Spillredaksjonen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Red Alert, Wing Commander og Alpha Centauri – hm, det høres jo ikke skummelt ut i det hele tatt.Kunstig intelligens lærer å spille klassiske spill Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Jeg fulgte med på Google's AI i kamp mot en av verdens beste Go spillere og det virker som om man veldig snart har AI som kan lære seg det meste som mennesker kan av egen maskin. Altså trenger den ikke læres hvordan den spiller sjakk eller RTS, den lærer det selv ved å feile og prøve igjen. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Tenkte med engang på WarGames Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Interessant. Men ingen har funnet opp en tilpasningsdyktig og billig AI som kan ta ut søpla mi hver kveld? 1 Lenke til kommentar
Edvino Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Noen som vet hvilken mod som er brukt på bilde? Lenke til kommentar
G Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Så nå kan man få seg en verdig datamotstander i Red Alert 2. Fordelingen av bygg og enheter så grusomt lite strategisk planlagt ut på det der Red Alert 2 skjermbildet. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Interessant. Men ingen har funnet opp en tilpasningsdyktig og billig AI som kan ta ut søpla mi hver kveld? Jeg vil heller ha en AI android som kan gå på jobben for meg. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Kanskje det snart er slutt på at utviklere lager egne AI-er, og at det blir en egen salgsvare man kjøper ved siden av. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Kanskje det snart er slutt på at utviklere lager egne AI-er, og at det blir en egen salgsvare man kjøper ved siden av. Er lov å håpe, AI i spill er temmelig tragisk. Utfordringen ender i å se hvor hardt du kan lure den. Problemet er vel at denne AI veldig tunge saker som ofte har spesialisert hardware, men det er lov å håpe at en forenklet versjon kan brukes direkte i spill. For AI forskning er PC strategispill spennende siden de er mye mer komplekse en sjakk og go, Mye større brett, flere brikker av flere typer vil gjøre dem vanskelige for en AI. Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Interessant. Men ingen har funnet opp en tilpasningsdyktig og billig AI som kan ta ut søpla mi hver kveld? Jeg vil heller ha en AI android som kan gå på jobben for meg. Om du har råd til den har antagelig jobben din også det. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Kanskje det snart er slutt på at utviklere lager egne AI-er, og at det blir en egen salgsvare man kjøper ved siden av. Er lov å håpe, AI i spill er temmelig tragisk. Utfordringen ender i å se hvor hardt du kan lure den. Problemet er vel at denne AI veldig tunge saker som ofte har spesialisert hardware, men det er lov å håpe at en forenklet versjon kan brukes direkte i spill. For AI forskning er PC strategispill spennende siden de er mye mer komplekse en sjakk og go, Mye større brett, flere brikker av flere typer vil gjøre dem vanskelige for en AI. Det løses mer elegant med "big data". Analyser av menneskelige reaksjonsmønstre brukes som grunnlag til beslutninger. Som i Forza Motorsport hvor AIen faktisk ikke er artificial i det hele tatt, men opptak av kjøringen og reaksjonene til tusenvis av ekte spillere. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 RA 3 > RA 2 EBFD > Generals > TS > RA2 > C&C > RA > Dune2000 > Dune2 > Dune > RA3 > C&C3/4 Lenke til kommentar
Horge Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Jeg vil heller ha en AI android som kan gå på jobben for meg. Rune Bjerke anslår at halvparten av hans arbeidsstokk kan få "ønsket" oppfylt. http://e24.no/naeringsliv/bank/dnb-sjefen-tror-antall-ansatte-blir-halvert/23908822 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 RA 3 > RA 2 EBFD > Generals > TS > RA2 > C&C > RA > Dune2000 > Dune2 > Dune > RA3 > C&C3/4 Der så jeg at jeg skrev feil gitt. Mente seff at C&C3/KW > RA2 C&C 3 og 4 er to helt forskjellige spill, så skjønner ikke hvorfor du setter dem sammen. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) RA 3 > RA 2EBFD > Generals > TS > RA2 > C&C > RA > Dune2000 > Dune2 > Dune > RA3 > C&C3/4 Der så jeg at jeg skrev feil gitt. Mente seff at C&C3/KW > RA2 C&C 3 og 4 er to helt forskjellige spill, så skjønner ikke hvorfor du setter dem sammen. C&C3 og 4 er samme dritt. Og det blir ikke rettferdig å sette Dune rett ved siden av RA3 burde være Dune >-----------------------------------------------------> RA3 Menmen fint å se at noen likte RA3 og C&C3 i alle fall, adri sett det før. RA hadde Stalin og tok opp tema rundt folkemord og fortid, RA3 har sirkusbjørner og flygende skolejenter... Endret 27. januar 2017 av Gunman1986 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) RA 3 > RA 2EBFD > Generals > TS > RA2 > C&C > RA > Dune2000 > Dune2 > Dune > RA3 > C&C3/4 Der så jeg at jeg skrev feil gitt. Mente seff at C&C3/KW > RA2 C&C 3 og 4 er to helt forskjellige spill, så skjønner ikke hvorfor du setter dem sammen. C&C3 og 4 er samme dritt. Og det blir ikke rettferdig å sette Dune rett ved siden av RA3 burde være Dune >-----------------------------------------------------> RA3 Menmen fint å se at noen likte RA3 og C&C3 i alle fall, adri sett det før. RA hadde Stalin og tok opp tema rundt folkemord og fortid, RA3 har sirkusbjørner og flygende skolejenter... Ja likte ikke RA3 jeg heller. Men digger C&C 3 rått. Mange som enda spiller det. Spilte jo selv massevis av Dune 2 på min Amiga i gamle dager, med i dag er det jo helt utdatert og nesten uspillbart. Endret 27. januar 2017 av LoveAmiga Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Egentlig bryr meg lite om at AI skal ta over verden, blir mer imponert om dei klarer å gjøre AI i spill bedre uten å bare gi dei cheating på ressurser etc. Endret 27. januar 2017 av BonBattery Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Det skal nevnes at Blizzard presenterte i fjor teamet bak Deep Mind som partner for å utvikle en AI som spiller Starcraft II. Lenke til kommentar
entername Skrevet 30. januar 2017 Del Skrevet 30. januar 2017 Vil gjerne sjå den spele Sims Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå