Gå til innhold

3D-TV er omsider helt dødt

Anbefalte innlegg

Nå kom jeg over denne artikelen i dag selv om den er siden januar .

Å si at 3D er dø blir en overdrivelse

problmet er at de som står bak på den ene siden krevde stor stor interesse rund det

samtidig som det ikek var så mye å velge i

Det er også et problem at man måtte ha så stor skjerm for kunne ha nytte av det

andre problmer var at noen bl syke av det også

Så da kan man vel si at kundene krevde for mye av produsentene , mens produsenten krevde litt for mye av kundene

Produsenten vil jo ha stor gehør for det , mens kunden hold igjen til de store tilbuden dukket opp ,

Det skjedde aldri

Siden man gjørde et forsøk med 3D for noe tiår siden så kommer det nok igjen

Det som er problmet med ny teknologi er at produsenten nærmest ønsker at vi forbrukere skal hive oss etter det de kommer med

samtidig er man jo ikke så intresert i kjøpe noe nye før det gamle slutter å fungere

Her er et av problmene my av det utsyret man bruker i dag på en kunstif måte bli gjor ubrukelig før tiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, utstyret man bruker i dag blir gjort ubrukelig før tiden. Smart-enheter er verst, men alt som trenger sikkerhetsoppdateringer eller cloud-tjenester lever på lånt tid. 

Ikke desto mindre så ble også min nye TV levert med 3D-støtte. Men i motsetning til forrige gang, måtte jeg betale en god del ekstra for det. 

Lenke til kommentar

Et problem i denne samenhngen er hvor er miljø aspektet hen , når man må kaste ting som egelig funger godt

jeg bruker forsat min rørttv fordi jeg kan koble den til dekoder

altibox har enda en  gang planer å ogr oppgrader sytemet sit og da for svinner mulighten til kunne bruke scart tilkoblingen

altså måenda flere  slik tver skrotes for godt

Har man en egen opptaker ( til helt privat bruk) for å kunne gjør de optakene man ønsker og det har man lov til så må denne optakeren snart skrotes selv om den funger vel så bra

Da blir man heller tvunget til gjøre optak via PVR.og uten mulighetet til kunne beholde dem

På grunn av dette dro jeg i gang en annen tråd rund det temaet

Så da blir fremtiden at man ikke lenger skal få lov til se tv på vanlig tv

Man blir tvunget til bruke mobil, nettbrett eller pc .

Da er det ikke lenger bare snakk om at man må inverstere i nye ting . men man blir også pålagt til å obonere på enda fler tjenster

Så i stedet for god kunne ha greid seg mend en ting så må man har mange dingser som stort sett gjør den samme jobben

Man kaller det for fremskritt men jeg lurer nå forsatt på em det går riktig vei

jeg hadde faktisk forvente at man fikk muligheten for 3D og smart tv på normale og mindre TV skjermer også

det er ikke alle som har plass til 50-60 ellet 89 tommer i stuen.

noen vil jo goså ha en tv på soverommet eller eventuelt på kontoret

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Skjønner ikke hva folk driver å klager om jeg... "Endelig er det borte" asså hva fa*n? Vi har en 55" LG UHD tv med HDR og en 40" 3D tv fra Grundig og 3D tven blir brukt jevnlig... Syns 3D er mye bedre enn 4k Tvene hvis man faktisk skal leve seg inn i filmer. Lager også en mye bedre dybde i skjermen når man bruker 3D funksjonen på vanlig non-3D filmer og serier. Folk klager altfor mye ass...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samstemmes. 

Da 3D-TVen vår avled wiimote-døden, var det meste av modeller med 3D trukket av markedet. Da jeg fikk 3D på 2010-modellen, var den vesentlig rimeligere enn 2009-modellen uten 3D. 

Når antipati-hypen rullet over produsentene, forsvant denne tidlige rimelige tilleggsfunksjonaliteten etterhvert. Jeg måtte betale mye mer for å få tak i en 3D-TV i 2017, enn en tilsvarende TV uten 3D. 

Så j***lig mye syting over merfunksjonalitet som ikke påvirket salgsprisene, og dermed ble det mye vanskeligere og dyrere for de som faktisk hadde tatt funksjonaliteten i bruk. Håper dere er fornøyde nå, pengeboka mi fikk i alle fall blø. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...