Gå til innhold

Å fjerne 500 kg gjorde Tesla-en nøyaktig så kjapp som Musk kalkulerte


Anbefalte innlegg

 

Totalt lydløse er jo ikke Teslaen på full pupp da, men F1 eller MotoGP er det ikke. Tror en slik serie kunne vært artig å se på, racing er uansett et fint grunnlag for produsenter for testing :)

 

Var jo ett selskap i USA som modifiserte utvekslingen på en Tesla, da ble det en god del lyd. Langt i fra noe brumming som vi er vandt til men en hørte pådraget godt utfor bilen. Sannsynligvis noe lignende i GT serien kan jeg tenke meg. Hadde blitt gal om det var min, har fortsatt angst mot å kjøre i range mode da støy fra front DU blir mer merkbar. Heldigvis bedre på facelift modellene. 

Har Du en link?

Er det for å dra litt mer olje inn i den spinkle utvekslingen, som ikke er ment for press over tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nå er jo disse modifisert for racing i utgangspunktet, jeg tror det er en viss mulighet for at de da tenkte på kjøling også.

 

Nå er jeg ikke så inn i bilracing men er ikke en av sakene med GT-løp at det er basert på produsjonsbiler og ikke bygd opp som racing biler fra bunn av? Dermed er det ikke alle endringer man har lov til å gjøre...

Regner med at ekstra kjøling er vanlig imidlertid, tenk ettermontert oljekjøler.

Dette er noe du fint kan gjøre på alle biler men som kun er nødvending om du kjører dem hardt på bane over tid.

 

Mer spent på hvor lenge batteriet varer om du kjører den hard på bane.

Skulle ikke forundre meg om det kun varer 100 km.

Om en er verdens beste lusekjører og lader når 1/3 del av vegen er kjørt oppnår man som regel det som står i reklamen. Litt mer vanlig kjøring, tja det doble. Vertfall med stikkontakt ved kontoret.

Agresiv kjøring er ca 1,2 liter pr 10 km med liten bil, og konkuransekjøring på bane 4-9 alt etter som. Des forere des mer.

Lenke til kommentar

 

 

Totalt lydløse er jo ikke Teslaen på full pupp da, men F1 eller MotoGP er det ikke. Tror en slik serie kunne vært artig å se på, racing er uansett et fint grunnlag for produsenter for testing :)

 

Var jo ett selskap i USA som modifiserte utvekslingen på en Tesla, da ble det en god del lyd. Langt i fra noe brumming som vi er vandt til men en hørte pådraget godt utfor bilen. Sannsynligvis noe lignende i GT serien kan jeg tenke meg. Hadde blitt gal om det var min, har fortsatt angst mot å kjøre i range mode da støy fra front DU blir mer merkbar. Heldigvis bedre på facelift modellene. 

Har Du en link?

Er det for å dra litt mer olje inn i den spinkle utvekslingen, som ikke er ment for press over tid.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...