 mil med den. Sist jeg kjørte en Prius 7-seter var i høst, det var en 2016-modell mener jeg så den er sikkert ikke siste utgave. Å kjøre langtur i den er fullstendig uaktuelt, setene funker ikke til det all den tid det er alt for typiske japseseter som ikke gir den rette støtten under lårene. Det kan godt hende du føler du stiller høye krav som BMW-eier, men jeg synes ikke det høres slik ut.. Helt kurrant ja som jeg kommer på. Vi kjørte den over dovre midt på vinteren. Å kjøre over Dovre midt på vinteren er vel noe enhver bil er god nok til. Å kjøre over der når det er intens snøfokk klarer de fleste. Spørsmålet var om bilen var god på snøføre. Det er store forskjeller på hvor stabile bilene er på vinterføre i 70+ km/t. Ja da passet den ikke deg da, enkelt og greit. Jeg hadde absolutt ingen problemer med bilen! Ikke de beste setene, men de var helt greie og jeg satt godt nok til å slippe å ta pauser ofte. Jeg er ganske lang også. Kan også legge til at varmeapparatet var veldig bra. Ble raskt varm selv i -30. Det er vel på grunn av at den har en varmeveksler på eksosrøret ved katalysatoren om jeg ikke husker feil. Endret 5. februar 2017 av Randeboy Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Å kjøre over Dovre midt på vinteren er vel noe enhver bil er god nok til.Å kjøre over der når det er intens snøfokk klarer de fleste. Spørsmålet var om bilen var god på snøføre. Det er store forskjeller på hvor stabile bilene er på vinterføre i 70+ km/t. Jeg forstår at jeg stiller litt høyere krav enn deg og er noe bedre vant enn deg. Siden jeg sluttet å kjøre rundt i 80-tallsbiler som bruksbiler har jeg aldri opplevd å kjøre rundt i en bil som ikke er stabil og godt å kjøre i 70+ på vinterføre med.. Det er sikkert litt forskjell på hvor godt ESP og sånt funker antar jeg. Interessant er det også at du aldri sier at den er god på vinterføre, du bekrefter bare at den klarte å kjøre over dovre på vinterføre. Ja da passet den ikke deg da, enkelt og greit. Jeg hadde absolutt ingen problemer med bilen! Ikke de beste setene, men de var helt greie og jeg satt godt nok til å slippe å ta pauser ofte. Jeg er ganske lang også. Også her er jeg nok bortskjemt, jeg velger faktisk i stor grad bil ut fra setene i tillegg til et par andre kriterier (motorisering, fremdriftssystem, gir, diverse utstyr jeg skal ha) Selv er jeg ca 193cm høy og ganske kresen på hva slags seter jeg orker å sitte i over tid. Kan også legge til at varmeapparatet var veldig bra. Ble raskt varm selv i -30. Det er vel på grunn av at den har en varmeveksler på eksosrøret ved katalysatoren om jeg ikke husker feil. Har den ikke en eller annen form for tilleggsvarme? Det er jo tross alt en bil som skal slippe å bruke forbrenningsmotor for mye.. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Å kjøre over Dovre midt på vinteren er vel noe enhver bil er god nok til.Å kjøre over der når det er intens snøfokk klarer de fleste. Spørsmålet var om bilen var god på snøføre. Det er store forskjeller på hvor stabile bilene er på vinterføre i 70+ km/t. Jeg forstår at jeg stiller litt høyere krav enn deg og er noe bedre vant enn deg. Siden jeg sluttet å kjøre rundt i 80-tallsbiler som bruksbiler har jeg aldri opplevd å kjøre rundt i en bil som ikke er stabil og godt å kjøre i 70+ på vinterføre med.. Det er sikkert litt forskjell på hvor godt ESP og sånt funker antar jeg. Interessant er det også at du aldri sier at den er god på vinterføre, du bekrefter bare at den klarte å kjøre over dovre på vinterføre. Ja da passet den ikke deg da, enkelt og greit. Jeg hadde absolutt ingen problemer med bilen! Ikke de beste setene, men de var helt greie og jeg satt godt nok til å slippe å ta pauser ofte. Jeg er ganske lang også. Også her er jeg nok bortskjemt, jeg velger faktisk i stor grad bil ut fra setene i tillegg til et par andre kriterier (motorisering, fremdriftssystem, gir, diverse utstyr jeg skal ha) Selv er jeg ca 193cm høy og ganske kresen på hva slags seter jeg orker å sitte i over tid. Kan også legge til at varmeapparatet var veldig bra. Ble raskt varm selv i -30. Det er vel på grunn av at den har en varmeveksler på eksosrøret ved katalysatoren om jeg ikke husker feil. Har den ikke en eller annen form for tilleggsvarme? Det er jo tross alt en bil som skal slippe å bruke forbrenningsmotor for mye.. At du har høyere krav tviler jeg på. Har aldri kommet til å kjøpt en Prius selv, jeg er bare lei av folk som sitter å snakker ned Prius Seven uten å ha noe erfaring i grunn! Det er faktisk ganske store forskjeller på en del moderne biler også. Jeg kjørte en hybrid av Mercedes C-klasse og den var ikke akkurat noe god på snøføre. Hekken føltes nervøs ut i hver sving og tålte ikke de dårlige vinterveiene vi har oppi her spesielt bra. Det veit jeg ikke, men tviler på at den har tilleggsvarme. Trengte ikke det når jeg brukte den. Nå er det jo ingen hybrider på markedet som kjører på strøm i lave temperaturer på vinteren uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå