Gå til innhold

Trump med visum-nekt til syv land

78 stemmer

1. 1. Støtter du presidentordren?

• Ja
      37
    • Nei
      41

Anbefalte innlegg

Det er bare hykleri om man insisterer på å ignorere alt av nyanser.

AtW

Et land lager et forbud mot flyktninger fra 7 land i 3 måneder. Andre stenger ute alt som heter jøder.

Forklar meg hvorfor det første er værre enn det andre.

For meg virker det som dere er mer opptatt av hvilke hudfarge gjerningsmannen har, enn hva handlingen er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AtW

Et land lager et forbud mot flyktninger fra 7 land i 3 måneder. Andre stenger ute alt som heter jøder.

For meg virker det som dere er mer opptatt av hvilke hudfarge gjerningsmannen har, enn hva handlingen er.

Dette var snakk om japan, og den manglende nyanseringen består i

- Late som "beskytte grensene sine" er en ting, uavhengig av hvor ekstremt det er.

- Late som andre land ikke får kritikk for innvandringspolitikk.

AtW

Lenke til kommentar

Sånn jeg oppfattet det så mener han at regjeringen er "statsreligionen" i Norge, alle som er uenig (vantro) med denne ordningen må rømme landegrensene eller bli kastet i fengsel.

Argumentet var derfor at Norge også må føres inn på lista over nasjoner med innreiseforbud til USA, fordi den norske regjering ikke aksepterer de vantro.. ellernosåntno.

Men SF kan rette meg når han er tilbake om det er feil.

Lenke til kommentar

AtW

Er du mer opptatt av diskriminering som kan skje mot noen i familien din eller diskriminering av ukjente på en liten øy i Stillehavet?
Lenke til kommentar

Det var nå engang alle sosialdemokraters og liberalers yndlingspresident  President Obama og hans administrasjon som satte disse 7 landene på en liste over land som skulle vies særskilt oppmerksomhet av sikkerhetshensyn.  Ikke en journalist, ikke en interessegruppe som skrek over seg da om muslimforbud osv.  Men når Trump bruker den samme listen som utgangspunkt for økt sikkerhetstiltak, for en periode på 90 dager, så virker det som om verdens ende er nær.  At islam er den dominerende religionen i de 7 landene kan vel ikke USA klandres for.  Det er ca 1 milliard muslimer i andre land i verden som ikke har noe 90 dagers midlertidig  forbud mot å reise til USA.

Vet du hva formålet med Obamas liste var? Åpenbart ikke.

At Trump bruker en liste Obama laget til noe annet enn Obama laget den for er ikke noe du kan skylde på Obama for. Det får da være grenser for ekstrem ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar

Nei, det er liberalisme som er idioti, som jeg har dokumentert mange ganger.

Slå opp i en ordbok, der vil du finne ordet "dokumentere" så kan du muligens sammenligne med ordet "påstå" for å finne ut hva som er forskjellen mellom disse.

Kom tilbake når du er i stand til å kommet med et eneste gyldig motargument, du. Hver gang noen pulveriserer påstandene dine stikker du jo bare av.

Lenke til kommentar

Hvem vet hvor lenge Trump takler å være massivt upopulær før han kaster kortene?

En som er så opptatt av 'ratings' som han er kan fort få nok og gi opp hele greia.

Og ta rulletrappa opp i Trump Tower igjen.

Han er ikke massivt upopulær. Det bare virker sånn i media.

Han er massivt upopulær. Det er gjort målinger som viser dette. Det er ikke bare basert på oppslag i media, som du ser ut til å tro.

Lenke til kommentar

Hvem vet hvor lenge Trump takler å være massivt upopulær før han kaster kortene?

En som er så opptatt av 'ratings' som han er kan fort få nok og gi opp hele greia.

Han er massivt upopulær. Det er gjort målinger som viser dette. Det er ikke bare basert på oppslag i media, som du ser ut til å tro.

Ja det gikk jo tross alt 8 dager ifra innsettelse til han at vant prisen for tidenes raskeste majority disapproval.. All win counts!

Lenke til kommentar

Han er helt klart massivt upopulær!

Men han er også helt klart massivt populær! Han vant tross alt valget.

i et land med 300 millioner innbyggere er det ikke noe problem å være begge deler.

Meningene er nok delte i resten av verden også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

i et land med 300 millioner innbyggere er det ikke noe problem å være begge deler.

Hvor ligger grensen da ? Er du populær hvis 3 millioner elsker deg? 30 millioner?

Tror de fleste ville si en ikke er "massivt populær" hvis flertallet ikke støtter deg

Jeg anbefale flere studere hvordan det gikk med Jesse "the body" Ventura når han ble den outsider guvernøren til Minnesota som ville endre politikken i minnesota, som ville si hva han mente og hadde både autoritære og konspirasjon tanker.

Han og Trump er ganske like på flere måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Meningene er nok ikke veldig delte, det høstes fint lite rosende ord ifra statsledere verden over og selv totalitære Putin, gale Duerte og fascistiske Netanyahu har roet optimismen sin etter hva vi alle har måttet bevitne disse første uker etter innsettelsen.

Valgsystemet må totalrenoveres så verden slipper en ny slik framtidig degenererende embarrassment ifra verdens mest innflytelsesrike land. Vi kan ikke tillate oss å gå bakover i tid ved å forkaste hardt opparbeidede liberale verdier bare fordi det skyldte en bølge av nasjonalpopulisme over landet og en rik mann med egeninteresser traff tiden perfekt for sin selvrealisering som nå går ut over alle oss andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...