Gå til innhold

3D-TV er omsider helt dødt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tilgode å prøve, da jeg har vært avventende pga. TV-mottakerlisensspørsmålet. Gidder rett og slett ikke styre på med NRK-innbetalinger. Så da brukes en PC-monitor til å se Netflix på i stue, inntil jeg enkelt kan spasere inn i en elektrokjede å plukke meg ut en TV.

Dessuten så er det enorme endringer på TV-panelene vi står overfor, og noe av det er da også for lengst på plass i dagens modeller. Så det å avvente med å skaffe ny TV er kanskje smart for lommeboken.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa 3D-tv var en gimmick, og hadde rett.

Får håpe de slutter å påtvinge folk 3D på kino også, slik at folk kan velge bort dritten og se filmer på vanlig måte.

???. Hvilke filmer er det som IKKE vises i begge deler??? Har ikke kjennskap til en eneste de siste 3 årene i Stavanger og Sandnes som ikke vises i både 2d og 3d...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er jo tilgang på filmer i 2D. Alle store filmer sendes gjerne utelukkende i 3D, hvertfall i de bedre salene her i Oslo. Klar du kan se filmen på en liten og kjip sal ett eller annet sted men de fleste av oss vil jo gjerne i storsalen på Colosseum, Ringen Sal 1 eller 3 og der går sjeldent de nye og store filmene i annet enn 3D.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg går bare på kino når det er 3D. 2D er for studenthybler.

Problemet er øynene til folk. Finner produsentene på en løsning for de med brilleallergi og de som påstår å bli uvel(?) av 3D, så er teknologien tilbake igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Brilleallergi gjelder også for de som er brillebrukere. Å ha briller oppå briller det forstår nok de fleste at er kjipt. Samt all ekkel kladding fra fingre som før har brukt 3D-brillen, slik at en får 2 briller man må pusse før en kan nyte noe.

Brille oppå brille er en dårlig idé i utgangspunktet, kanskje til og med av optiske hensyn.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg går bare på kino når det er 3D. 2D er for studenthybler.

Problemet er øynene til folk. Finner produsentene på en løsning for de med brilleallergi og de som påstår å bli uvel(?) av 3D, så er teknologien tilbake igjen.

Teknologien kommer ikke tilbake for teknologiens skyld. 3D, 4K, HDR var eksempler på "årets nye store snakkis" som gjør at man aldri kan kjøpe/beholde fjorårsmodell uten å glipp av noe. Nå er 3D så nedsnakka at det er umulig å selge 3D utenfor VR-hjelmer - knapt nok der! - de neste 15+ årene.

Lenke til kommentar

Jeg sa 3D-tv var en gimmick, og hadde rett.

Får håpe de slutter å påtvinge folk 3D på kino også, slik at folk kan velge bort dritten og se filmer på vanlig måte.

???. Hvilke filmer er det som IKKE vises i begge deler??? Har ikke kjennskap til en eneste de siste 3 årene i Stavanger og Sandnes som ikke vises i både 2d og 3d...

De siste 2 årene har det vært merkbart mye bedre i Stavanger, ettersom folk generelt er drittlei 3D og kinoene satser mindre på dette.

Fra sånn 2010-2015 den tiden alle skulle teste ut 3D var det i Stavanger nesten umulig å få sett en film i 2D i Sal 5, hvis den også fantes i 3D. Da ble man henvist til mindre saler osv.

Lenke til kommentar

Prismessig så synes jeg kinoen snart har priset seg ut av markedet. Det finnes mye fin Netflix (og liknende streamingtilbud) underholdning.

I et annet land enn Norge så har jeg også opplevd at de har rene 2 dollar kinoer. Altså får man en kinovisning av en eldre film for omtrentlig kr 20. Dette kom til markedet lenge før Netflix ble oppfunnet.

Mens nyfilmene f.eks. Star Wars og liknende, er omtrent like dyre der som hjemme i Norge når de nettopp har kommet på markedet. Det er forskjellige kinooperatører som har billigkino med eldre filmer og nye filmer.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...