Gå til innhold

Trump med visum-nekt til syv land

78 stemmer

1. 1. Støtter du presidentordren?

• Ja
      37
    • Nei
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ikke like mye snakk om Japan? Sist jeg sjekket var landegrensene der også stengt for innvandring. 

Fordi meninger i stor grad er følelsesbasert. I Norge beveger vi oss i tillegg meningsmessig i grupper og alle som faller utenom må trakkaseres. Dermed hater alle på plutselig på Trump. Selv om det forsåvidt er av rett grunner, så er han ikke den første som gjør noen av de tingene han gjør. Om vi er heldige, så fortsetter folk å ha øynene opp for urett også etter han forsvinner. Om vi har uflaks, så kommer det en Obama2, som kan fortsette å føre like inhuman politikk som Obama og Trump, siden han har et pent smil og pengemediene hauser ham opp og får alle med på vogna. Personfokusert politikk er like uforståelig som den er tåpelig, men det er vel bare å stålsette seg, for dette er tydeligvis tidsånden. Blæ.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare land som Amerika har bombet og dermed vært med på å radikalisert.

Spesiellt dette, det flyter av døde i disse landene drept av USA, og landene kan vel regnes som genske ødelagte av samme lands vandaliseringer, og mange folk og de fleste politikere syns det greit. Det ikke noe problem før det blir problemer med visum, sa synest plutselig alle at USA er radikale og må ta seg sammen....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke like mye snakk om Japan? Sist jeg sjekket var landegrensene der også stengt for innvandring.

Fordi meninger i stor grad er følelsesbasert. I Norge beveger vi oss i tillegg meningsmessig i grupper og alle som faller utenom må trakkaseres. Dermed hater alle på plutselig på Trump. Selv om det forsåvidt er av rett grunner, så er han ikke den første som gjør noen av de tingene han gjør. Om vi er heldige, så fortsetter folk å ha øynene opp for urett også etter han forsvinner. Om vi har uflaks, så kommer det en Obama2, som kan fortsette å føre like inhuman politikk som Obama og Trump, siden han har et pent smil og pengemediene hauser ham opp og får alle med på vogna. Personfokusert politikk er like uforståelig som den er tåpelig, men det er vel bare å stålsette seg, for dette er tydeligvis tidsånden. Blæ.

Gode poeng. Amerikansk politikk har alltid vært personfokusert fordi de som skrev grunnloven ville ikke at folk stemte på et parti, men på kandidaten selv, ingen partiliste å stemme på og redusere personfokuset.

Som amerikaner det jeg opplever som merkelig er hvor intersert flere i disse fora er i amerikansk politikk, selv innenrikspolitikk. Flere uttrykker seg som om de har stemmerett og glemmer de ikke er amerikanere. Når jeg bodde i Norge på 70 tallet var det ikke slik. Kanskje det er Internett og media utvalget som bidrar til dette og jeg er ikke sikker på det er bra.

Lenke til kommentar

En god del.

Man kritiserer USA og Trump for å begrense innvandring, men nevner ikke Japan, som heller ikke tar imot flyktninger.

Nettopp.

Mer ironisk er det når spillutviklere går ut og klager over Trump, samtidig som det er helt greit å lansere spillene sine på Nintendo og Playstation som er produsert i Japan.

Lenke til kommentar

En god del.

Man kritiserer USA og Trump for å begrense innvandring, men nevner ikke Japan, som heller ikke tar imot flyktninger.

Nettopp.

Mer ironisk er det når spillutviklere går ut og klager over Trump, samtidig som det er helt greit å lansere spillene sine på Nintendo og Playstation som er produsert i Japan.

USA er en supermakt som har mye større innflytelse enn Japan. Det er fornuftig å ha større fokus på USA enn Japan. Folk bryr seg mye mer om det som påvirker dem mer.
Lenke til kommentar

En god del.

Nettopp.

USA er en supermakt som har mye større innflytelse enn Japan. Det er fornuftig å ha større fokus på USA enn Japan. Folk bryr seg mye mer om det som påvirker dem mer.

Ok, jeg forstår.

Land med liten innflytelse: Gjør hva du vil, ingen bryr seg.

Land med stor innflytelse: Ikke vokt grensene dine som du selv vil.

Lenke til kommentar

En god del.

Nettopp.

Ok, jeg forstår.

Vennen til datteren min - jeg bryr meg mye om vennens oppførselen og innflytelse

Ukjente som har ingen kontakt med datteren min- jeg bryr meg mindre om ukjentes oppførsel og innflytelse selv om jeg vil at de ikke skader andre

Lenke til kommentar

Ok, jeg forstår.

Dette er selvsagt, USA har enorm innflytelse på verdenspolitikken. De blander seg også i andre lands anliggender under forståelsen av at de er moralsk overlegne. Da må vi selvsagt forvente en høyere standard av USA.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En god del.

Japan?? Goddagmannøkseskaft.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

En god del.

Hvis du ikke er i stand til å forstå dobbeltmoralen i å gå av skaftet fordi ett land (USA) stenger sine grenser, og ikke hever på et øyebryn når et annet land (Japan) gjør det, så er nok ytterligere forklaring fånyttes.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

En god del.

Hvis du ikke er i stand til å forstå dobbeltmoralen i å gå av skaftet fordi ett land (USA) stenger sine grenser, og ikke hever på et øyebryn når et annet land (Japan) gjør det, så er nok ytterligere forklaring fånyttes.

Hva med alle de andre landene som er enda mye verre da? Er det noe som da vekter på din "dobbeltmoral" siden du velger å ikke ta med disse? Eller mener du at Japan blir mer relevant fordi vi er så nære historiske allierte som broderfolk? :)

Som Sungun skrev i en annen tråd, vi skal da ha høyere forventninger til "Land of the free" enn til andre land som historisk sett ikke har hatt disse liberale holdninger, spesielt når denne "frihetens vugge" i en årrekke har vært vår nærmeste alliert og som vi har sterke kulturelle bånd med, og dermed ett helt annet sammenlikningsgrunnlag for å vurdere deres politikk opp imot vår egen.

Igjen, Japan sier du??

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Utrolig at folk ikke ser problemer med at enkelte arabiske land ikke tar inn flyktninger. Det blir som viss Sverige skulle blitt en krigssone og hele Europa stenger grensene til dem, samtidig som de går i tog for at Saudi Arabia heller ikke tar inn noen.

En god del.

Nettopp.

Det har lite med innflytelse å gjøre. Viss Nederland stengte grensene sine hadde de også fått gjennomgått ganske kraftig.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som tror at muslimer ikke har mulighet til å besøke Japan? 

Eller at folk som bor lovlig i Japan uten å være statsborgere ikke får komme tilbake om de tar en tur utenlands?

Eller at flyktninger ikke håndteres forskjellig av land som har signert flykningtraktaten, og land som ikke har det?

cc5f46b9c3f36224f9322c8023fd09bd.jpg

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller at folk som bor i Japan uten å være statsborgere ikke får komme tilbake om de tar en tur utenlands?

Eller at flyktninger ikke håndteres forskjellig av land som har signert flykningtraktaten, og land som ikke har det?

Tror nok poenget her er at viss et vestlig land lufter tanken på å minske en allerede enorm innvandring, så blir de nærmest kalt nazister, mens andre land står fritt til å beskytte grensene sine.

Hykleri, med andre ord.

Lenke til kommentar

Eller at folk som bor i Japan uten å være statsborgere ikke får komme tilbake om de tar en tur utenlands?

Tror nok poenget her er at viss et vestlig land lufter tanken på å minske en allerede enorm innvandring, så blir de nærmest kalt nazister, mens andre land står fritt til å beskytte grensene sine.

Hykleri, med andre ord.

Det er bare hykleri om man insisterer på å ignorere alt av nyanser.

AtW

Lenke til kommentar

Det handler om å ikke gå tilbake til måtene vi benytte oss av for 100 år siden, selv om noen land fortsatt den dag i dag praktiserer dem.

Hvorfor ikke legge ned fengslene og starte å kappe hender og stene folk her i Norge når et par andre land gjør det?

Hadde vi gjort det så hadde vi nærmest blitt kalt inhumane huleboere, det er urettferdig! 

Forstå det den som kan, eller i det minste du - lite kreativt navn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...