Redaksjonen. Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Klar for GT-racing.Å fjerne 500 kg gjorde Tesla-en nøyaktig så kjapp som Musk kalkulerte Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Tøft! Her er forøvrig den gamle modellen på banen (derfor ikke like kjapp), men artig likevel 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ikke akkurat noen tilskuersport.. Klarer de å fullføre løp uten å overopphete? Tesla har vel fortsatt ikke klart å ta en runde på Nurburgring? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Jeg vil si det er overraskende raskt, er ikke downforce og dekk minst like viktig her? Klarer en vanlig tesla å bremse fra 100-0 på 2,1 sekund? AtW Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 De blir jo ikke overopphetet, de får elektronisk styrt effektbegrensning for ikke å overopphete, vesentlig forskjell der. 6 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ikke akkurat noen tilskuersport.. Klarer de å fullføre løp uten å overopphete? Tesla har vel fortsatt ikke klart å ta en runde på Nurburgring? Hvorfor er det ikke noen tilskuersport? For det ikke lager lyd? Ingen Tesla går varm, da er det noe feil. Men at det begrenses for å forhindre oppheting er sant. Regner med de som bygger til racebil har gjort endringer for bedre kjøling, men det har jeg ikke sjekket ut. 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ja. Lyden er en veldig stor del av opplevelsen, og det er det ingen tvil om. For de andre så ser jo ikke bilene spesielt brutale ut eller "tøffe" slik biler i DTM, GT3, WEC-serien gjør. Men jeg tror fortsatt at mange kanskje syns dette er interessant, og kunne tatt turen for å se ett løp, men er ingenting for meg personlig 4 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Formel-E har vesentlig mer kjente navn i stallen enn "GT Tesla" samt at førstnevnte, i hvert fall i sesong 1, hadde et ganske stort arrangement rundt selve kjøringen. Åpningsløpet så mer ut som en festival enn et motorsportarrangement. FE har til tross for dette ikke klart å skape voldsomt engasjement rundt om i verden. Hva er det med "GTT" som gjør at det skal klare det FE ikke klarer? Personlig mener jeg elbilene må inn i de ordentlige FIA GT-klassene og i det minste vise seg frem der før de blir en snakkis utenom fanboysa på Elbilforum. At en Tesla skal klare å hevde seg mot en GT3-bil blir kanskje litt søkt, men det er allikevel en interessant tanke. Langsidene kunne blitt veldig spennende. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ja. Lyden er en veldig stor del av opplevelsen, og det er det ingen tvil om. For de andre så ser jo ikke bilene spesielt brutale ut eller "tøffe" slik biler i DTM, GT3, WEC-serien gjør. Men jeg tror fortsatt at mange kanskje syns dette er interessant, og kunne tatt turen for å se ett løp, men er ingenting for meg personlig Tja mulig for noen, for min del var lyden det værste med indy 500. Hadde vært bedre med hjulstøy og god musikk i steden. Hvordan bilene ser ut er jo inviduelt. alle liker ikke de samme damene. og det er jo forøvrig lett å endre om det er avgjørende for publikum. Men det er jo mange som deg, som liker støy. det er vell noe som er innebygget i noen av oss 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Fest en pappbit fra feks en Grandiosaeske med en klype så den kommer inntil eikene på hjulene. Lyd som bare pokker. 9 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Ikke akkurat noen tilskuersport.. Klarer de å fullføre løp uten å overopphete? Tesla har vel fortsatt ikke klart å ta en runde på Nurburgring? Overopphete? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Totalt lydløse er jo ikke Teslaen på full pupp da, men F1 eller MotoGP er det ikke. Tror en slik serie kunne vært artig å se på, racing er uansett et fint grunnlag for produsenter for testing 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Totalt lydløse er jo ikke Teslaen på full pupp da, men F1 eller MotoGP er det ikke. Tror en slik serie kunne vært artig å se på, racing er uansett et fint grunnlag for produsenter for testing Var jo ett selskap i USA som modifiserte utvekslingen på en Tesla, da ble det en god del lyd. Langt i fra noe brumming som vi er vandt til men en hørte pådraget godt utfor bilen. Sannsynligvis noe lignende i GT serien kan jeg tenke meg. Hadde blitt gal om det var min, har fortsatt angst mot å kjøre i range mode da støy fra front DU blir mer merkbar. Heldigvis bedre på facelift modellene. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 0 - 60 mph er 0 - 96 km/t. Tenker den gjør 0 - 100 km/t mellom 2.2 - 2.3, noe som fortsatt er raskt selvfølgelig. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 De blir jo ikke overopphetet, de får elektronisk styrt effektbegrensning for ikke å overopphete, vesentlig forskjell der. Men det er jo kjedelig om det man ser er sjåfører som kjemper om å kjøre så fort de kan uten å få begrenset effekten og ikke bare konsentrerer seg om å kjøre fort. Nå kjenner jeg ikke hva reglene er for denne serien men jeg går ut i fra at man ikke har altfor store muligheter til å modifisere bilen for bedre kjøling. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Jeg vil si det er overraskende raskt, er ikke downforce og dekk minst like viktig her? Klarer en vanlig tesla å bremse fra 100-0 på 2,1 sekund? AtW 2.1 sekund fra 100-0 er ikke imponerende i det hele tatt. Alle Tesla-er klarer dette fint De fleste sportslige biler klarer å bremse fra 96kmt til 0kmt på rundt 30 meter. Og 100kmt er 27 meter pr sekund. Endret 26. januar 2017 av IceBlitz 1 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 De blir jo ikke overopphetet, de får elektronisk styrt effektbegrensning for ikke å overopphete, vesentlig forskjell der. Men det er jo kjedelig om det man ser er sjåfører som kjemper om å kjøre så fort de kan uten å få begrenset effekten og ikke bare konsentrerer seg om å kjøre fort. Nå kjenner jeg ikke hva reglene er for denne serien men jeg går ut i fra at man ikke har altfor store muligheter til å modifisere bilen for bedre kjøling. Nå er jo disse modifisert for racing i utgangspunktet, jeg tror det er en viss mulighet for at de da tenkte på kjøling også. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Jeg mener at dette uansett vil komme produksjonsbiler til gode, velkommen sier jeg bare til el-racing 4 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Værste med gatebil er lyden for min del, så jeg har ikke noe imot at det skal gå på e-kraft. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Nå er jo disse modifisert for racing i utgangspunktet, jeg tror det er en viss mulighet for at de da tenkte på kjøling også. Nå er jeg ikke så inn i bilracing men er ikke en av sakene med GT-løp at det er basert på produsjonsbiler og ikke bygd opp som racing biler fra bunn av? Dermed er det ikke alle endringer man har lov til å gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå